|
|||
|
|||
Airbag lampje brand
Hallo,
vanmiddag is mijn accu zo goed als helemaal leeg geraakt. Oorzaak was het blijven draaien van de koelventilatoren. Met de auto (benzine) van mijn zwager geprobeerd om de Touran (diesel) leven in te blazen maar dat ging dus niet, had ik eigenlijk ook niet verwacht. ANWB was gelukkig in de buurt en met de accubooster was het probleem snel verholpen. Maar nu brandt het airbag lampje en verschijnt kort de melding 'Airbag fehler' in beeld. Omdat de achterklep en achterdeuren eerder niet open wilde heb ik over de voorste stoelen en de achterbank moeten klimmen om de accu kabels te pakken, liggen bij het reservewiel. Vermoed dat ik tijdens deze klim tocht iets gemold heb maar zou graag jullie mening willen horen. Groet, Frank |
|
|||
|
|||
Als de ventilatoren blijven draaien ligt het probleem meestal bij de ventilatoren zelf, deze moeten dan compleet vervangen worden.
Voor de airbag zou ik hem gewoon laten uitlezen, wissen, en onder controle houden of hij terug komt. We kunnen allemaal gaan gokken wat het probleem is, maar bij uitlezen weet je het meteen |
|
|||
|
|||
Enig idee wat dat mag kosten?
|
|
|||
|
|||
Wat het uitlezen kost zal per bedrijf verschillen, waarschijnlijk zal het ongeveer 15-25 euro kosten. Maar zou het eerst even informeren.
|
|
||||
|
||||
Ik betaal bij mijn Audi en VW dealer iets van 20 euro voor hem uit te lezen geloof ik
Grtz |
|
|||
|
|||
Omdat de accu te lage spanning heeft gehad gaat je airbag lampje branden , even aan de vagcom hangen en wissen.
Ventilatoren die aan blijven komt vaker voor . Idd gehele unit vervangen en het probleem is opgelost . Sommige mk5 ventilatoren zijn hetzelfde , even op de sloop kijken ( autoservice beco ). Daar kunnen ze de foutcode ook voor je wissen ... |
|
|||
|
|||
Quote:
ik bedoelde eigenlijk de ventilatoren |
|
|||
|
|||
Quote:
Laatste keer dat ik een set opgegeven had (meen A3) was het iets van (360 euro voor een ventilatorpakket (2 ventilatoren en montageplaat)).Daar komt natuurlijk weer montagekosten bij. Prijs wisselt vaak erg in prijs (is zelfs ooit tegen de 600 geweest). |