#1
|
|||
|
|||
Golf Rallye schade/ roest herstel
Ik zit er aan te denken deze rallye te kopen: Volkswagen Golf Rallye En ben ook al wezen kijken, maar er zitten een aantal punten aan de auto die aandacht nodig hebben.
Zoals je ziet op de fotos zit er rond de voorruit wat roest. Wat ik graag wil weten is hoeveel dit ongeveer gaat kosten om te herstellen. Uploaded with ImageShack.us Zoals je op deze fotos ziet heeft de wagen wat dorpel schade. Een of andere expert had het idee om de auto op dit punt op te krikken. Ook hiervan zou ik graag willen weten wat het ongeveer gaat kosten om te herstellen. Zoals je ziet hoeft alleen de dorpel onder de deur herstelt en gespoten te worden. URL=http://img809.imageshack.us/i/dsc00238b.jpg/] [/URL] Dorpel schade |
#2
|
|||
|
|||
Weet niet hoe netjes jij hem wilt hebben maar zou zeggen dat de dorpen uitgedeukt en gespoten moet worden. En dat hij bij de roestplek ontroest moet worden en/of er een plaatje in gelast moet worden en daarna ook gespoten moet worden.
Hoe ver je hem overspuit moet je zelf weten, maar zou hem zelf dan meteen helemaal overspuiten omdat je anders ongetwijfeld kleur verschil krijgt bij een rode auto. |
#3
|
|||
|
|||
Gewoon Kopen die Golf Rallye!!!
De Golf Rallye is gebouwd in 1989/1990.... dus de meeste Rallye's hebben niet altijd binnen gestaan,en hebben dus altijd wel een beetje roest op de bekende puntje's,en problemen met de verbrede dorpeltje's Daarbij is het maar net in wat voor staat je deze Rallye weer wilt hebben,.. Nieuwstaat zal je redelijk wat gaan kosten aan plaat/spuitwerk. Nette staat ook,maar dan iets minder. tenslotte is het een auto van 21 jaar oud waarvan je niet kan (en mag) verwachten dat ie in nieuwstaat zal zijn.deze 2 puntje's vallen mijnsinziens erg mee.... Als dit het enige is wat er aan deze Golf Rallye ''mankeert'' zou ik hem ZEKER niet laten staan.....het is dat ik al een Golf Rallye heb. ........maar anders Nogmaals niet druk om maken,.en kopen deze Golf Rallye ,zo vaak worden ze niet meer te koop aangeboden,en als er wat te koop staat is het vaak 10x erger aan roest en/of schade dan deze gr; Guido |
#4
|
||||
|
||||
dit valt toch heel hard mee....dorpel uit laten trekken,strakmaken en spuiten en in de parafan nieuw stukje laten lassen en bijspuiten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
mijn post in 1 woord samengevat dus |
#6
|
||||
|
||||
nouja 1 woord....maar komt idd wel op hetzelfde neer.
de rallye van stijn is goed compleet en voor de rest top origineel en netjes dus als je voor die prijs alleen dat moet oplossen zeg ik,waar wacht je op. ik zou het wel weten als ik die 7 ruggen had.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
|||
|
|||
Nou het is niet alleen dat oplossen. De wagen heeft ook al een tijd geen apk en om m weer "road legal" te krijgen vergt dat ook nog ongeveer 750 - 1000. o.a. veren voor, schijven en remblokken rondom, de motor loopt niet lekker.
Nieuwe banden (semi slicks is niet erg handig ) komen er dan ook nog bij. Al met al nog wel aardig wat werk. Als ik hem voor 7 mille met apk zo weg kon rijden wist ik het ook wel, hoor Last edited by killmwillem : 27-02-2011 at 17:14. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
€750 - €1000 voor een paar voorveren,schijven/blokken,motorafstelling en banden,........... lijkt mij een beetje overdreven... Denk presoonlijk dat je iets te kritisch bent Willem... Een Golf Rallye is nou eenmaal niet goedkoop en zal nooit goedkoop worden.mede omdat het een gelimiteerd/zeldzaam model is. Rallye specifieke onderdelen zoals schermen/interieur/grille/koplampen/bumpers etc etc zijn erg duur,komt mede doordat het er simpelweg niet veel is,en is een kwestie van vraag & aanbod. maar de meeste onderdelen waar jij over praat zijn gewoon hetzelfde als een Golf G60,en nog volop verkrijgbaar voor een schappelijke prijs Je mag best kritisch naar een auto gaan kijken,maar zoals eerder aangegeven,deze auto is van bj 1990,en voor een auto van dit bouwjaar ziet hij er op de foto's (want heb deze Rallye niet in het echt gezien) en met in het achterhoofd dat hij ook nog eens van een ECHTE VW Liefhebber is geweest nog erg gaaf en netjes uit,en zou ik hem voor dit geld,en met de kleine puntjes die er aan mankeren,en aan gedaan hoeven te worden zéker niet laten staan! Misschien iets minder ''kritisch'' zijn,..... of op zoek gaan naar een Golf Rallye waar niks aan hoeft te gebeuren.en die in nieuwstaat is,maar neem dan ook een grotere portomonee mee |
#9
|
|||
|
|||
Nou ja dit verhaaltje is ook over. De andere partij kwam met een zééér ruim bod. Dat een rallye niet goedkoop is wist ook wel. Daarom was deze ook wel interessant omdat ie nog helemaal origineel is. En alles nog aanwezig was en in nette staat. De koetst heeft aardig wat steenslag en krassen hier en daar, maar goed dat is niet het ergste. Zo op het oog leek het meeste wel weg te polijsten/ poetsen.
En ik ben wel een beetje een mierenneuker en wil de wagen graag netjes en ja klopt daar betaal je dan ook voor! Ach ja ik ga verder zoeken naar een andere wagen. Wie weet wat er nog langs komt ! Last edited by killmwillem : 27-02-2011 at 18:13. |
#10
|
|||
|
|||
Hannover, die rallye moet ook een nieuwe distributie hebben...
__________________
TK VW Corrado 9A |
#11
|
||||
|
||||
De rallye van Stijn is een koopje en het is dat er hier al een aantal wagens staan anders had deze er voor dit geld en in deze staat zeker bijgekomen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
is dat niet erg strak
__________________
TK VW Corrado 9A |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja en............? zijn de kosten ook niet hoor Quote:
en x2! Jammergenoeg heb ik er ook al 3 staan,...... |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb de auto niet eens op de brug gezien.... (en hem gekocht.)
De dingen die vervangen moeten worden zijn peanuts... (investering blijft het wel natuurlijk) Zuiver omdat de auto 5 jaar stil gestaan heeft... remmen verroest (achterklauwen vervangen) en remmen voor... dat de motor soms overslaat... so be it.. Alle ontstekingsdelen vervangen EN nieuwe benzine en filters... De Distributieriem gaat vervangen worden, grote beurt wordt compleet uitgevoerd... Zie het topic wat ik binnenkort zal openen... DEZE AUTO BLIJFT ORIGINEEL!!! Hopelijk op AZEVEN meeting erbij met de SUBDUBBERS... Zal een welkome aanvulling zijn naast zijn adoptiebroer...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#15
|
||||
|
||||
zeer goede investering daan
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#16
|
||||
|
||||
heel goed bezig daan.deze auto is in de basis zeker beter dan de meeste rallyes die hier voorbij komen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
Je slaat de spijker op zijn kop Richard...
spaarrente is ruk... Inflatie is meer dan je rente... dus je gaat er op achteruit qua koopkracht... geld moet rollen liefst in vw of bmw... @gerben thanx...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#18
|
|||
|
|||
ge her hem nog al flink ut den boks latuh hanguh!
goed bezig Daan, en de M3.......
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Gefeliciteerd met deze mooie/originele Golf Rallye Daan! geen ''gezeur'' om roest/dorpeltje/bandjes/remmen/afstelling etc Maar zoals je al aangeeft: Een goeie ''investering'' Veel plezier er mee! en aan je M3 te zien gaat dat wel lukken |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben benieuwd wat je er van maakt. Zal je topic scherp in de gaten houden ! |