#21
|
|||
|
|||
Quote:
Zal is proberen in de onderste slang te knijpen eens kijken of het bij mij ook wil werken. Bij mij liep de temperatuur juist helemaal niet snel op hij kruipt omhoog. En wat ik al zei hij komt het eerste witte vlak niet uit. Zijn die 2 ontbrekende stekkers nodig en wie kan mij precies uitleggen wat welke stekker doet?? Bedankt Richard |
#22
|
|||
|
|||
De zwarte sensor voor de temperatuurmeter in je dashboard hoort een rood-gele en een bruine draad te hebben. Rood-gele komt uit op stekker D pin 29 (oude type zekeringkast) en de bruine massadraad moet ergens aan een massapunt achter je zekeringkast. Als je een nieuw type zekeringkast erin hebt, dan zit die draad aan stekker G2 pin 3 (witte stekker).
Dat blok is er wel later ingebouwd trouwens als hij van 84 is. De MH was er pas vanaf aug 85. Er zit in ieder geval een kleppendeksel uit een NZ op. Quote:
|
#23
|
|||
|
|||
Quote:
Hetis een golf 1.3 uit maart 85 uit duitsland. Ik heb nog even de draad nagelopen deze zit verbonden met een rood gele draad die een kabelboom ingaat en dan naar binnen naar de zekeringenkast. Heb dit gecontroleerd en hij zit idd op pin 29. Dus dat moet dus goed zijn. Waar moet de blauwe stekker op aangesloten zitten. Misschien dat ik dat dan zelf kan aansluiten. Gr Richard |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Zekeringkast lijkt ook een stuk moderner dan een origineel uit '85.
__________________
|
#25
|
|||
|
|||
Quote:
Is het oude model golf 2 zekeringkast[tot89] De grote blauwe stekker?? Die kan maar op 1 plaats in de zekeringkast |
#26
|
|||
|
|||
Het gaat om deze blauwe stekker onder de motorkap waar moet die naartoe in me zekeringenkast?
|
#27
|
|||
|
|||
Weet je wel 100% zeker dat het een MH is? In maart 1985 bestond die nl. nog niet. Staat er een motorcode op de sticker in je kofferbak of op de sticker van de distributiekap?
Als het een hydrostoter-motor is, dan zit daar in het thermostaathuis een sensor. Volgens mij hoort die bij een MH wit te zijn en niet blauw (?). Als het een ouder blok is met sleeptuimelaars, dan zit er een thermoschakelaar, maar die zit verder naar de carburateur toe. Deze heeft een paars-zwarte en een zwarte draad. Zitten aan stekker D pin 13 en pin 2. De sensor van de MH hoort volgens mijn boek in ieder geval een paars-zwarte draad te hebben. |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
Hey johan, Heb nog is gekeken naar me motorcode in me kofferbak. Op de stikker staat engine code: HK Heb de thermostaat vervangen voor een andere maar heb de oude nog even getest in een pannetje met water en thermometer en deze gaat tussen de 80 en 90 graden gewoon open. Misschien dat je wat heb aan de motorcode en dat je misschien verder kan helpen. Gr Richard |
#29
|
|||
|
|||
Gezien je foto klopt de motorcode niet meer.
Op de foto duidelijk een MH. Ooit een motorwissel geweest waarbij de kabelboom is aangepast. Misschien kun op zoek naar een MH kabelboom. Dan kun je het origineler maken dan het nu is en ben je misschien van je probleem af. Qua zekeringkast. Mijn POLO met MH blok heeft een zekeringenkast met "stenen" zekeringen. De auto is van 1988. Vandaar dat ik een opmerking maakte over de volgens mij niet originele zekeringenkast.
__________________
|
#30
|
|||
|
|||
zit er zoveel verschil in een mh motor en een hk motor?
Heb ik hier misschien iets aan om de blauw sensor in me zekeringenkast aan te sluiten. Weet eigenlijk niet welke benaming die heeft. http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html Weet niet of het zin heeft om de kabelboom te vervangen aangezien de rest allemaal werkt. Als het doormiddel van nieuwe aansluitingen maken voldoende is om een goeie temperatuur aanwijzing te krijgen. Is ook minder werk dan een hele kabelboom te vervangen. Kan iemand mij vertellen waar dan verschillen inzitten? Gr Richard |
#31
|
|||
|
|||
Je kan het beste even kijken of deze:
D13 - Automatic Choke - Glow Plug Relay Pin 6 - Violet/Black ergens op aangesloten is. Dat is voor de temperatuursensor/thermoschakelaar die NIET naar de meter in je dashboard gaat. Ik gok dat er nog ergens een thermoschakelaar (2-polig wit) zit. Bij de zwarte sensor voor de meter, kun je het beste even de twee pinnetjes losmaken en doorverbinden. Als dan je meter helemaal naar rechts uitslaat als je hem op contact zet, dan is je meter zelf iig goed en zal de sensor wel kapot zijn. |
#32
|
|||
|
|||
Ok bedankt ga dit even controleren en even de meter testen door de 2 punten met elkaar door te verbinden.
hou jullie op de hoogte Gr Richard |