#1
|
||||
|
||||
Help NASH aan info
Hey!!
Ik ben NASH 31jr woonachtig in zeeland. Mijn vrouw en ik hebben al +/- 10 jaar een kever waarvan hij al 3 jaar op stalling staat voor laswerk. Mijn schoonvader heeft jaren lang het onderhoud er aan gedaan. Zelf heb ik er alijd weinig mee gehad, vond het wel bijzonder er af en toe mee te rijden. Dit jaar heb ik zelf een golf1 cab '83 1.8 DX aangeschaft en ben aardig verslaaft geraakt aan het restaureren van dat hok. (foto's volgen nog wel eens) Met een garage aan huis (35 m2) heb ik redelijk wat opties en ben d'r nu serieus over aan het denken om zodra de golf 90% af is te beginnen aan het rijklaar maken van die kever. Hierbij ga ik absoluut jullie hulp bij nodig hebben. Ik heb wel wat informatie, maar hoop op veel meer van jullie kant type 111022 2deurs wielbasis 240 lediggewicht 786 brandstof B cil 4 12 dec 1974 orriginele kleur wit Vragen: Tis iets van een semi automaat met 2 versnellingen- hoe bijzonder is zoiets en hoe werkt het? D'r zit een mega grote spotlight op- weet iemand waarvoor het gebruikt zou zijn? Is het een 1303 l type? Wat is de waarde van de auto als de balken vervangen moeten worden? (ivm kostenraming herstel werkzaamheden) Nou dat was em.. Grtzz NASH p.s. mijn andere VW's
__________________
If assholes could fly, my work is an airport |
#2
|
||||
|
||||
Hoi Nash,
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het een spaarkever is. Dit omdat je een schraal interieur hebt, halve hemel,zonder dashboardkastklepje en een te oud stuur. Ook de smalle bumpertjes in combinatie met het bouwjaar wijst naar een spaarkever. Wél zijn er te nieuwe achterspatborden opgezet voor een spaar, maar dat zie je ook aan het niet passen van de bumpersteunuitsparing. Wat ik niet snap is dat een spaarkever met een stickshift (halfautomaat) is uitgerust. Voor meer info over de bak kun je op www.stickshift.de, of www.saxomat.de kijken. Da's dezelfde site. Voor wat betreft de zoeklamp, da's nooit zo geleverd door VW. Je zou kunnen denken in deze richting, spaarkevertjes waren bij het publiek niet zo geliefd, maar vaak wel in overheidsdienst. Wellicht is deze auto in dienst van de politie of douane geweest, dat zou de overmaatse zoeklamp kunnen verklaren. Succes met het restaureren van deze kever. Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro..... Ik kwam, zag, en bleef hangen |