#1
|
||||
|
||||
Wit/grijs slib
Goedeavond,
Vandaag me olie bijgevult en kwam erachter dat er onder me bijvuldop witgrijs slib zit, nu ben ik verder gaan kijken en de slang van m'n carterontluchting zat ook helemaal vol. Nu heb ik al gehoord dat het ligt aan korte stukken rijden ik rijd per dag 40 km dat lijken mij geen korte stukken. Koppakking lek? |
#2
|
||||
|
||||
kan,maar als je geen koelwater verliest ligt het toch echt aan het niet goed opwarmen van de motor.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Ik verlies wel koelwater, en rijd elke dag 40 km dus de motor word gewoon 90 graden.
|
#4
|
||||
|
||||
conclusie;koppakking is lek.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
je kan een druk test doen op je koel systeem...
|
#6
|
||||
|
||||
Heb een lekkage ontdekt aan de zijkant van m'n blok is m'n koelwaterflens die ga ik vervangen. Maar blijf het raar vinden van die witgrijs slib in m'n slangen is dit altijd een geval van koppakking lek?
|
#7
|
||||
|
||||
als je koelwaterverlies hebt en je hebt nergens zichtbare lekkage in je koelsysteem: koppaking lek
heb je nu aan de onderkant van je dop de mayonaise( oftewel sludgevorming) komt dit door korte ritjes( condens neerslag in de olie), ook dit kan met ritjes van 40km
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Jep dat zit idd onder olievuldop, ik ga 1st die koelwaterflens vervangen dan kijk ik verder. Ik laat het weten. |
#9
|
|||
|
|||
Als je koelwaterverlies hebt en je flens is lek dan is dat toch wel logisch?
Ik denk dat je gewoon lekker een paar uurtjes moet rijden dat de motor goed warm kan worden. Wel even van te voren de carterontluchting schoon maken.
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
||||
|
||||
[QUOTE=patjetta]Als je koelwaterverlies hebt en je flens is lek dan is dat toch wel logisch?QUOTE]
Dat begrijp ik, het ging mij om die witgrijze sludge in me slangen. |