#1
|
|||
|
|||
ontstekingsprobleem 6n1 `99 1.6 8v aee
Hallo allemaal
vande week gestrand met kapotte stroomverdeler. Totaal uitgelubberd rotoraslagertje. Ok dus een nieuwe onsteking (merk x) gehaald, erin gezet en meteen merk ik dat hij regelmatig een tik laat horen en slaat over. Nou ja denk je, zal wel verkeerde timing zijn. Thuisgekomen (ja 100km zo gereden, niet fijn) ff strobo lamp gepakt en correct afgesteld. Wordt er niet beter van! Verdelerkap er maar even afgehaald (zat nieuw op de verdeler) en bekeken, niets vreemds. Netjes terug gemonteerd en afscherming (metalen ontstoorhuls) maar even weggelaten. Prompt loop het beter en kan ik hem ook mooi afstemmen. Maar als hij dan een paar minuten loopt dan begint het weer maar wel erg veel minder. Tijdens het rijden houd hij soms even in(slaat over) en schiet de toerenteller zeer snel omhoog (korte piek). Dit is ongeacht of je accellereerd of niet. Dus de vraag; -is deze merkloze rotor+kap slecht (na hermonteren veel beter) of -is het toeval en heeft de bobine schade opgelopen doordat ik een tijd heb gereden met defecte/slechte ontsteking) of -is alles toeval en zou er een hoogspanningslek zijn (kan ik niet zo snel vinden (geaarde schroevendraaier langs kabels gehaald) of -is het mogelijk dat de (nieuwe) hall-sensor van inferieure kwaliteit is? Via vagcom uitgelezen maar geen fouten.... wie kan me helpen? Ervaring gezocht! Last edited by aaronb : 08-01-2011 at 20:36. |
#2
|
||||
|
||||
En als je rijd met VAG com angesloten en dan met de funtie 08 meetwaarde blokken lezen ?
En volgens mij moet je als je je ontsteking wilt afstellen eerst d.m.v funtie 04 basis afstelling de onsteking ingaan ( sorry weet kanaal nummer niet meer uit me hoofd ) en kan je dan pas afstellen. |
#3
|
|||
|
|||
Bart, zal morgen even kijken welke blokken het zijn, maar ik heb ook het idee dat er iets is met de stekkerverbinding (of de draad erachter) van de hall-sensor, zal ook even checken
|
#4
|
|||
|
|||
Eindelijk even droog geweest, stekker omgesoldeerd.
Maar helaas, het probleem is er nog, alhoewel de invloed van het prutsen/rommelen aan de stekker/kabelboom wel weg is. Ik heb water over de verschillende onderdelen gesproeid maar geen enkele invloed, andere stroomverdeler er even ingehad maar ook geen resultaten. Kortom wat blijft er over? Bobine? Sensor (welke en hoe te meten met vagcom?)? Het is overduidelijk dat het probleem komt als de motor warm is. Bij net gestart geen probleem Help? |
#5
|
||||
|
||||
je zegt : Thuisgekomen (ja 100km zo gereden, niet fijn) ff strobo lamp gepakt en correct afgesteld ,
wat is correct , hoeveel graden , was de motor warm of koud tijdens afstellen ? heb je onsteking in de basis stand gezet d.m.v VAG Com ?? of de steker van de g62 losgehaald? |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt Bart
Zoals aangegeven in het boekje; markering op poeliewiel zoals hier afgebeeld; http://img33.imageshack.us/f/pagina62.jpg/ motor goed warm en stukje gereden. Ontsteking in basisstand gezet met vagcom? Hoe gaat dat? g62 is toch de koelwatertempsensor? Moet die los? Kortom wat is de juiste procedure voor een aee? |
#7
|
||||
|
||||
Hey aaron ,
ik weet niet meer zo goed uit me hoofd welk motor managment systeem er op een AEE motor zit ( ben inmiddels als weer 4 jaar jaar weg bij VW ) , maar er staat me iets van bij dat het een Bosch digifant is .Het is namellijk zo dat de ECU het onstekings tijdstip aanpast a.d.h.v een aantal grootheden een daarvan is de motor temperatuur Als je de steker van G62 loshaald komt het motorregelapparaat in noodloop ( basis stand ) en volgen mij zijn hier de afstelgeven op van toepassing. Maar op hoeveel graden heb je hem nu afgesteld ? doe anders ff je Mail adres via pb dan kan ik je wat info in PDF sturen M.vg Bart |
#8
|
|||
|
|||
pm bart
|
#9
|
||||
|
||||
Mail send
|
#10
|
|||
|
|||
-Ik heb geen klopsensor aan boord (ja echt goed gecontroleerd!)
-bougies vervangen (had nog liggen) -contactblok bij slot gecontrolleerd -bougie kabels vervangen (had nog liggen) -vagcom geeft niets aan -andere steker hall-sensor (kleine verandering in gedrag maar dus niet hoofdprobleem) -andere ontsteking (extreme speling op as) (nieuwe erop) -alles(ja van boven en onder en alle andere kanten,bobine/kabel/ontsteking/bougies) drijfnat gespoten met plantenspuit NIETS! %^*&^%$$!!!!!! Dus net de bobine er maar uitgehaald weerstanden doorgemeten; perfect! Nouja dan toch maar vervangen, dus nummer opzoeken en zoeken op ebay 18 euro, ach moet dan maar weer. Nog een keer nummer controlleren.... En wat zie ik?????????? Een klein bobbeltje aan de zijkant!! Met een miniscuul scheurtje! (maar niet voldoende voor de watertest!) Hèhè eindelijk iets gevonden. Dit moet het wel zijn, 99,999% zeker. Nu even wachten op de nieuwe. Laat nog wel weten. Allen bedankt voor de suggesties en PM's |
#11
|
|||
|
|||
update
bobine erin geen resultaat! Wel een foutmelding 00609 ignition output 1 open or short to ground dus nieuwe bougiekabels geen resultaat Ik snap er niets meer van Wat is er aan de hand!!!!!!????????? |