#1
|
||||
|
||||
Commonraildruk vw golf 6
Beste volksforumers,
Ik ben opzoek naar de calibratie grafiek van de commonraildruk sensor van een vw golf 6. Heeft iemand misschien deze grafiek of kan iemand er aan komen. Het gaat dus om de grafiek die elektrischespanning uitzet tegen druk. Ik heb deze nodig zodat ik de raildruk kan meten. Groeten, Armand
__________________
'71 vw type 3 |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Misschien handiger om even bij iemand langs te gaan die een tester heeft, als ik het goed heb kun je deze gewoon uitlezen. Bij de dealer hebben ze in ieder geval zo'n grafiek niet |
#3
|
||||
|
||||
He spierings,
Ik wil wel een aantal verschillende meetpunten hebben over het bereik van de sensor. Ik neem aan dat met de tester die jij bedoelt ik alleen de aanwezige raildruk kan meten tijdens het lopen van de motor. Dan heb ik maar 1 druk dus maar 1 waarde. En hiermee kan ik dus niet een calibratiegrafiek maken naar mijn mening. Of heeft er iemans iets waarmee ik verschillende drukken kan instellen en aflezen? Groeten, Armand
__________________
'71 vw type 3 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Je kunt de raildruk met de tester met niet lopende motor en met lopende motor uitlezen. Maar naar mijn weten is de druk niet eenvoudig te regelen. Waarom moet je eigenlijk een calibratiegrafiek maken ? ? |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb een calibratiegrafiek nodig omdat ik de sensor aan wil sluiten op een datalogger. Dit zodat ik tijdens het rijden de raildruk kan meten en opslaan in de logger. Maar als ik de raildruk met stilstaande motor kan meten en met draaiende motor heb ik in ieder geval 2 meetpunten, ik heb het vermoeden dat de grafiek vrijwel linear zal verlopen. Dus dan zou ik een calibratiegrafiek. kunnen maken. Wel met vrij forse aannames... Mischien softwarematig de raildruk aanpassen en dan deze meten. Of toch de sensor los testen in een testopstelling. hmmm... niet echt de oplossing waar ik op gehoopt had. Eens kijken of er iemand is met een testopstelling om de sensor voldoende te belasten. Iig bedankt voor het idee. Iemand nog ideeën?
__________________
'71 vw type 3 |
#6
|
||||
|
||||
Ik kan is voor je kijken op het werk voor je..
Wat je ook kunt doen eventueel, als het een bosch sensor is. Het bosch nummer van de sensor aflezen,en deze even intikken op google. Dan kom je hoogswaarschijnlijk terecht bij een bosch info site. Hier kun je vaak allerhande soorten gegevens terug vinden,dit is eigenlijk praktisch met elke sensor mogelijk. gr Frank
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#7
|
||||
|
||||
He frank,
Ik heb internet al aardig afgezocht, maar ik kan niets vinden. Via Bosch wil het ook niet lukken. Heb jij nog op je werk gekeken? Is er hier iemand die een connectie heeft bij bosch? of iemand die er via VW aan kan komen? Alvast bedankt
__________________
'71 vw type 3 |
#8
|
||||
|
||||
wat is het bouwjaar,motortype,en motorcode?
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#9
|
|||
|
|||
Met vagcom kan je toch gewoon raildrukken via je parameters zien?
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
ja maar hij wil een datalogger aansluiten dus dan moet je waardes hebben over het hele traject, anders heb je er niks aan. en met uitlezen kun je niet alle drukken creeëren.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#11
|
|||
|
|||
Tijdens het rijden kan dat toch gewoon?
Tenminste, wat ik aan ervaringen daar mee heb voor PD motoren. |