#1
|
||||
|
||||
NL-recordprijs benzine bereikt! EURO 95 loodvrij
Ik wil hier ff een beetje 'een open deur intrappen' en ook weer niet...
Ik heb vandaag nl. getankt voor de belachelijke prijs van € 1,609 per liter euro 95 loodvrije benzine Dit is de prijs bij de witte pomp (Tinq); bij de Shell kost een liter zelfs zo'n € 1,70 Dat is nog altijd (daar ga ik weer... sorry!) 3,77 keiharde guldens per litertje !!! ...ik kan nog herrinneren dat ik Fl. 1,70 /liter 'normaal' in mijn brommertje gooide... € 1,609 voor een litertje 95; en dan ook nog wel bij de Tinq! Wat vinden jullie van deze ontwikkeling en hoe ga je ermee om? mijn 2.0 16V rijdt gelukkig op de lange afstand nog zo'n 1:13 - Ikzelf zal, zoals velen, wel gewoon blijven rijden, maar ben wel blij dat ik de BMW 318 iS sinds vorig jaar niet meer heb... -Ook is de benzineprijs één van de redenen, dat ik het nu maar bij één auto houd, in tegenstelling tot het verleden... -Vroeger maakte ik best vaak een ritje alleen maar om 'het rijden' zeg maar; maar d*t doe ik al een tijdje niet meer... Helaas kan ik mij geen Polo bluemotion veroorloven, maar anders stond die voor de deur! En hoe zit het met jullie?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
|||
|
|||
Allemaal door z'n zieke gast daar in Libië
|
#3
|
|||
|
|||
Gisteren nog 1.539 bij de shell
__________________
TK VW Corrado 9A |
#4
|
||||
|
||||
Boeit me geen ene fluit, tank altijd 98 en m'n auto rijdt 1 op 10. Ik pas mijn rijstijl niet aan en rijd net zoveel als altijd.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Nou volgens mij gaat er 1 euro per liter naar de staat |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
100% , maar door de onrust daar , gaat het wel extreem snel omhoog tankte donderdag nog voor 1,559 . vandaag zelfde pomp 1,619 |
#7
|
||||
|
||||
Diesel
__________________
VW-Speed.nl |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
1,32 niet zo lang gelden nog dik onder de euro LONDEN - De olieprijs kan oplopen tot 250 dollar per vat als terroristen zich gaan richten op olietankers en oliereserves in Libië en de rest van het Midden-Oosten. © ThinkstockDat stelt de Britse minister van Internaionale Ontwikkeling Alan Duncan. Duncan heeft als oliehandelaar dertig jaar ervaring in het Midden-Oosten. "Een prijs van 200 dollar ligt in het verschiet bij roekeloos gedrag of als iemand de onrust aanwakkert", aldus de minister in een interview met de Britse krant the Times. Duncan is de eerste Britse minister die openlijk praat over dergelijke olieprijzen. Hoge olieprijzen hebben directe gevolgen voor de benzineprijzen. Analisten vrezen een double-diprecessie als de prijs van een vat olie inderdaad door alle records heenbreekt. Double-dip "De extra kosten voor huishoudens, zorgen ervoor dat er ergens anders wordt bezuinigd. Het zal de groei afzwakken. Bij een prijs van 200 dollar per vat wordt het erg lastig om een double-diprecessie te voorkomen", aldus een econoom van ING. De prijs van een vat olie sloot vrijdagavond op het hoogste niveau in 2,5 jaar. Sinds de onrusten begonnen in Libië op 15 februari is de olieprijs met meer dan 23 procent gestegen.Een vat Brent-olie kost nu 115,97 dollar. Een vat Amerikaanse olie kost 104,42 dollar. Het record dateert van juli 2008, toen kostte een vat Amerikaanse olie 147 dollar. Kaddafi Het bewind van Muammar Kaddafi profiteert nog altijd van de olieproductie in Libië, hoewel deze fors is afgenomen door de crisis in het Noord-Afrikaanse land. In de afgelopen twee weken heeft het regime 550 miljoen euro verdiend aan de export van ruwe olie, zo meldde de Britse zakenkrant Financial Times zaterdag op basis van bronnen in de olie-industrie. Westerse bedrijven doen voor zover bekend niet of nauwelijks zaken met Libië, sinds er onder meer via de Verenigde Naties sancties werden opgelegd tegen het regime van Kaddafi. De ondernemingen vrezen imagoschade. Chinese en Indiase olieconcerns hebben minder moeite met de situatie in Libië. Zij kopen op grote schaal Libische olie in. Libië pompte voor de crisis 1,6 miljoen vaten olie per dag op. Experts stellen dat de productie inmiddels is gedaald tot ongeveer 200.000 vaten per dag Last edited by Alberto : 05-03-2011 at 18:48. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad met Diesel is het nog enigzins "leuk" maar ook bij die literprijs moet je niet omreken naar Guldens
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#10
|
|||
|
|||
rij er niet minder om al heb ik er wel een diesel bij gekocht voor ombouw van mijn '85er golf 2
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
niet alleen daar ook in die andere ape landen bah
__________________
sa ist en net oars |
#12
|
|||
|
|||
ik let er niet op hoeveel mijn auto verbruikt..als je al zover door moet denken bij elke keer dat je gas geeft.........
Tenslotte moet ik elke dag 140 vv naar mijn werk heen en weer rijden Maar met mijn MkIV GTI-TDI blijft het nog enigzins leuk,genoeg PK/koppel(190/410 ) en redelijk zuinig en voor +- €60 tankje vol en weer +- 750 km rijden (denk dat de benzine/dieselprijs of beter gezegd de ACCIJNS pas een beeetje naar beneden als alle vrachtwagenchauffeurs weer eens lekker alle belangrijke snelwegen gaan blokkeren en alles vast laten lopen , net als een paar jaar geleden.....duurt ff,en is erg vervelend voor de mede weg gebruikers.....maar denk dat dhr De Jager in Den Haag dan misschien wel eens gaat denken om iig het kwartje van Kok eens terug te geven...... ) Alberto stel het eens voor bij je collega's |
#13
|
|||
|
|||
Wat de vrachtauto's verbruiken betaald de consument toch , denk dat de consument maar eens wakker moet worden
Waren trouwens geen chauffeurs in loon dienst , maar eigen rijders die tegen de hoge prijs waren Chauffeur in loon dienst zal niet snel de boel blokkeren voor diesel prijzen die zijn werkgever toch door berekend Last edited by Alberto : 05-03-2011 at 19:20. |
#14
|
|||
|
|||
oh ja is ook zo,dat waren eigen rijders ja....
|
#15
|
||||
|
||||
Maar er wordt dan wel een signaal gegeven Alberto, en dat is wel goed.
Overal in de wereld is het dikke heibel als het volk er niet mee eens is, maar in Nederland laten we alles over ons heen gaan en slikken we alles zwijgzaam wat de regering ons door de strot duwt.
__________________
VW-Speed.nl |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Daar heb je gelijk in Ebut , maar wat houd u tegen , maandag morgen 6 uur rondje rijden op rontonde Joure ? |
#17
|
||||
|
||||
Dan is het er wel lekker rustig
__________________
VW-Speed.nl |
#18
|
||||
|
||||
ik maak me er niet eens meer druk om....heeft toch geen zin,als je wat wil zul je net als die gasten in egypte moeten doen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
..je er druk om maken heeft totaal geen zin, idd...
maar iedereen heeft er toch wel een mening over. Ik had voor mezelf gewoon de psychologische grens van € 1,60 /liter gegeven: "D*n plaats ik een topic hierover"; zodoende...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#20
|
|||
|
|||
Maak me er niet druk om. Het spul moet er toch in om te kunnen rijden.
Ik ga er niet minder of zuiniger om rijden. tank leeg??? Gewoon weer volpompen tot het randje. En diesel rijden is tegenwoordig niet meer zo aantrekkelijk als een tijd geleden. Last edited by Domi : 05-03-2011 at 21:15. |