|
|||
|
|||
1600 naar td vraagje
hallo
ik heb juist een 1600 td in mijn 1600 diesel gelegd nu heb ik alles kunne aansluiten maar nu heb ik 1 fish over op het td blok het gaat namelijk over de sensor op de oliefilterhouder wat moet ik daarmee doen ? kabeltje bijleggen of is het gewoon niet nodig voor deze aan te sluiten ? grtz |
|
||||
|
||||
je kunt de huis van de oliefilter veranderen voor 1 met sensor op de filter huis..
|
|
|||
|
|||
Quote:
vroeger had ik geen sensor op de 1600 en op de 1600 td wel ;dus in ombreek een draadje dus mag ik het gewoon zo laten of moet ik een draad bij trekken? de houder verandere gaat niet want hier zit nog een extra kanaaltje op dat een 1600 platte diesel niet heeft |
|
||||
|
||||
is helemaal niet erg, als je oliedruk en watertemp aangesloten zijn zeker niet!
misschien geweest voor olietemperatuurmetertje of voor inschakeling extra koeling op de oliekoeler?
|
||||
|
||||
ik heb verkeerd gelezen.. je kunt gerust een extra draadje trekken hiervoor..
|
|
|||
|
|||
Quote:
en hoe of naar waar moet ik dat dan doen ? als dit enkel een extra sensor is kan het normaal geen kwaad volgens mij maar als dit een soort klep zou kunnen zijn ... |
|
|||
|
|||
Het is een gewone sensor, geen klep
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
|||
|
|||
Ik heb van mijn 1.5 diesel ook een 1.6td gemaakt en had dit ook, ik heb er ook niets mee gedaan.
|
|
||||
|
||||
Het is zelfs geen sensor, maar een schakelaar . Je hoeft er idd niks mee te doen, als je de kabelboom van je oude motor behoudt. Als je dat niet doet moet je hem wel aansluiten, anders krijg je continu een knipperend olielampje op je dash.
|
|
|||
|
|||
ok bedankt allemaal
dan laat ik het gewoon zo , de rest heb ik allemaal van mijn oud blok grtz |