Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2011, 21:51
peele peele is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 9
Default golf 3 tdi. veel stofrook, ook bij stabiel toerental

Hallo,

ben in het bezit van een golf 3 1.9 tdi 90 pk bj 1996
Nu rookt de golf 3 enorm? niet echt zwart, niet echt blauw maar meer zo "stofrook". Bij het rijden op autostrade aan constante snelheid blijft hij stofroken. geef ik nog eens extra gas dan vliegt er nog meer stofrook uit.

Iemand die weet waar ik moet beginnen zoeken?

Groeten en alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2011, 00:10
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Grijze rook dus?
Hoeveel km heeft je golf gedraaid? Turbo nog goed?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2011, 08:27
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Blijft je EGR klep misschien open staan? (Dit is de klep tussen inlaat en uitlaat spruitstuk.)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #4  
Old 13-01-2011, 22:02
peele peele is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 9
Default

motor heeft 212000 km's. Heb wel gezien dat ie wat vettig staat aan de aansluiting die loopt naar de egr klep. maar denk dat dit gewoon wijst op wat slijtage? heb al vettigere turbo's gezien die het nog perfect deden.
Turbo blaast nog goed genoeg debiet/druk, maar je hoort hem wel heel goed blazen?? Denk aan een gaatje in turboleidingen of intercooler. Kan dit ook de oorzaak zijn? (te weinig lucht in verhouding met brandstof?)

Groeten
Reply With Quote
  #5  
Old 14-01-2011, 08:54
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Er is maar 1 vraag en daarop een antwoord.

Jein: Als er lekkage in je inlaat traject zit kan het zijn dat hij te veel diesel krijgt, maar een TDI zou in noodloop moeten gaan of de diesel opbrengst naar beneden moeten bijstellen.

Ik zou toch de EGR klep even controleren aannames van buiten kunnen soms misleidend zijn.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum