#1
|
|||
|
|||
motor probleem polo II 1.3i
Goedendag.
Als ik hem net start loopt hij heel netjes , 10 seconde later begint hij in te zakken , en weer naar normaal ,dat herhaalt zich Als ik snel gas geeft wil hij uitvallen , om op het laatste moment toch weer op te pakken. langzamer gas geven is geen probleem. rijd voor de rest perfect , alleen is dit nogal lastig bij het wegrijden.. |
#2
|
|||
|
|||
begin maar eens met de blauwe temperatuursensor te vervangen.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#3
|
|||
|
|||
en die zit waar ongeveer op het blok ?
|
#4
|
|||
|
|||
als je voor het blok staat heb je een termostaathuis,daar zitten 2 stekker op.
1 is zwart en 1 is blauw.die laatste meet de temp voor je computer.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#5
|
|||
|
|||
Kan iemand mij zeggen waar de rood gemarkeerde schroef voor is ?
|
#6
|
|||
|
|||
Die schroef is voor stationair toerental instellen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
|||
|
|||
tnx
|
#8
|
|||
|
|||
Ziet er uit als een NZ-motor.
Was het probleem er altijd al, of later ontstaan? Valse lucht zou oorzaak kunnen zijn. Alles NA de luchthoeveelheidsmeter (dat ding op het luchtfilterdeksel) moet luchtdicht zijn. Vooral de slangen van de carterontluchting willen nog wel eens gaan oplossen door de oliedampen. Controleer ook de ondruk(vacuum)slangetjes. Uitlaat moet ook luchtdicht zijn tot de lambdasonde. Verder: - massapunten nalopen+schoonmaken - lambdasonde ok? Je kunt eens proberen met losgetrokken - timing distributie ok? - afstelling co + onsteking ok? - motorisch onderhoud op orde? - enz...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#9
|
|||
|
|||
ik hoor een gesis rond die plek van de foto (gasklephuis?). maar kan geen lekke slang of iets vinden.
remmenreiniger spuiten heeft ook totaal geen effect. laatst iemand uit de straat die met eenzelfde motor reed, en daar siste het niet, dus er MOET iets lekken , maar ik heb geen idee wat. (paar uur aan het zoeken geweest) heb het stationait iets opeschroeft , rijd wat lekkerder weg. niet de oplossing , maar moet maar ff. ook heeft de start motor moeite om rond te gaan als hij koud is (24 uur niet gedraaid) maar na een blokje om gooit hem rond of erniets aan de hand is (lijkt een slechte accu , maar die is vervangen) laadspanning is ook goed. Last edited by fraggie : 13-03-2011 at 21:13. |
#10
|
||||
|
||||
klinkt als valse lucht, loop ffkes de carterontluchting na en de vacuümslangetjes
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#11
|
||||
|
||||
onder je carburateur zit een zwarte pakking is heel makkelijk te controleren om hem heen en weer te drukken (carburateur!) is de kans dat die uitval of beter gaat lopen mocht dat niet zo zijn dat je niks merkt draai hem even los en kijk of er droogte scheuren in zitten zo niet alle vacuumslangetjes controleren!
|
#12
|
||||
|
||||
nz heeft geen carb, dus ook geen voetpakking.
Wel een pakking van het gaskleppenhuis, maar zou me verbazen als je die lek krijgt. Dus carterontluchtingslangen en vacuümslangetjes nalopen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#13
|
|||
|
|||
Je kan ook een beetje gaan lopen spuiten met remmenreiniger.
dan merk je mischien wel een verschil in motorloop.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook een Polo 2 injectie en hoor ook een raar gesis rond die plek. Heb ook problemen. Auto begint soms te bokken en stotteren als ik rustig gas lost laat en rustig gas geef in bochten. Met name gas half ingedrukt door de wijk begint hij echt te bokken. Misschien hebben we hetzelfde probleem, is het tikken van de injectoren een normaal geluid ? Boes |
#15
|
||||
|
||||
tikken van injectoren hoort gewoon. Als er silencers op zitten is dit tikken overigens minder.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#16
|
|||
|
|||
kijk eens die plastic slang van de rembekrachtiger na,die gaat van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk,het rubber stukje aan de inlaatspruitsuk kant zit wel eens een scheurtje in dat is dat gesis en je trekt valse lucht en hij loop klote dan,dus.......
|
#17
|
|||
|
|||
En inlaatspruitstukpakking ook gecontroleerd???????
Gaan ook veel lekken....... |
#18
|
|||
|
|||
yep, heb de hele lijst gehad. niets te vinden. (inlaat was het eerste wat ik checkde)
alleen nog ff een blauwe sensor scoren. kan online geen winkel vinden in iedergeval. Nieuw probleem 1 herrie bij het rijden boven de 40, of er iemand met een hamer op de wielen bonkt. geluid is wel weg bij een scherpe bocht naar links. Nieuw probleem 2. ophangbeugel demper afgebroken (andere zat al met tiewrap vast) iemand enig idee of dat nieuw te leveren is? (of een apk waardige manier om het op te lossen in iedergeval) Last edited by fraggie : 25-04-2011 at 20:41. |
#19
|
||||
|
||||
stuk plaat is wel nieuw te krijgen, maar ik heb het pas 1x aangeboden gezien op ebay.
Beter: stuk ijzer/staal in de holle ruimte schuiven en vastzetten met een paar bouten of beter nog, gewoon vastlassen. Paar zelftappers kan ook tijdelijk. je kunt m ook gewoon plat erop bouten. Kun je de moeren in de holle ruimte doen. Zit t ook vast. Maar denk wel aan de antiroest
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#20
|
|||
|
|||
uitlaat vast aan het chassis? moet volgens mij voor de apk in rubbers hangen.
|