Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-11-2010, 21:26
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by joebaloe
richard,

bij mij liep de temperatuur na het vervangen van de koelvloeistof heel snel op de fan sloeg ook niet aan omdat de schakelaar in de radiateur geen warmte zag omdat er lucht in de slang zit. heb je al een aantal keer in de onderste radiateurslang geknepen zodat de lucht naar boven stijgt en door het expansievat eruit gaat.



Zal is proberen in de onderste slang te knijpen eens kijken of het bij mij ook wil werken.

Bij mij liep de temperatuur juist helemaal niet snel op hij kruipt omhoog.
En wat ik al zei hij komt het eerste witte vlak niet uit.

Zijn die 2 ontbrekende stekkers nodig en wie kan mij precies uitleggen wat welke stekker doet??

Bedankt
Richard
Reply With Quote
  #22  
Old 27-11-2010, 22:04
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

De zwarte sensor voor de temperatuurmeter in je dashboard hoort een rood-gele en een bruine draad te hebben. Rood-gele komt uit op stekker D pin 29 (oude type zekeringkast) en de bruine massadraad moet ergens aan een massapunt achter je zekeringkast. Als je een nieuw type zekeringkast erin hebt, dan zit die draad aan stekker G2 pin 3 (witte stekker).

Dat blok is er wel later ingebouwd trouwens als hij van 84 is. De MH was er pas vanaf aug 85. Er zit in ieder geval een kleppendeksel uit een NZ op.

Quote:
Kunnen ze ook meteen even kijken naar koude start dan sputtert die aardig totdat ik een paar keer gas heb gegeven.
Zou misschien kunnen komen doordat die blauwe sensor voor inlaatspruitstukverwarming (= koude start) niet aangesloten is? Zie je ook afgeknipte draden in de kabelbomen zitten?
Reply With Quote
  #23  
Old 28-11-2010, 13:59
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
De zwarte sensor voor de temperatuurmeter in je dashboard hoort een rood-gele en een bruine draad te hebben. Rood-gele komt uit op stekker D pin 29 (oude type zekeringkast) en de bruine massadraad moet ergens aan een massapunt achter je zekeringkast. Als je een nieuw type zekeringkast erin hebt, dan zit die draad aan stekker G2 pin 3 (witte stekker).

Dat blok is er wel later ingebouwd trouwens als hij van 84 is. De MH was er pas vanaf aug 85. Er zit in ieder geval een kleppendeksel uit een NZ op.

Zou misschien kunnen komen doordat die blauwe sensor voor inlaatspruitstukverwarming (= koude start) niet aangesloten is? Zie je ook afgeknipte draden in de kabelbomen zitten?


Hetis een golf 1.3 uit maart 85 uit duitsland.

Ik heb nog even de draad nagelopen deze zit verbonden met een rood gele draad die een kabelboom ingaat en dan naar binnen naar de zekeringenkast.
Heb dit gecontroleerd en hij zit idd op pin 29. Dus dat moet dus goed zijn.










Waar moet de blauwe stekker op aangesloten zitten. Misschien dat ik dat dan zelf kan aansluiten.

Gr
Richard
Reply With Quote
  #24  
Old 28-11-2010, 19:38
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Quote:
Originally Posted by Richard84
Hetis een golf 1.3 uit maart 85 uit duitsland.


Zekeringkast lijkt ook een stuk moderner dan een origineel uit '85.
__________________
Reply With Quote
  #25  
Old 28-11-2010, 21:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Steilheck
Zekeringkast lijkt ook een stuk moderner dan een origineel uit '85.

Is het oude model golf 2 zekeringkast[tot89]

De grote blauwe stekker??
Die kan maar op 1 plaats in de zekeringkast
Reply With Quote
  #26  
Old 28-11-2010, 22:07
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Het gaat om deze blauwe stekker onder de motorkap waar moet die naartoe in me zekeringenkast?


Reply With Quote
  #27  
Old 01-12-2010, 12:38
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Weet je wel 100% zeker dat het een MH is? In maart 1985 bestond die nl. nog niet. Staat er een motorcode op de sticker in je kofferbak of op de sticker van de distributiekap?

Als het een hydrostoter-motor is, dan zit daar in het thermostaathuis een sensor. Volgens mij hoort die bij een MH wit te zijn en niet blauw (?).

Als het een ouder blok is met sleeptuimelaars, dan zit er een thermoschakelaar, maar die zit verder naar de carburateur toe. Deze heeft een paars-zwarte en een zwarte draad. Zitten aan stekker D pin 13 en pin 2.

De sensor van de MH hoort volgens mijn boek in ieder geval een paars-zwarte draad te hebben.
Reply With Quote
  #28  
Old 01-12-2010, 16:47
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Weet je wel 100% zeker dat het een MH is? In maart 1985 bestond die nl. nog niet. Staat er een motorcode op de sticker in je kofferbak of op de sticker van de distributiekap?

Als het een hydrostoter-motor is, dan zit daar in het thermostaathuis een sensor. Volgens mij hoort die bij een MH wit te zijn en niet blauw (?).

Als het een ouder blok is met sleeptuimelaars, dan zit er een thermoschakelaar, maar die zit verder naar de carburateur toe. Deze heeft een paars-zwarte en een zwarte draad. Zitten aan stekker D pin 13 en pin 2.

De sensor van de MH hoort volgens mijn boek in ieder geval een paars-zwarte draad te hebben.



Hey johan,

Heb nog is gekeken naar me motorcode in me kofferbak.
Op de stikker staat engine code: HK

Heb de thermostaat vervangen voor een andere maar heb de oude nog even getest in een pannetje met water en thermometer en deze gaat tussen de 80 en 90 graden gewoon open.

Misschien dat je wat heb aan de motorcode en dat je misschien verder kan helpen.

Gr
Richard
Reply With Quote
  #29  
Old 01-12-2010, 19:22
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Gezien je foto klopt de motorcode niet meer.

Op de foto duidelijk een MH. Ooit een motorwissel geweest waarbij de kabelboom is aangepast.
Misschien kun op zoek naar een MH kabelboom. Dan kun je het origineler maken dan het nu is en ben je misschien van je probleem af.

Qua zekeringkast. Mijn POLO met MH blok heeft een zekeringenkast met "stenen" zekeringen. De auto is van 1988. Vandaar dat ik een opmerking maakte over de volgens mij niet originele zekeringenkast.
__________________
Reply With Quote
  #30  
Old 02-12-2010, 18:03
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

zit er zoveel verschil in een mh motor en een hk motor?
Heb ik hier misschien iets aan om de blauw sensor in me zekeringenkast aan te sluiten.
Weet eigenlijk niet welke benaming die heeft.
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html

Weet niet of het zin heeft om de kabelboom te vervangen aangezien de rest allemaal werkt. Als het doormiddel van nieuwe aansluitingen maken voldoende is om een goeie temperatuur aanwijzing te krijgen. Is ook minder werk dan een hele kabelboom te vervangen. Kan iemand mij vertellen waar dan verschillen inzitten?

Gr
Richard
Reply With Quote
  #31  
Old 02-12-2010, 20:23
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Je kan het beste even kijken of deze:
D13 - Automatic Choke - Glow Plug Relay Pin 6 - Violet/Black
ergens op aangesloten is. Dat is voor de temperatuursensor/thermoschakelaar die NIET naar de meter in je dashboard gaat. Ik gok dat er nog ergens een thermoschakelaar (2-polig wit) zit.

Bij de zwarte sensor voor de meter, kun je het beste even de twee pinnetjes losmaken en doorverbinden. Als dan je meter helemaal naar rechts uitslaat als je hem op contact zet, dan is je meter zelf iig goed en zal de sensor wel kapot zijn.
Reply With Quote
  #32  
Old 02-12-2010, 22:03
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Ok bedankt ga dit even controleren en even de meter testen door de 2 punten met elkaar door te verbinden.

hou jullie op de hoogte

Gr
Richard
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum