#1
|
||||
|
||||
1.6 74 of 77 KW?
mannen!,
Mijn oog is gevallen op een 1.6 74KW golf 4. Mijn vraag zijn dit de 1,6 8v motoren? zijn dit goede/net zo goede motoren als de 1.6 16v motoren? |
#2
|
|||
|
|||
74 kw is bij mijn weten gewoon een 16V...
En een 77 KW motor is een FSI.. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
uuuu ik heb n 1.6 16v en daar staat in de auto papieren 77kw dus
__________________
Daily: golf 1.6 16v 2000 Black Magic Pearl |
#4
|
||||
|
||||
Okee, er heersde enige verwarring bij mij. Iemand nog meer duidelijkheid?
|
#5
|
||||
|
||||
Ik heb een jaar gereden met een 1.6 74kw 8v, prima motor, is geen race monster maar rijd verder prima. ondanks de wat hogere km stand, is het olie verbruik etc ook nog normaal 1 op 10.000km
Btw. de auto staat te koop hier op t forum
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars Citroen AX 1.6 Gti |
#6
|
||||
|
||||
Vaak zijn de bakken slecht van de 1.6 8v voor bouwjaar 2000.
|
#7
|
||||
|
||||
Okee ik denk dat ik doorzoek voor een 16v, heb daar een beter gevoel bij.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
volgens mij geld dat toch ook voor de 16v motoren? Denk dat de meeste versnellingsbaken met wat meer kilometers al een modificatie/revisie hebben gehad. (Teminste bij mij in het onderhoudsboekje staat dat er een modificatie (met een code er bij) heeft plaats gevonden bij 75.000km .. )
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars Citroen AX 1.6 Gti |
#9
|
||||
|
||||
Volgens mij hebben die 16v bakken andere bakcodes.
|
#10
|
|||
|
|||
bij mijn bora 1.6 8V kreeg ik bij 150dkm een gaatje in de bak.
code DUU. wat ik zo hoor is 150dkm het punt waar veel kapot lopen. kosten revisie bak +-500euro. |
#11
|
||||
|
||||
IK ben wel op zoek naar een auto met rond de 150.000 of minder uiteraard. Goed punt dus om op te letten.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom dan? Ik rijd zelf met een 1.6 8v blok en ben er prima over te spreken. Wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat het een zogenoemd SR blok is. Dit houdt kortweg in dat je in ieder toerental gebied evenveel trekkracht heb. Nu is dit in de praktijk niet helemaal waar. Rond 4000 toeren heeft de motor iets meer trekkracht, maar heel veel is het niet. De motor pakt vanaf 2000 toeren vlot op, wat de auto een gevoel geeft dat deze sneller is dan in werkelijkheid het geval is. Bijkomend voordeel is dat je lekker schakellui kunt rijden. Een golf met dit blok zou ik niet aanraden voor mensen die GTI's e.d. gewend zijn, in dat opzicht is het een traag blok. Ook heel erg zuinig is het blok niet. Wel is het een soepel blok en zal het blok zelf niet snel de geest geven. Voor 3 kw zou ik een 8v niet uitsluiten als je een goed exemplaar tegen komt.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster spare car; 2001 VW Jetta GLS Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited |
#13
|
||||
|
||||
Met elke auto moet je het natuurlijk treffen maar mijn voorkeur gaat naar een 16v deze komen ook voor in de iets nieuwere type's zag ik. Rond het bouwjaar waarin ik er een zoek.
|
#14
|
||||
|
||||
Heb bijna 10 jaar met zeer veel plezier in een golf variant met een 74kw 1.6 100pk 8v blokje gereden, heerlijke motor geen problemen mee gehad, ook niet met de bak. Betrouwbaar en betaalbaar.
|