#1
|
|||
|
|||
Audi 100 versus Passat 32b GL5
Hallo,
Al wel veel gelezen op het Forum maar verder nog niet heel actief. Op de oprit staan een VW Bora 2.0 voor het dagelijkse verkeer en een Audi 100 2.3 avant voor het grotere transportwerk, o.a. kinderwagen enz. Nu is dat een geweldige machine maar helass van '89 en zal dus nooit de belastingvrije status bereiken. Een van de mooiste onderdelen is de 5pitter met veel power en een geweldige sound. Op zoek geweest naar een dergelijk belastingvrij monster maar dat valt tegen. Bij toeval liep ik tegen een Passat 32b GL5 variant uit 1983 aan...VW kan het mij prima doen en nu hangt er ook nog zo'n, door mij geliefde, 5pitter in. Ook wel een redelijk zeldzaam karretje met de 5 cylinder. Het is een orginele Hollander die ooit eens zwart gespoten is. De orginele motor met carburateur is vervangen door een JS blok met injectie (Audi 90, gt en later ook in de Passat als ik het goed heb... ) Momenteel staat de Passat bij de garage, keuring in 1 keer geslaagt), de auto is ook wonderbaarlijk hard...Probleem is nu even de motor. Die loopt maar heel matig. Levert geen vol vermogen en als hij warm wordt gaat ie steeds slechter lopen. Daar wordt aan gewerkt. De uitvoering is met een zwart dashboard en met een groenige velours bekleding die helemaal heel is en alleen nog stinkt naar de shag van de vorige bewoner . 4 kopsteunen en achter over de koffer een mooie hele bagageafdekrol. CV, die niet meer werkt en een cruisecontrolhandel die niet werkt op het nieuwe blok. Orgineel getinte ramen en de 4e bak. Helaas is er ooit een dakje in gezet, da's dan weer jammer. Verder geen overbodige gaten voor boxen oid. Plan is, als de wagen weer mooi loopt, zo orgineel mogelijk te maken. Er missen hier en daar wat dlen maar daarvoor zal ik me melden! Foto's heb ik even niet aangezien de auto hier niet is, die volgen wel! Mvg Roderik |
#2
|
||||
|
||||
32b, altijd goed natuurlijk. De omschrijving van de auto komt me bekend voor, stond een jaartje geleden ook te koop op Marktplaats geloof ik??
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Geen idee. Het verhaal van de verkoper was ietsje anders ...wellicht verkooppraat. Zij hebben de Passat 1 jaar gehad, van keuring tot keuring zeg maar. Complimenten voor jou Passat, erug goed en mooi. |
#4
|
||||
|
||||
Dank voor je compliment
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65051 Dit is de auto volgens mij, kan bijna niet anders. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik twijfel. De link werkt natuurlijk niet meer (naar MP). De Passat die ik heb heeft op het orginele kenteken (deel...ik weet dat nooit) ook GL5 staan. Typeplaatje achterop is natuurlijk te verwisselen maar die zit er ook op (PassatGL5)...met de orginele pennetjes. Het kenteken is JN 51 HK...voor degene die daar wat mee kan.... |
#6
|
||||
|
||||
Heeft de auto dikke of dunne bumpers?
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij dikke, heb hem maar heel kort bij huis gehad om alles te bekijken. Wilde eerst de motor in orde hebben. De auto heeft wel de zwarte kappen over de wielschermen heen. Dat bestond in 83 nog niet volgens mij... Het wordt nog spannend |
#8
|
||||
|
||||
Hahaha, als ie verbreders heeft is hij omgebouwd naar het na-facelift model, dat kan dus bijna niet meer missen. Ik herinner me de auto heel goed van de advertentie, vriend van me had er interesse in, knap ding hoor.
|
#9
|
||||
|
||||
Die was volgens mij donkerblauw... De eigenaar voor de huidige (verkopende) eigenaar was degene die de ombouw ed had gedaan. Ben er toen nog wel mee bezig geweest ja.
Ik ben heel benieuwd naar jouw foto's/auto! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Als ie terug is zal ik foto's plaatsen. Wat ik niet helemaal begrijp is dat ook de orginele oude documenten het al over een 5cilinder hebben...Het blijft dus nog even spannend .... |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Op de fabriekssticker in de kofferbak staat als motorcode WN...dat was een 5cilinder volgens mij... |