#21
|
||||
|
||||
VRAAG 4 dus...
Olietemperatuur wordt vanaf 50 graden celsius aangegeven, idd! (voor de volledigheid: onder de 50 graden zie je twee streepjes)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#22
|
||||
|
||||
Oke dan, had ik het toch goed. Iemand voor de rest nog een duidelijk uitleg wat je precies met de MFA kunt? Ik weet dat je er mee kunt zien hoeveel bezine de motor verbruikt en nog een aantal andere geintjes. Maar is er iemand die dit duidelijk uit wil en kan leggen of iemand die een duidelijke uitleg hier over heeft?
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#23
|
||||
|
||||
MFA functies
ff uit het hoofd (als er iets mist, vul me dan maar aan!)
Met de MFA zie je o.a. -de huidige tijd ('home') -tijd hoelang je onderweg bent -gemiddelde snelheid -huidige verbruik in liters per 100km -olietemperatuur -buiten temperatuur De MFA kan je wisselen tussen 'stand 1' en 'stand 2'; in de ene (welke...?) worden de waardes weer steeds gereset, als langer dan een bepaalde tijd het contact UIT staat. In de andere stand blijven de waardes behouden. Je kan de waardes altijd wel zelf weer resetten als je wilt, maar hoé precies; dat weet ik niet meer.... -Je schijnt met de MFA ook toerentallen en drukken (G-lader) te kunnen aflezen... Pedaalemmer, een fanatieke ex-Corrado G60-eigenaar en forumlid, heeft hier in een topic nog wat meer over staan. EDIT: hier een kopie van één van zijn posts daar: Drukmeting van de G-lader Dit kan op twee manieren t.w; laderdrukmeter maar ook met de MFA die standaard in de auto zit. Als je de volgende handelingen met de MFA uitvoert krijg je de druk ervoor. Motor uit MFA keuzeschakelaar op 2 zetten MFA knopje indrukken en vasthouden, contact aan/uit, dan knopje loslaten MFA knopje weer indrukken, motor starten, knopje loslaten MFA knopje één keer indrukken en de druk staat er De druk kun je nu onder volle belasting testen. Het beste is in de derde versnelling door trekken tot 6000 toeren (bij originele chip) en dan heb je de maximale druk. Op dat moment goed kijken wat de MFA aangeeft. 1200 - 0,2 bar 1300 - 0,3 bar 1400 - 0,4 bar 1500 - 0,5 bar 1600 - 0,6 bar 1700 - 0,7 bar 1800 - 0,8 bar 1900 - 0,9 bar 2000 - 1,0 bar 2100 - 1,1 bar 2200 - 1,2 bar p.s. wel eerst de auto goed warm rijden. Olie moet zeker 90 graden zijn. Bij een goede motor en lader moet de druk in de buurt van de 0,6 - 0,7 bar liggen. Hoe meer druk hoe beter natuurlijk. (met originele poelie en chip). Als dit minder is dan 0,6 bar druk, dan dien je de G-lader zo snel mogelijk te (laten) reviceren. Toerentallen die de G-lader haalt met de volgende poelie's bij 6000 toeren: (afwijkende) Poelie: 87 mm - 9,100 omwentelingen per min. (standaard) 75 mm - 10,560 omwentelingen per min. 72 mm - 10,980 omwentelingen per min. 70 mm - 11,280 omwentelingen per min. 68 mm - 11,640 omwentelingen per min. 65 mm - 12,180 omwentelingen per min. 62 mm - 12,720 omwentelingen per min. 60 mm - 13,200 omwentelingen per min. Het is geen volledig antwoord, maar beter iets dan helemaal niks, toch?...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 07-03-2011 at 08:09. |
#24
|
||||
|
||||
Hmm, er zitten dus 2 standen op. Ik vroeg me laatst al af waarom er een tweetje stond in mijn display.
Alvast bedankt voor het antwoord.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#25
|
|||
|
|||
Zonnesensor Climatronic:
"De buitentemperatuur eventueel met een zonnesensor en de door de bestuurder ingestelde temperatuur bepaalt de gewenste luchtuitstroomtemperatuur in de auto". Oftewel, hoe warmer/kouder het buiten is dan binnen (door temp sensoren binnen & buiten gemeten) en hoe sterker/minder sterk de kracht van de zon (door die sensor dus gemeten) op de auto hoe sneller of minder snel de temperatuur in de auto stijgt door invloeden van buitenaf. Hierop past de clima continue de temperatuur en snelheid en wellicht gebruikte uitstroomopeningen van de ingeblazen lucht aan om zo dicht mogelijk te ingestelde gewenste binnentemperatuur te benaderen. Een climatronic heeft trouwens nog wel meer sensoren, ook in het verwarmingshuis bv. Veel info hier te vinden: http://www.timloto.org/download/pdf...ort/hfdstk7.pdf Last edited by gurby : 23-02-2011 at 08:28. |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Bij m'n Passat is het iig zo dat de boordcomputer stand 1 altijd gereset wordt als de auto langer dan een kwartier ofzo uitstaat. Stand 2 wordt altijd onthouden tot je 'm reset. Resetten doe je door het knopje waarmee je wisselt van 'verbruik', 'gereden km's' enz een paar seconden ingedrukt te houden, voor het programma waar je op dat moment in zit. Bij de Corrado zal dit waarschijnlijk net zo werken maar eerlijk gezegd heb ik dat nooit zo uitgebreid geprobeerd, daar zit ik voornamelijk naar de olietemp te kijken en soms naar de buitentemp. Iedere keer als ik m'n Passat getankt heb reset ik programma 2 zodat ik daar altijd het verbruik, gereden km's, gereden uren enz per tank op kan zien. |
#27
|
||||
|
||||
gaat goed hiero...
2X
EDIT: Ik plaats alle vragen (met antwoorden)die hier voorbij komen, steeds achteraf in de beginpost, zodat daar een mooi overzichtje ontstaat Goede respons hier, thnx. En waardevolle informatie voor de Corrado-fans, ga zo door!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 23-02-2011 at 08:35. |
#28
|
|||
|
|||
Wat die MFA betreft staat natuurlijk allemaal ook in de handleiding van de auto uitgelegd. Of als je die niet hebt bij je Corrado dan wel in de handleiding van Golf/Bora/passat want 't systeem werkt in feite overal hetzelfde... Alleen modernere auto's hebben b.v. nog een optie extra bijvoorbeeld die het aantal 'nog te rijden km's op de tank' weergeeft, een schatting daarvan n.a.v. je huidige rijstijl en het aantal liters nog voorradig.
|
#29
|
||||
|
||||
wie-o-wie heeft er nog eentje liggen?
...dit topic is dus erg handig voor iemand die zo'n handleiding NIET heeft...ZOALS IK!
(...of voor iemand die de Duitse versie heeft, hè Dennis?) Nu je er toch over begint: hier nòg een klein Corrado-vraagje: *WIE HEEFT ER NOG ZO'N CORRADO HANDLEIDING VOOR MIJ LIGGEN ??? het liefst in het Duits, omdat het een import-auto is, maar in het Nederlands mag ook. Stuur me dan maar een PM-metje met de prijs. thnx alvast.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#30
|
||||
|
||||
Voor vraag 2:
De typenummers bij Wiechers veerpootbruggen voor de 'voorkant-boven' zijn bij Golf 2 en Corrado verschillend. Dus dat gaat waarschijnlijk niet passen. De typenummers voor de 'onderkant-voor' en in de kofferbak zijn hetzelfde. |
#31
|
||||
|
||||
okee! bedankt MipMip.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#32
|
||||
|
||||
MFA:
Klopt inderdaad wat je allemaal met het MFA kunt. Wanneer je de druk van je g-lader bekijkt (schuifje op 2), kun je ook nog andere dingen bekijken: 0 Prüfsumme (unwichtig) 1 Saugrohrunterdruck in mbar, bzw. als dez. Zahlenwert (wichtig für G-Lader) 2 Drehzahlanzeige (genaue Anzeige, über die auch die genaue Geschwindigkeit errechnet werden kann) 3 Momentanverbrauch (als direkt abhängig von der Gaspedalstellung, nicht erschrecken bei Vollgas ;-) ) 4 Wegdrehzahl 5 Öltemperatur in °C 6 Außentemperatur in ° Als je hem op 1 zet kan je nog wat andere dingen bekijken heb ik ergens gelezen: 0 Motorkennfeld-Code 1 Länderausführungs-Code 2 Wegdrehzahl 3 obere Drehzahlgrenze 4 untere Drehzahlgrenze 5 Schubabschaltung (mbar) 6 Segmenttest (müßte 4 mal eine 8 anzeigen) En trouwens: Je MFA stand 1 reset zich na 2 uur van het contact af te zijn geweest. Het bereik van je olietemperatuursensor is 50-160 graden Celsius.
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 Last edited by Quattro_38 : 23-02-2011 at 10:40. |
#33
|
||||
|
||||
Kijk eens aan. Er wordt handige informatie gepost.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#34
|
|||
|
|||
Quote:
nope, hier zit een kleine speaker onder voor hoge tonen
__________________
TK VW Corrado 9A |
#35
|
||||
|
||||
Weet je dat echt zeker, ICE KILLER ?! ...of zit je ons in de maling te nemen?!
Dit gaat namelijk dwars tegen de andere antwoorden in... (dus toch Dolby 5.1 ....)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#36
|
||||
|
||||
Er zitten toch al links en rechts boven op het dash twee tweeters. Waarom zoude ze er dan nog 1'tje in het midden plaatsen.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#37
|
|||
|
|||
Quote:
Ja ik heb dit namelijk. Mijn Corr heeft 7 (!) orginele Speakers 2 in de deur panelen 2 in de achter panelen en 3 in het dashboard. Let wel ik heb een Gamma Radio Zal morgen ff schieten als het me lukt
__________________
TK VW Corrado 9A |
#38
|
|||
|
|||
Quote:
hoge tonen
__________________
TK VW Corrado 9A |
#39
|
||||
|
||||
Voor de hoge tonen heb je de tweeters links en rechts in het dash. De midden tonen komen uit de speakers in deuren en de hoge tonen komen achterin nogmaals door speakers in de hoedenplank of hoedenplankdragers. EN dan heb je de sub vanuit de kofferbak. Dus één klein tweetertje in het midden van het dash lijkt me overbodig.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#40
|
||||
|
||||
@ICE KILLER:
Er zal gerust een speakertje zitten, daar bij JOU in je Corrado. Maar als jij het al niet zelf daar hebt geplaatst, mss dan wel de vorige eigenaar? Wat Dennis al zegt: er zijn feitelijk genoeg speakers (-locaties) aanwezig... Er zit bij jou dus een hoge tonen-speaker; op wat voor kanaal zit die dan aangesloten? (radio òf versterker)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |