#81
|
|||
|
|||
Het scheelt wel weinig hoor, je auto verbruikt ook maar een 10% meer, dan zou je hier op 180km ipv 200km uitkomen... zou ik er wel voor over hebben om niet te hoeven schakelen
Ik gok dat schakelen best lastig is nu? Je hoort immers niet wanneer het 'moet' ? |
#82
|
||||
|
||||
heel erg mooi projekt! afwerking is ook mooi gedaan..
en erg vernieuwend in de luchtgekoelde vw wereld.. |
#83
|
||||
|
||||
Quote:
Let wel dit is in het geval van bruine stroom. Nu heb ik gisteren begrepen dat één van de grote stroom leveranciers in Nederland een convenant afgesloten heeft dat zij alleen nog maar groene stroom gaan leveren.. Dan wordt het 20% tegen 80%... Het schakelen is als in iedere andere auto. Ik kijk in dit geval naar het amperage wat de motor trekt, en mijn meter aangeeft. Op basis daarvan schakel ik en zie ik het amperage dalen. groet Bram |
#84
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je, Moet overigens nog genoeg kleine zaken afwerken, maar het begint er op te lijken. grtz Bram |
#85
|
||||
|
||||
Maar het feit dat er in China en misschien wel in meer landen zware industrie uit de grond wordt gestampt om de prijs te drukken vindt je normaal?
Er wordt dus meer zware en zeer giftige industrie bijgebouwd om groene denkers een goed gevoel te geven in hun electrische of hybride auto. Laatste een docu gezien over het bouwen van een Prius echt goed voor het milieu die industrie.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#86
|
||||
|
||||
Quote:
Dat blijft een lastige discussie, waar ik gewoon ook niet het fijne van weet. Don't get me wrong, maar ga jezelf eens na.. Als jij morgen geen producten meer gaat gebruiken die uit china afkomstig zijn heb je denk ik een probleem. Er komt waarschijnlijk meer uit China als je denkt!(mischien wel onderdelen uit je eigen volkswagen!) En dat is inderdaad om de prijs voor ons westerse consumenten te drukken. Als we daar wat aan willen doen moeten we wereldwijd een nieuwe discussie gaan opstarten, en dat niet alleen op het gebied van elektrisch rijden en of accu's. Overigens is een groot deel van de lithium voorraad aanwezig in Amerika, waar op dit moment ook nieuwe accu's geproduceerd worden. Evenals in Zwitserland en Duitsland..... Ik heb ook wel eens een ducumantaire gezien, waar wetenschappers duidelijk probeerde te maken dat een Hummer co2 neutraler was dan een prius. Door alle componenten en wereldwijd transport van de onderdelen. t.o.v. de hummer die locaal geproduceerd wordt...... We zijn nu eenmaal bezig met een ommekeer...en ik zeg niet dat het elektrisch rijden word, maar we moeten ergens starten. Langzaam zal het wereldwijd veranderen..... en uiteindelijk ook de productie processen etc. Maar discussie is goed en houdt ons scherp! |
#87
|
|||
|
|||
Ik denk dat de discussie niet aan jou gericht moet zijn retrocaddy, maar ik begrijp wel dat het nu bovenkomt. Ik vraag me ook af wat er nu beter is, maar daar is geen eenduidig antwoord op te geven...
Wat ik wel weet is dat ik het echt een tof project vind! Ik zou ook wel zo rond willen rijden eigenlijk... kostdat ? |
#88
|
||||
|
||||
retro caddy,
wat denk je van pwm gestuurde dynamo's op je wielen? zet een zware dynamo op elk wiel,constueer een controlertje,dat wanneer je decelereert of remt. de dynamo's 100% bekrachtigd worden. zo rem je af op de dynamo en laad je gelijk je accu's bij. weer een stukje groene stroom, en het spaard je remmen wanneer je optrekt zet je de pwm op 0%
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#89
|
||||
|
||||
Ik vind het een fantastisch project. Ik zal later nog eens de moeite nemen om het nader toe te lichten.
Maar het heeft o.a. te maken met mijn eigen achtergrond, het kip-en-ei verhaal en tot slot de vicieuze cirkel |
#90
|
||||
|
||||
Nu is het nog hipper to be square
Groeten kenneth
__________________
Terug van weggeweest ‘96 Polo Harlekin ‘00 Lupo Cambridge Still in to silly stuff |
#91
|
||||
|
||||
@Retrocaddy
Ik vind het een heel interessant project. Echt mooi respect voor het werk. Ik vind dat jij een pionier bent om onze hobby VW in de toekomst mogelijk te houden. Nu de benzine prijzen richting de 2 Euro per liter gaan met al die toestanden in Albanie en het feit dat de olie in de toekomst gewoon op is moeten we toch veranderen. Alle andere BIO brandstoffen kleven ook allerlei nadelen aan. Ook al ben ik geen milieu freak helemaal negeren kan ik het ook niet. Ik vind het verschrikkelijk als er f*ck-ups worden gemaakt zoals de BP vorig jaar. Wat mij tegenstaat is dat de ontwikkeling van de Accu zeer weinig rendement heeft behaald vanaf de tweede wereld oorlog. Dat je maar liefst 50 accu's nodig hebt om 200 kilometer te halen.. Als de ontwikkeling van de accu echt op is denk ik dat de combinatie waterstof / elektromotor de toekomst heeft waarmee je lange afstanden kan behalen en snel kan tanken. Alleen dit valt en staat weer of er draagvlak in de markt wordt gecreëerd.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#92
|
||||
|
||||
Quote:
Beste, Dit gebeurd i.p. al.. Een electromotor is namelijk hetzelfde als een dynamo. Je kunt de motor tijdens het remmen dus ook laten functioneren als een dynamo. Regeneratief remmen.. Aangezien het hier in Holland redelijk vlak is en de manier waar op de variant nu gebruikt wordt, heb ik er voor gekozen om daar niets mee te doen. Het rendement is dan nihil. In landen waar veel heuvelachtige wegen zijn is dit wel de moeite.. |
#93
|
||||
|
||||
Quote:
50 accu's staat voor 50 cellen, deze zijn wat anders van formaat dan de gewone auto accu... maargoed het zou met minder beter moeten kunnen...dat ben ik met je eens.. Die mogelijkheden zijn er overigens waarschijnlijk al wel, maar nog niet betaalbaar... De toekomst is lastig to voorspellen... Wij zetten voor alsnog in op custom projecten voor promotionele activiteiten.. Wie weet wat de toekomst brengt! |
#94
|
|||
|
|||
echt een super ding!!!
|
#95
|
||||
|
||||
Deze schoonheid is op Volksdub te bezichtingen zondag! Bram tof dat je er bij bent!
|