|
|||
|
|||
problemen,van 4bak naar 5bak golf2 1,6 diesel
wie kan mij helpen?
ik heb een golf 2 1,6 diesel uit 86 met een 4 bak. ik heb er laatst een complete motor met alles erop en eraan er in gegooid in clusief 5 versnellingsbak, nu heb ik een probleem,de versnellingen die ik nu kan gebruiken zijn 4! wat moet ik doen om tog de 5e versnelling te kunnen gebruiken? iets met schakestangen aanpassen ofso?????? graag uw reacties...... groette. |
|
|||
|
|||
Een 5 bak gebruikt een iets ander schakelmechanisme, hier kan je probleem in zitten.
|
|
|||
|
|||
dus een complete schakelmechanisme van een 5 bak zoekken?
ben al naar de dealer geweest,en die weten van niks omdat het zogenaamd een oldtimer is,bullshit vind ik! |
|
|||
|
|||
maar een complete schakelmechanisme is dat een set stangen tot aan de pook ofso?
|
|
||||
|
||||
inprencipe alleen het stangenstelsel op de bak onder de motorkap. Daarin zit het verschil
|
|||
|
|||
jah dat is zo,aleen op de nieuwe versnellingsbak zit wel een stukje schakelstang,
het probleem zit em nu dat de auto van origine een 4 bak schakelmechanisme heeft,snapt u?en nu zit er een 5 bak in. dus mn vraag is nu eigenlijk....wat zou je moetten aanpassen dat ie tog in zn 5e versnelling kan gaan. |
|
||||
|
||||
één van de beide stangetjes met de kogelverbinding is anders bij een 5 bak mechanisme op de bak , die moet je vervangen door een langere .
Wel vreemd dat de dealer je niet kan/(wil) helpen ermee , die hebben Etka op de computer , kunnen ze alles van '74 tot nu opzoeken op nummer .......
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Gewoon even je pookhoes uitbouten, daar zie je naast je pook een plastic blokje zitten.. Daar waar je naar de 5 schakelt..
Die zaag je er ff uit met een los zaagje, en hoppa je kan naar de 5 schakelen! |
|
|||
|
|||
Deze moet je hebben voor een 5 bak |
|
||||
|
||||
Quote:
Zo kan het ook laatst nog gedaan bij een 1.3 naar 5bak, wel het stangetje vervangen maar nog steeds geen 5 2minuten de zaag erop gezet en hoppa daar is de 5e.
|
|||
|
|||
nou ben benieuwd,ik ga op zoek naar de zaag! maar wel eerst effe langs de dealer,en effe dat wat jettaracing zegt over ETKA,
want ik laat me niet voor niks wegsturen! en overigens allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!!!! groetteeeeeeeeeeeee........ |
|
|||
|
|||
Quote:
Neem een plaatje van mijn foto mee Moet je het nummer ervan hebben? |
|
|||
|
|||
jah als dat makkelijk zou zijn graag die nummer.............
|
|
|||
|
|||
191 711 595a
|
|
|||
|
|||
en gelukt ?
|
|||
|
|||
lukt het niet als je je pook indrukt en dan naast de 3 schakelt zeg maar? Dat is namelijk bij mij het geval:P
|
|||
|
|||
nee nog niet! aleen dat zagen snap ik nog niet helemaal!hahahah je gaat tog niet zomaar zagen tog???
|
|
|||
|
|||
is ook deel afstelling van je schakel meganiek
is zelf te doen , met wat gepruts |
|
||||
|
||||
volgens mij kan je gewoon een schakelstangen setje kopen voor een 5-bak op marktplaats