#1
|
||||
|
||||
Ombouw naar diesel >>> Kabelboom
Ik ben ben bezig om in mijn golf 1 cabrio, een diesel motor te monteren.
Nu is alles we duidelijk m.b.t het ombouwen, alleen zit ik nog met de kabelboom. Er is 2dehands niets te krijgen hellaas, dus zal ik mijn huidige kabelboom moeten aanpassen lijkt mij. Het gaat om een dieselmotor met de code JK (1.6 D) Hoe moet het voorgloeigedeelte worden aangesloten En hoe zit het met de brandstofstop Alle tips & tricks zijn welkom, net als hulp (omg Hellendoorn) |
#2
|
|||
|
|||
je kunt de draad gebruiken van de spruitstuk verwarming en de relai van de diesel er in kan ook heb ik ook al gelezen op het forum groetje Bert uit wierden.
heb mijn golf automaat ook omgebouwd naar diesel schakel een bult werk.... |
#3
|
||||
|
||||
Bert kan ik anders een keertje bij je langs komen?
Ik heb het ook omgebouwd naar handgeschakel, was behoorlijk wat werk idd. Ik geloof niet dat die van mij lambda verwarming had. |
#4
|
||||
|
||||
Ouwe type zekeringkast van een golf 2 diesel is het zelfde als een nieuwe type golf 1 zekeringkast(steekzekeringen) Ik heb dus een motorkabelboom gepakt van een golf 2 diesel ouwe type dan kan je het kabelboom gewoon achter in het zekeringkast steken. Draadjes aansluiten aan je motorblok en klaar ben je starten en lopen
|
#5
|
||||
|
||||
Ik heb een golf uit 1980, deze heeft het oude type zekeringskast nog!
En niemand kan mij zo'n kabelboom leveren. |
#6
|
|||
|
|||
wat heeft er eerst voor blok in gezeten? dus wat voor kabelboom ligt er nu in?
|
#7
|
||||
|
||||
1.6 motor (carb)
|
#8
|
||||
|
||||
Iemand die mij kan helpen ermee?
Hoe zit het met de stroomvoorziening naar de pomp? |
#9
|
||||
|
||||
Bedrading stelt niet zoveel voor.
Oliedruk, watertemperatuur enz kan je gwn je oude sensoren weer gebruiken. Diesel pomp heeft alleen een geschakelde +nodig vanaf het contact of zekeringskast. Je zou evt voor het gloei gedeelte ook van een golf 3 oid kunnen gebruiken. (snel gloeisysteem zit daar op) of van een late golf2. kabelboompjes zijn vrij simpel en denk ik wel makkelijk aan te sluiten in een mk1 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
stuur mij via pm een mailtje van jouw email adres dan kan ik je een mailtje sturen hoe je het moet doe zal ik ook even mijn telefoonnr geven oke |
#11
|
||||
|
||||
Sonador1984@hotmail.com
Gelukkig heeft een forum lid mij uit de brand geholpen. Hij had nog een kabelboom en zekeringskast liggen van een diesel. dus ik zet alles gewoon over. Ik ben kleurenblind, en niet zo'n held met draadjes trekken. |