|
||||
|
||||
uw lucht sproeiers eerst dicht maken als je de kelken eraf haalt dan zie je 4 openingen
volgens het boekk wat ik heb moet je eerst de stationairsproeier bepalen want die gebruik je tot +- 1/4 gas maar de meeste rijden met de originele sproeier ik heb er wel een andere maat inzitten maar weet niet meer juist welke daarna pas de hoofdsproeier bepalen ik heb dacht ik 135 erin zitten maar het is toch echt iedere keer proberen en de boel weer loshalen en opnieuw proberen |
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:47. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ok dan moet ik die maar eens aan gaan schaffen,ti's alleen zo jammer dat je hem maar een keer nodig hebt,waar kan je die dingen kopen en wat kosten ze? Vast wel bij een motorzaak te krijgen... Ik had jou topic al gezien ziet er supergaaf uit,heb jij er zo'n Pipercross filter erop zitten? Ik wil van aluminium zelf een filterbak maken op m'n werk maar ik weet de maten nog niet die ik nodig ben om hem te maken,want m'n blok hangt nog niet in m'n polo 1. Moet die ene sproeier zowieso dicht gemaakt worden zoals Sander dat ook heeft? |
|
||||
|
||||
moeten niet maar ik vond het zo makkelijker afstellen
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ok wat is het verschil als je het wel of niet doet? |
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:47. |
|
||||
|
||||
het verschil is dat je kleinere hoofdsproeiers kan gebruiken
200 is ongeveer de maximum maat die je kunt gebruiken als je weet hoe zo n carb werkt en je volgt het kanaaltje van de luchtsproeier naar het kanaaltje van de hoofdsproeier dan snap je wel waarom je dan maar een kleinere sproeier nodig hebt |
|
|||
|
|||
Hoe kom je erachter dan welk van de buisjes ( die op de afbeelding hier boven ziet ) moet afdoppen ?
|
|
||||
|
||||
bij de cbr 900 fireblade carb moet je degene dicht maken die op de foto dicht gemaakt is
bij andere carbs (als ze luchtsproeiers hebben) eens op de hoofdsproeier blazen en voelen uit welk buisje lucht komt |
|
||||
|
||||
Topic weer even omhoog halen met een 2-tal vraagjes.
Ben op het moment bezig een mk1 cabrio naar een 16v weber om te bouwen en loopt tegen de volgende problemen aan: 1) de flens vooraan op de cilinderkop zit in de weg. Welke moet ik hiervoor gaan gebruiken? 2) Welke koelvloeistof slangen gebruiken jullie bij een 16v? Die van een mk1 of van een mk2, of zelf op maat gemaakt?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
dat watermondje?
Eentje van een ABF halen bij de dealer, of je huidige omlassen combinatie van slangen (ook afhankelijk welke motor je erin had), gewoon kijken welke het beste past |
|
||||
|
||||
Quote:
Het was eerst een 8v en blijf ook op de 8v kabelboom rijden. Past die waterflens van een ABF dan wel?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
er komt toch een 16v in? daar moet het abf watermondje op
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja blok wat er in komt is een kr. Oke dat ga ik eens kijken voor een abf waterflens.
|
||||
|
||||
moet dan een alu zijn of niet.
want een kunststoffe is gewoon hetzelfde als die van een kr alleen de overlooppijpje zit erop. grtz eddy
|
||||
|
||||
Een ABF past ook niet.
En de alu van een vroege kr past bijna,maar deze moet ook aangepast worden. Iemand anders nog een oplossing?
|
||||
|
||||
Heb je hier wat aan? Dit is die die ik bedoelde:
|
||||
|
||||
Dat zou inderdaad wel eens kunnen passen.
Kost dat?
|
||||
|
||||
Quote:
Heb het hem even gevraagd, zal in de loop van de dag wel 'n reactie krijgen.
|
||||
|
||||
zow ene heb ik toevallig op ebay gewonnen en past volgens mij niet op een gewone g60:P
dus als je een verchroomde wilt dan even melden |