#21
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt als een bus, maar meestal is het ook geen tectyl op de onderkant van een auto, zoals ik in mijn 1e post al zei,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#22
|
||||
|
||||
Die underbotengeshutz die origineel onder een ( bv audi ) auto zit krijg je er moeilijk af met zo,n tolletje.
Je bent uren bezig met kaal maken. Het gaat roken door de hitte. Je krijgt hete smeulende stukjes bodem in je gezicht, je haar, je nek, je kleren etc... Je hele neus zit onder de giftige dampen etc. Niet mee doen, alleen als je een klein roest plekje kaal wilt maken is het aan te raden. Ik spreek uit ervaring... heb een jaar terug een heleboel kleine roestplekjes moeten doen en dat was nogal klote |
#23
|
||||
|
||||
Gewoon staalborstel op de boormachine en gaan met die banaan.
Je krijgt wel al die rotzooi over je heen. Maar ik heb niet eens iets opgestookt. Is wel echt een klote werk maar krijg het perfect schoon zo. Alleen die 'matten' wat in je auto liggen onder je stoelen, die heb ik gestookt. Is eigenlijk hetzelfde principe als wat FunkyF in die links geeft. |
#24
|
|||
|
|||
Een puntlasboor werkt ook uitmuntend
Even bikkelen met een plamuurmes en echt de laatste beetjes met thinner. Heerlijke weekmaker voor je hersenen, maar de laatste beetjes unterbodenrommel haal je er ook heel goed mee weg. Denk je het plamuurmes over te kunnen slaan, dan smeer je de boel enkel uit in plaats van er af. Edit: Verfbrandertje tijdens het steken/krabben is wel aan te bevelen.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. Last edited by polopower : 31-07-2010 at 14:36. |
#25
|
||||
|
||||
ik zeg 2 dingen..................
Verfbrander en plamuurmes, werkt perfect en geen nare luchtjes of brandende stukjes rubber op je lijf
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#26
|
||||
|
||||
Tectyl verwijderaar:
http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=87
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#27
|
||||
|
||||
Stikstof en Elektrische beitel
Nou is stikstof vaak lastig dus pak dan een aar bussen goedkope deo. Spuiten en zorgen dat het koud is, daarna met de beitel aftikken.. Je moet er i.i.g. voor zorgen dat het niet warm wordt, dan heb je het meeste werk, dus ook de tip met de staalborstel is slecht het wordt vloeibaar en nog lastiger te verwijderen.. Probeer maar eens
__________________
Mvg Patrick |
#28
|
||||
|
||||
Hele topic door gelezen maar hoor teveel verschillende dingen;
verwarmen, afsteken, diesel, slijptol? Ik moet zelf mijn wielkasten nog kaal hebben, daar zit van dat zwarte tektiel op. Hoe kan ik dit het beste verwijderen? Ik heb wel een haakse slijper maar daar schiet ik niet veel mee op ben ik bang. Die rare matten op de vloer moet ik ook verwijderen. Ben al bezig met de hamer en bijtel Maar dat is helaas een tijdrovend klusje |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Dit werkt niet zo goed als je zou verwachten. Heb het geprobeerd, het bovenste laagje wordt een klein beetje week, meer niet. Als het er dik op zit heb je er weinig aan. Het beste werkt echt nog steeds slijptol met een staalborstel erop, of een staalborstel in de boormachine. Heb de hele onderkant op deze manier gedaan, gaat echt het snelste. De hoekjes waar je daarmee niet geod bij kunt, met de verfbrander warm maken en met een houtbeitel eraf steken
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#30
|
||||
|
||||
Nou, ik ben begonnen Wat een werk zeg haha! Ik ben het aan het verhitten en met een beitel/plamuurmesje afsteken Het gaat best wel goed, maar je moet er gewoon wat geduld en zin in hebben
Gelukkig zijn mijn wielkasten keihard |
#31
|
||||
|
||||
Weken in petroleum, dan gaat het er zo af!
|
#32
|
|||
|
|||
Thinner , De vorige eigenaar heeft ook allemaal tectyl op de golf mk2 van mij gespoten. Bij de ramen ed, want die willen nog wel eens gaan lekken is mij verteld. De auto zou een tijdje in opslag komen en een tijdje buiten staan. Thinner erover en het is zo weg... je lak blijft gewoon zitten. Tenzij deze er net op is gespoten, oude lak blijft. daarna ff weer in de autowas zetten en klaar...
|
#33
|
|||
|
|||
hier toevallig op uitgekomen vanaf 5 min blijkbaar de oplossing droogijs
http://www.youtube.com/watch?v=8hJb...n_order&list=UL |