![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo allemaal.
Ik vroeg me af wat de beste keuze is voor opbouw +-300pk motor (of meer)... Heb een gezonde 20vt motor (code amb) liggen en een paar kr motoren. Ik wil nog een "betrouwbare" motor hebben dus wil wat onderdelen kopen: - stalen drijfstangen (wil 20mm pen gebruiken) - gesmede zuigers ( amb is 19mm pen dus zal ik zowieso nodig hebben) - garrett gt28 of gt30 ( is tezien als ik ergens een koopje kan doen) - kms systeem (heb ik liggen) - nog wat kleine dingen (injectoren, ic,...) Dus wat zou er de beste blok worden om de onderdelen te plaatsen? 20vt is met de kleine inlaatkanalen (is dit een probleem of zou ik dit beter aanpassen als ik toch die veranderingen doe?) Mijn voorkeur gaat naar de 20vt, is een jonger type blok ( systeem waterpomp, oliepomp) Alvast bedankt voor jullie reactie!! |
#2
|
|||
|
|||
![]() De motor komt in een golf 1 en zal dienen voor straat-circuitgebruik.
heb op dit moment maar 1 20vt blokje liggen, dus als die sneuvelt... Zijn er anders nog zwakke punten bij de 20vt (krukas misschien?) Kunnen de originele nokkenassen blijven voor een 300pk? kan die naar 8000tpm gaan met de hydraulische stoters? Moet ik dingen zoals krukaslagers, kopbouten, koppakking veranderen voor dit vermogen? zijn veel vragen maar wil eerst alles goed weten vooraleer ik begin... |
#3
|
|||
|
|||
![]() ik heb nog wel een agu voor je liggen, dit is een 20vt met grote kanalen inlaat, en dacht 20mm pen ipv 19mm pen.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() 20V is de betere motor, 8000 is wel mogelijk met hydro stoters maar zou het bij 7a 7500 laten (klepveren moet je dan zeker wel vervangen) standaard lagers, nokkenassen,kopbouten en koppakking zijn geen enkel probleem. Ik heb al heel wat 20kleppers gebouwd en onder de 500pk en turbo kleiner dan GT30R of vergelijkbaar gebruik ik het liefts een kleine kanalen kop.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Melchior, ben jij dit seizoen weer in actie in Drachten met je MKII?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zeg nu wel 8000 maar wil een motor waar je wat mee kan doortrekken, bijvoorbeeld als ie maar begint vanaf 5000 ofzo (wegens te grote turbo) wat is de reden dat je voorkeur naar de kleine kanalen kop gaat voor de "mindere" vermogens? beter koppel? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Kleinere kanalen=meer luchtsnelheid= meer koppel bij lagere drukken= beter rijdbare auto. Het effect van een grote kanalen kop is pas echt functioneel als je een echt grote turbo hebt. tot 8000 toeren doortrekken heeft pas zin als je er dikke nokkenassen in hebt en een grotere turbo dan een GT30R. Als 500pk je doel is dan zou ik een GT30R nemen met 71mm exducer en een kleinere turbine dan .84
@Rene: zou wel willen maar er moet nog best een hoop gebeuren en ik heb het gewoon erg druk.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#8
|
|||
|
|||
![]() melchior,
vermogens van 500pk is nu nog niet mijn doel ![]() heb onlangs m'n dagelijkse wagen (ibiza evo2 tdi) veranderd naar een kleine 200pk met gt2256, r520 nozzles, ic, uitlaat en wat ecu-bedrog. Ben hier al zeer tevreden mee maar wil eens iets proberen met een benzinemotor. De golf blijft nog voorwielaangedreven dus ik denk dat een 300pk dan al genoeg is, ik wil niet om de week nieuwe voorbanden leggen... maarja wanneer we dan toch bezig zijn, 400pk is ook mooi ![]() als ie een 10-15000km kan meegaan ben ik al tevreden ![]() zal wat afhangen van welke turbo ik kan vinden. Dus zal waarschijnlijk de 20vt worden, met dus: -gt28 of 30 -stalen drijfstangen met 20mm pen (vind het wat zinloos om bij 19mm te blijven) -gesmede zuigers (9:1 cv om nog wat vermogen bij lage druk te behouden) |
#9
|
||||
|
||||
![]() 300 a 400 pk. (en wellicht nog meer,...alles went he!)
siemens : 630cc deka tial 38 gt3071r .63 (t3/t4) pauter drijfstangen supertech veren, ventielen pankl zuigers (of gelijkwaardig) atp uitlaatspruitstuk nieuwe oliepomp, waterpomp riempjes nieuw. lagers. kop licht laten bewerken. afstellen Starten en lopen.... (niet starten ook lopen ...)
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |