|
|||
|
|||
Audio probleempje
Ik heb een versterker met een subwoofer en twee hoedenplankspeakers. Alles is aangesloten met snelkoppelingen en kan dus eenvoudig en zeer snel uit de auto.
Mijn hoedenplankspeakers fluiten en kraken als ik ze aansluit. Ze zijn werkend uit de vorige auto gekomen dus ik ga er vanuit dat ze het zouden moeten doen. Als ik de stekker van de subwoofer op de versterker insteek op die van de hoedenplankspeakers werkt de subwoofer. Het zou dus niet aan de versterker moeten liggen? Ik denk aan een instelling of aan een snelkoppeling? Wie kan dit nakijken? Uitmeten? Verhelpen? Regio Limburg gr Patrick |
|
||||
|
||||
ik ben van Genk (Belgie) als het niet te ver is voor jou
dan kan ik dat even bekijken want sluit al mijn hele leven audio aan |
|
||||
|
||||
+ en - misschien verkeerd om?
|
|
|||
|
|||
Kan dat werkelijk het probleem zijn? Plus en min verkeerd om? Ik dacht dat dat niets uitmaakte?
De kabels zitten IN een MDF hoedenplank en de speakers zijn los geweest. Het kan dus inderdaad zo maar kloppen dat die andersom zitten. |
|
||||
|
||||
Heb voor een stage loper bij ons op het werk eens het een en ander ingebouwd. Toen heeft hij alles losgehaald, en alles weer geprobeerd zelf aan te sluiten. Toen had hij ook de plussen en minnen door elkaar gehaald.
Alles kraakte zo, dat je er bang van werd |
|
|||
|
|||
Ellendige van het hele verhaal is dat ik ze gesoldeerd heb.. haha!
In elk geval wel iets om te proberen! thnxx |
|
|||
|
|||
Het fluiten komt waarschijnlijk doordat je je plus kabel bij de tulp kabels van de versterker hebt liggen, deze mag je nooit bij elkaar leggen!
|
|
||||
|
||||
dynamo ruis, ja dat kan ook nog. Maar dan kraakt het niet zo zeer....
|
|
|||
|
|||
Rood ligt links, blauwe tulp ligt rechts.
|
|
||||
|
||||
Als de fluit zeer duidelijk hoorbaar is (en dat als ik bovengenoemde lees dan lijkt dat zo) dan heb je een massaprobleem.
Dit kan een slecht massacontact van de versterker aan het chassis maar kan ook aan je radio liggen. Er kan namelijk een massaspoor kapot zijn van je versterkeruitgangen van je radio. Is het toevallig een Pioneer radio? Wat je zou kunnen proberen is de massa van je tulpkabels aan massa te leggen. Succes ermee. |
|
|||
|
|||
Aan welke kant heb je de massa gelegd van de versterker?
Als je de massa aan dezelfde kant legt als dat je de accu hebt staan(meestal links), dan los je al veel fluit/kraak problemen op. Beste is nog altijd een plus en min rechtstreeks op je accu maken. En wat ik altijd doe is zorgen dat mn min-kabel net ietsjes dikker is dan plus-kabel. Hoop dat je er iets aan hebt. Gr Fuzzy |