#1
|
||||
|
||||
Sloten en Spiegelbediening
Hi,
heb een aantal vragen over een golf uit 1992. ten eerste wil in de sloten van de portieren vervangen. De auto heeft centrale deurvergrendeling maakt dat nog uit? Is het mogenlijk om alle sloten te vervangen zodat je maar 1 sleutel nodig hebt voor de auto? en het belangrijkste is, kan je dat allemaal makkelijk zelf doen, is er een handleiding voor? ten tweede heeft de auto electrische zijspiegels. na een laatste stuiptrekking doen ze het niet meer. in ga er van uit dat de spiegels nog doed zijn, maar dat er electrische iets niet goed is. waar moet ik gaan zoeken? neem aan dat dit wel vaker is gebeurt. ten derde als ik bij de bestuurders stoel de knop indruk gaat de centrale deurvergrendeling dicht, maar het lijkt langzaam te gaan, niet in een keer plop zoals bij moderne autos. moet dit systeem gesmeerd worden met WD40 of is het normaal? Ik zal nog wel meer vragen krijgen in de toekomst, eerst deze maar eens oplossen voor de vrouw Groeten
__________________
1303 '74 Passat 32B GL '85 Golf 3 GL AUT '92 |
#2
|
||||
|
||||
Niemand?
__________________
1303 '74 Passat 32B GL '85 Golf 3 GL AUT '92 |
#3
|
||||
|
||||
Zo'n storing in electrisch circuit kan wel meerdere redenen hebben, maar mij lijkt de kans aardig groot dat het misschien ergens vocht in de ECU is gekomen o.i.d. lijkt me niet dat er dingen verkeerd zitten aangesloten, en een los stekkertje ergens zal wss ook niet dit als resultaat hebben. Of kortsluiting ergens in het circuit kan ook de boosdoener zijn. Je zegt dat de centrale deurvergrendeling langzaam gaat als je de knop bij de bestuurders stoel indrukt, in denk dat de rede dat de rede dat dat langzaam gaat is dat er ergens in het circuit wat fout zit, en nu dus verkeerd verbonden zit, en de stroom die dat knopje kan leveren, niet sterk genoeg is voor de cdv. Maar dit lijkt me allemaal door hetzelfde probleem te komen.
Dat met die centrale deurvergrendeling stelt niet zo super veel voor. Ik heb in mijn vari soort semi centrale deurvergrendeling, de module om vanaf afstand bedienen zit er niet in, maar als ik 1 slot open draai, gaat alles open. Ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan waar het probleem zit. Kan er ook niet zoveel meer van maken. Misschien dat er nog meer mensen zijn met dit zelfde probleem. M.v.g.
__________________
Golf Mk7 Variant R-Line 1.5 Golf Mk3 Variant 1.8 Golf Mk2 1.3 Inj Passat b2 32b 1.8 |
#4
|
|||
|
|||
Spiegels: breuk in kabelboom bij doorvoer naar portier?
Centrale vergrendeling Golf III gaat op vacuüm. De pomp zit in de kofferbak. Een iets langere looptijd dan elektrisch bediende CV is normaal. Als de pomp langer blijft doorlopen kan er ergens een luchtlek zitten. Sleutels: ik dacht dat dit kon door de palletjes in het slot te vervangen/ordenen. Volgens mij ooit op golf3forum.de gelezen maar geen idee meer waar. |
#5
|
||||
|
||||
Op de sloop in Rotterdam heb ik de sloten van een Vento af gehaald en die op de Golf geplaatst. Nu werkt het weer. Best wel een mooi model, de Vento.
Bij de ombouw van Golf front naar Vento front worden dan alleen de lampen,grill en motorklep van een Vento op de Golf gemonteerd? @ Romulus: wat jij omschrijft klopt. De pomp loopt niet langer door dus dan zel het wel normaal zijn. Heb nog geprobeerd bij de bedrading in het protier te komen om de spiegels na te kijken, kreeg allen de slinger van de raambediening niet los. Is daar speciaal gereedschap voor nodig?
__________________
1303 '74 Passat 32B GL '85 Golf 3 GL AUT '92 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
De raamslinger krijg je eraf door de achterste ring omhoog te schuiven. Daarna kun je hem er zo afpakken. |