Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 29-01-2011, 00:09
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Als ze haaks op de voetplaat staan is dat bij een NZ voldoende.
Er zijn andere motortype waar dit wel onder een hoek moet.

Mvg, Pim Bonne
Reply With Quote
Old 29-01-2011, 00:11
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict

gewoon haaks is goed het blok ligt er al schuin naar voren in
als je motor erin hangt dan staan de vlotterbakjes ongeveer horizontaal
ik heb dezelfde carbs op een polo motor
Reply With Quote
Old 30-01-2011, 02:36
PoloG60 PoloG60 is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to PoloG60

Quote:
Originally Posted by sander_beer
gewoon haaks is goed het blok ligt er al schuin naar voren in
als je motor erin hangt dan staan de vlotterbakjes ongeveer horizontaal
ik heb dezelfde carbs op een polo motor

Heb jij ze dan ook op een NZ?
Heeft iemand nog tips voor mij voor wat ik nog meer moet hebben,ik ga er van uit dat een NZ ook een andere nokkenas nodig heeft.
Het schijnt de meest waardeloze nokkenassen te zijn voor ombouw naar motorfiets carburateurs...
Ik heb ook de bijhorende brandstofpomp erbij gekocht dus die van de Fireblade dan weet ik vrijwel zeker dat het goed zit.
Ik heb op de 4e runner ook een pijpje gelast zodat daar de vacuüm slang op komt van de rembekrachtiger,nou kan ik alleen in dit topic zo niet terug vinden waar die vacuüm slang op moet die op de carbs zit....kan iemand mij dat vertellen?
Gr. Ferdi
Reply With Quote
Old 30-01-2011, 08:17
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC

NZ = 196 graden met 7 mm lift

3F (AE) : 219 graden / 8,8 mm lift
3F (AF) : 214,5 graden / 9,6 mm lift
ABU = 204 graden met 9,3 mm lift
ABD : 204 graden / 9,3 mm lift
AEE : 204 graden / 9 mm lift
MH : 204 graden / 7,2 mm lift
AAV : 204 graden / 7,2 mm lift

Nokkenasje van een MH heb ik nog wel voor je liggen eventueel

Last edited by Der Ghopmeister : 30-01-2011 at 08:19.
Reply With Quote
Old 30-01-2011, 11:42

Quote:
Originally Posted by PoloG60
Heb jij ze dan ook op een NZ?
Heeft iemand nog tips voor mij voor wat ik nog meer moet hebben,ik ga er van uit dat een NZ ook een andere nokkenas nodig heeft.
Het schijnt de meest waardeloze nokkenassen te zijn voor ombouw naar motorfiets carburateurs...
Ik heb ook de bijhorende brandstofpomp erbij gekocht dus die van de Fireblade dan weet ik vrijwel zeker dat het goed zit.
Ik heb op de 4e runner ook een pijpje gelast zodat daar de vacuüm slang op komt van de rembekrachtiger,nou kan ik alleen in dit topic zo niet terug vinden waar die vacuüm slang op moet die op de carbs zit....kan iemand mij dat vertellen?
Gr. Ferdi

Dat is de ventilatie van de membranen. Die moet origineel op een klein luchtfiltertje worden aangesloten. Dit zorgt ervoor dat de vacuum klokken op en neer kunnen.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 30-01-2011, 11:49
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Dat is de ventilatie van de membranen. Die moet origineel op een klein luchtfiltertje worden aangesloten. Dit zorgt ervoor dat de vacuum klokken op en neer kunnen.

Gr, Pim

Hey Pim bedankt voor je info,dat kleine luchtfiltertje heb ik er wel bij zitten,die zit nog aan het luchtfilterhuis vast ik heb de hele handel van hem gekocht zodat ik zeker weet dat ik alles heb liggen voor de ombouw.
De luchtfilterbak probeer ik denk ik ook wel te gebruiken en anders laat ik gewoon alleen de originele kelkjes erop zitten.
Welke nokkenas kan ik het beste gebruiken voor deze ombouw?
Zou die MH nokkenas voldoende wezen die ghop te koop heeft?
Gr. Ferdi
Reply With Quote
Old 30-01-2011, 13:02

Hallo Ferdi,
Die nokkenas is eigenlijk naar eigen smaak te bepalen. Ik gebruik eigenlijk geen standaard nokkenassen, maar aftermarket assen van catcams schrick of dbilas.

Als luchtfilter gebruik ik altijd een groot filter met voetplaat van pipercross. Kosten wel centen maar is in mijn ogen de beste oplossing met kelken.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 30-01-2011, 23:35
Forum Newbee

Quote:
Hallo Ferdi,
Die nokkenas is eigenlijk naar eigen smaak te bepalen. Ik gebruik eigenlijk geen standaard nokkenassen, maar aftermarket assen van catcams schrick of dbilas.

Als luchtfilter gebruik ik altijd een groot filter met voetplaat van pipercross. Kosten wel centen maar is in mijn ogen de beste oplossing met kelken.

Gr, Pim

Ik heb zo hier en daar al een beetje gekeken naar die Pipercross luchtfilters met voetplaat,maar zijn die voetplaten zo passend te krijgen voor op deze kelken dan?
Of moet je die voetplaten nog aanpassen?
Ik kan op mijn werk ook zelf een luchtfilterbak van aluminium maken met bijvoorbeeld een inlegfilter van K&N of Pipercross of zoiets dergelijks...
Over die vacuüm slang ben ik er eigenlijk nog niet helemaal over uit want tussen de 3e en 4e carburateur zit namelijk die vacuumslang die inderdaad op dat kleine filtertje komt,dat filtertje ga ik dan waarschijnlijk ook gewoon gebruiken.
Maar tussen carburateur 1 en 2 en tussen carburateur 3 en 4 zit ook een zwarte vacuumslang die is qua diameter kleiner dan die andere,dat is die lange slang die op de hoogte ligt van die zwarte vacuüm dekseltjes die is aangesloten tussen 1,2 en gaat daarna door tussen 3 en 4...waar moet ik die op aansluiten?
Gr. Ferdi
Reply With Quote
Old 31-01-2011, 10:38

In princiepe zijn er geen plug & play toepassingen te koop bij pipercross. Je kunt bij pipercross een blanco kopen en deze op maat maken voor jou carburateurs. Ik koop de filters in en de voetplaten snij ik zelf uit rvs met cnc machine.

Die kleine slangetjes zijn de brandstof dump. Mochten je vlotternaalden niet meer goed afsluiten dan komt daar de brandstof uit. Opzich een goed idee om deze weg te lijden dat het op straat gegooid wordt. Beetje tricky al zou het op een hete uitlaat komen.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 31-01-2011, 18:53
Forum Newbee

Quote:
In princiepe zijn er geen plug & play toepassingen te koop bij pipercross. Je kunt bij pipercross een blanco kopen en deze op maat maken voor jou carburateurs. Ik koop de filters in en de voetplaten snij ik zelf uit rvs met cnc machine.

Die kleine slangetjes zijn de brandstof dump. Mochten je vlotternaalden niet meer goed afsluiten dan komt daar de brandstof uit. Opzich een goed idee om deze weg te lijden dat het op straat gegooid wordt. Beetje tricky al zou het op een hete uitlaat komen.

Gr, Pim

Ok dan weet ik genoeg over de filter,dan maak ik die zelf van aluminium...

Maar ik bedoel die zwarte slang die boven die zwarte plastic membraan dekseltjes loopt dat is die lange slang...
Je hebt je brandstofaanvoerslang onder de carburateurs,en je hebt die korte dikke slang tussen de 2e en 3e carburateur die op dat kleine luchtfiltertje komt.
En je hebt dan die slang die ik bedoel,die is vrij lang en die is aangesloten tussen carb 1 en 2 en tussen 3 en 4... en komt over die zwarte kunstof dekseltjes heen...
Ik hoop dat je weet welke ik bedoel anders kan ik je misschien een foto mailen... Gr. Ferdi
Reply With Quote
Old 31-01-2011, 19:28
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:46.
Reply With Quote
Old 31-01-2011, 20:16

Quote:
Originally Posted by PoloG60
Ok dan weet ik genoeg over de filter,dan maak ik die zelf van aluminium...

Maar ik bedoel die zwarte slang die boven die zwarte plastic membraan dekseltjes loopt dat is die lange slang...
Je hebt je brandstofaanvoerslang onder de carburateurs,en je hebt die korte dikke slang tussen de 2e en 3e carburateur die op dat kleine luchtfiltertje komt.
En je hebt dan die slang die ik bedoel,die is vrij lang en die is aangesloten tussen carb 1 en 2 en tussen 3 en 4... en komt over die zwarte kunstof dekseltjes heen...
Ik hoop dat je weet welke ik bedoel anders kan ik je misschien een foto mailen... Gr. Ferdi

Ja, dat is de overdump. Meer kan ik er ook niet van maken.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 00:47
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Sjon
Niet zo moeilijk denken: brandstofaanvoer aansluiten, gaskabel & choke erop en klaar.

Ok Thanks voor de info,ik vermoedde dat die slang bedoeld was voor de vacuüm zodat die die "vlakke" gasschuif omhoog zou trekken bij het gasgeven...
En zou ik de sproeier gelijk al op 140 maken en de gasnaald al iets omhoog zetten nu de carburateurs nog niet op het blok zitten of is dat nog niet zo'n goed idee?

Last edited by PoloG60 : 01-02-2011 at 00:52.
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 14:54
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:46.
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 18:32
Forum Newbee

Quote:
Yep: dikke slang tussen carb 2&3 is ont-/beluchting variabele-venturi schuiven

Ok maar hoe gaan die schuiven dan omhoog?
Ik neem toch aan dat die schuiven een vacuüm nodig hebben anders gaan ze toch niet omhoog als de gaskleppen open gaan?
Vandaar zijn het toch cv (constant vacuüm carburateurs)?
Misschien zeur ik wel teveel of ik snap iets niet....ik neem aan als je die ene slang aan sluit en daar een vacuüm op zet,dat dan die schuiven omhoog gaan bij het gas geven...
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 19:01

Gaat vanzelf. Door het vacuum wat heest achter de schuiven.
Zet er maar eens een stofzuiger op en bedien de gasklep. Gaan de schuiven omhoog.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 19:30
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast

Ik heb hetzelfde man, heb Cbr carburateurs, en zit ook tussen de 2e en 3e carb een dikke aansluiting, Dus deze mag ook nog op het inlaat voor vacuum ? goed dat ik er nu achter kom
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 19:39

Quote:
Originally Posted by rodydejonge
Ik heb hetzelfde man, heb Cbr carburateurs, en zit ook tussen de 2e en 3e carb een dikke aansluiting, Dus deze mag ook nog op het inlaat voor vacuum ? goed dat ik er nu achter kom

Nee, die moet gewoon los aan een filtertje.
Twee kleine slangetjes moeten ook los, maar hou deze weg bij hete delen.
Enkel rembekrachtiger en/of verdeler aansluiten op vacuum.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 19:53
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict

die dikke aansluiting in het midden daar zit normaal een slang op aangesloten die op de luchtfilterbak zit voor als er overdruk(wel minimaal) in het luchtfilterhuis is door het ram air systeem daardoor zouden de schuiven sneller open gaan en ook net iets verder open gaan
Reply With Quote
Old 01-02-2011, 21:00
Forum Newbee

Quote:
Naaldhoogte voorlopig niet aankomen: das pas voor de allerlaatste finetuning.
Hoofdsproeiers is afhankelijk van hoe je h'm gaat afstellen:
als je de remluchtsproeiers afdopt, kan 't zelfs zo zijn dat de hoofdsproerers kleiner moeten dan origineel.
Ik ga geen sproeiermaten roepen, wat dit is bij elke motor weer anders.

Ze praten op het 86c forum bijna alleen over sproeier 140,ik heb thuis zo'n setje liggen speciaal om sproeiers op maat te maken dus die ga ik daarvoor gebruiken.
Zover ben ik nog lang niet maar hoe kan ik die het makkelijkste en snelste afstellen?
Ik had gehoopt dat ik met die maat van 140 aardig goed zat,want het is flink pokkewerk als die 4 sproeiers er elke keer eruit moeten om te testen als ze goed aan de maat zijn...
Het synchroon stellen van de carbs laat ik wel bij een motorzaak doen dat lijkt mij de beste snelste en de makkelijkste manier aangezien dat nogal precies komt...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules