|
||||
|
||||
jep
|
|||
|
|||
oke..
korte bouten gekocht.. geplaatst aangedraaid...laten zakken,,,,,ff nog beter aangedraaid..wiel draaid vrij rond ,,niks komt erbinnen meer tegen aan..maar speling is er nog... lijkt net of de trommelrem zelf speling heeft.. kan dat? / MAG DAT? als ik namelijk met 1 hand de trommelrem erg stevig vast pak,,en ik beweeg met de velg,,dan heb ik bijna geen speling meer. grtzzzz |
|
||||
|
||||
Dan heb je dus wel speling op de lagers , die kun je afstellen .
|
|||
|
|||
Quote:
oke das mooi,,is dat zelf te doen? of kan ik dat beter laten doen? en misschien heb je hier iets aan.... : als ik mijn hardrem aangetrokken heb, dan heb ik geen speling meer,,,handrem los,,,hup weer speling,,, grtzzz |
|
|||
|
|||
dus het ligt aan de wiellagers.....oke..
met andere woorden,,als ik mijn oude 15ers erop gooi,,,dan heb ik hetzelfde probleem achter? |
|
||||
|
||||
ja klopt . Wiellagers kun je zelfook welafstellen , naafdop eraf ,borgpennetje eruit , borgkapje over de moer eraf halen en dan je moer aandraaien met de hand tot de speling weg is ,misschien nog ietsje verder draaien met een tang of zo (1/8e slag ,ietsje voorspanning mag wel) iig tot de speling weg is .
Nooit te vast draaien , dan draaien de lagers kapot , zijn namelijk conische lagers ! Maar is zelf best te doen . daarna de borgring weer monteren ,borgpennetje er weer in en borgen , naafmoer er weer op en klaar !
|
|||
|
|||
Beetje speling is normaal, maar te veel speling is niet goed en te weinig speling is ook niet goed.
Net wat Wytze zegt, zijn conische lagers Mag best een beetje speling op zitten