|
||||
|
||||
ander luchtfilter
Hallo,
Ik zoo graag een sportiever Geluid willen hebben en nu weet ik van mijn scootertijdperk dat een 'power filter' oftewel een ander luchtfilter bij kan Helpen. Nu kan ik alleen nergens iets vinden in de vorm van een afbeelding of ervaringen. Het is al een oud beesje (1991) dus ik zou hem graag niet willen slopen in de trend van gaten boren. Nu zat er bij mij een verlengde slang aan, die naar een doos ging die aan me zijpaneel vast zit, hiervan heb ik de slang los gehaald maar je merkt gee verschil. Wat moet ik loshalen om een beter geluid van te krijgen? En er is ook een soort 'motortje' met een leiding aan het eind an de buis. Waar is dit voor? Ik heb een plaatje gevonden van hoe het eruit zietonder de motorkap. Kan iemand me verder helpen? Bedankt! Last edited by reverze : 01-02-2011 at 16:50. |
|
||||
|
||||
Gewoon die hele voorkant van de luchtfilter afhalen, en dan gewoon de luchtfilter vast kitten! Huis tuin en keuken tuning, bij zo'n motor ging ik er niet eens aan beginnen. Gewoon de dempers eronder uit halen en buis er voor terug plaatsen. Dan hoef je geen luchtfilter te vervangen.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je aangeven vanaf waar ik hem weg zo moeten halen? En met de dempers eruit halen, bedoel je daarmee de uitlaat? Of nogsteeds over het luchtfilter. En waar is dat kleine ronde object voor? Wat aan het einde van de 'slurf' zit. Bedankt! |
|
|||
|
|||
Wat ik gedaan heb: de voorkant van de bak eraf gehaald ( waar dus het element zit ) en dan het element met 2 tyreps aan het achterste deel van de bak ( wat op de carb )wat je dus laat zitten vast getrokken.
|
||||
|
||||
dus geen afdekkap meer?
en is het geluid mooi geworden? of valt het vies tegen? bedankt!. |
|
|||
|
|||
inderdaad. Zodra de 2e trap van de carburateur open gaat kun je het goed horen hoor. En toch nog goede schone lucht door behoud van het orginele element.
succes
|
|||
|
|||
alleen jammer dat je nu alleen maar warme lucht aanzuigt en dus van je al nihile vermogen nog minder overhoud
|
||||
|
||||
misschien doet en RVS groep-A wat?
|
|
|||
|
|||
gewoon dikke kachelpijp eronder hange, heb je al herrie zat
je mag je blokkie ook wel eens afspuiten zo te zien...
|
||||
|
||||
Quote:
haha dit is niet mijn blok, haha, het was een afbeelding van iemand anders op t forum. En voor de warme lucht, er zit een rooster boven? Of dit moet net afwijken. |
|
|||
|
|||
Quote:
ik zou er gewoon een andere uitlaat eronder zetten, compleet... heb bij mijn eigen gti ook geen originele uitlaat meer en de buurt is daar niet zo blij mee
|
||||
|
||||
hou er voor de lieve vrede wel een dempertje tussen....gaat niet goedkomen met je buren....ken het
|
|
||||
|
||||
Heb je een foto van mijn topic gejat?:P Mag wel hoor! Ik wou net zeggen die lijkt verekt veel op mijn blok!
|
||||
|
||||
Quote:
Haha ja dat is dus een foto van mijn blok! Die sinds gisteren niet meer loopt!
|
|||
|
|||
Net of je dat merkt dat die warme ipv koude lucht aanzuigt....
op de bank misschien, maar met rijden niet.....
|
||||
|
||||
nou, ik heb dus me luchtfilterhuis er helemaal afgehaald en dus gas gegeven zonder bak, en dit maakte niets uit? het geluid werd niet harder of luider?
klopt dit? |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom heb ik bij mn eigen NZ het power filter recht achter de grill zitten fijn in de KOUDE rijwind
|
|||
|
|||
Tjonge, wat een ironische opmerkingen allemaal hier... arme Reverze:
Jochie, gewoon voorste deel filterbak eraf (ja, bij die ijzeren clipjes). Met slang, ronde geval en alles. Wel even het vacuum slangetje wat vanaf het ronde geval naar je carb loopt afdoppen (afsluiten, afplakken, dichtmaken). Daarna een Green of K&N vervangingsfilter kopen en op de plek van de originele filter vastzetten (met kit, tie-wraps, ijzerdraad (zoals ik), of goed uitgekauwde Bubblicious). Rijden en als je dan tijdens het rijden een dot gas geeft dan hoor je een wat diepere roffel uit het vooronder (van onder je motorkap) komen. Dat is het geluid van een 1.6 met redelijk wat peekaas (73 als ik me niet vergis) die er net een hele peekaa bij heeft gekregen en ietsje meer koppel heeft onderin (meer stoel in je rug, bij lagere toerentallen). Thats it.... ... Beter nog: koop een Weber vervangingscarb (in de UK te bestellen) en bouw deze over. Zielige groene bolletje kan dan weg. Zuipt wat meer, maar heeft echt een super geluidje in combinatie met een vervangingsfilter-ijzerdraad setup. Dat beetje warme lucht valt reuze mee, dus het vermogen zal niet merkbaar afnemen. Als je dan nog niets hoort, dan raadt ik je aan je headphones (oordopjes) niet meer zo hard te zetten: dat levert gehoorschade op. Of zet je stierioo in je auto wat zachter. Alle gekheid op een stokje: succes ermee. Ieder zijn ding (uitdrukking die ik hier vaak hoor langszoeven).
|
||||
|
||||
Quote:
is een powerfilter dan geen betere oplossing als mijn luchtfilterelement vastmaken met tywraps? en gaten boren, helpt dit? en zijn er geen nadelen aan verbonden zoals slecht starten bijvoorbeeld? en over mijn luchtfilter vastmaken met kauwgum vind ik ook niet zo'n succes. haha, en me audio staat wel eens wat harder, haha. |