#1
|
|||
|
|||
verlies koelvloeistof
Dag
Ik rij met een Golf IV 2.3 5v en kijk regelmatig mijn olie en waterpeil na. Nu kreeg ik plots een melding dat het peil van mijn koelvloeistof te laag was. Na het bekijken zag ik dat men reservoir bijna leeg was. Hoe kan dit plots zo snel beginnen te zakken? Ik rij bijna nooit zot met de wagen. En zie niet direkt een lek of plas onder de wagen. Nog iemand ervaring? mvg |
#2
|
|||
|
|||
Even goed rond de motor kijken of je geen lekkage ziet.
Anders zou je koppakking er misschien uit kunnen liggen als je geen lekkage ziet. Kijk eens of er witte rook uit de uitlaat komt. Ook kan je kachel radiateur lek zijn die zit in je auto kijk even of je vloerbekleding nat is.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
|||
|
|||
het rare is dat ik dit heb vanaf hij terug is van de garage nadat hij verlaagd is...
zal morgen eens wat zoeken |
#4
|
|||
|
|||
Verlagen kan niks met het koelvloeistofpeil te maken hebben, je komt niet eens in de buurt. Kan hoog uit toeval zijn.
Zou de motor op uitwendige lekkage laten controleren en eventueel af te persen. |
#5
|
|||
|
|||
achter op de cilinderkop willen ze wel een lekken (koppakking)
|
#6
|
||||
|
||||
Ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad (wel met TDI). De flens
die op het motorblok zit lekte. In het begin niet zichtbaar, ook plots ineens het lampje van het niveau die brandt. Zeer traag zakken van het waterniveau, maar dan plots toch ineens druppels langs onder. Bleek van die flens te komen... |
#7
|
||||
|
||||
Kijk eens of je waterpomp lekt, dit was bij mij het geval. Rijd ook een v5. Waterpomp kost +- 130 euro en 1,5 uur arbeid geloof ik.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |
#8
|
|||
|
|||
heb hem gisteren terug bijgevuld maar vind voorlopig nog geen lekken,zal hem best eens laten afdrukken denk ik
|