|
||||
|
||||
Nog nooit meegemaakt.
Even een vraag voor de kenners, mij zegt het namelijk helemaal niks.
Een vriend van me heeft een Golf 3 1.6 uit 97' Nu belde hij me dat z,n auto niet wilde starten. Dus zei, wil de motor wel rond? hij zegt van niet. Zeg, het is weer koud, mischien accu kapot. Maar die was nog fris. Dan de startmotor die blijft plakken maar ik ga s'avonds kijken blijkt dit ook niet het probleem te zijn. Zodra de auto op contact gaat, komt er een hoog toonig gezoom vanonder de motorkap (ongeveer onder het luchtfilterhuis) dit heb ik nog nooit gehoord en als ik het contact verder draai om hem te starten doet de startmotor helemaal niks. Vermoed wel dat dit met elkaar te maken heeft. Iemand die dit pobleem kent en/of vaker is tegengekomen? Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, groet marald
|
||||
|
||||
al een goeie tik met de hamer op de startmotor verkocht? Wil wel eens helpen
|
||||
|
||||
Idd. En anders laten reviseren..
|
|
||||
|
||||
Dat herken ik ook inderdaad.. Met een tik erop ging het toen wel. Marja dat is voor even
|
||||
|
||||
Dat dacht ik ook, dus paar klappen op gegeven maar gaf geen verschil. Dus vermoed dat het niet de startmotor is.
Ik heb toch het idee dat dit probleem verband heeft met het hoog toonige gezoem.
|
||||
|
||||
Dat is de magneetklep denk ik op de startmotor.
|
||||
|
||||
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar dit rare gezoem komt dus NIET uit de buurt van de startmotor, maar vanonder het lucht filterhuis.
|
|||
|
|||
probeer hem eens aan te drukken, doet ie het dan wel?
|
|
||||
|
||||
Dat is het klepje van het koolstoffilter denk ik. Kijk eens of de massakabel ,dikke , die over de startmotor ligt niet doormidden is.
|
|
||||
|
||||
Dat gezoem ken ik !.. heb zelf een 1.6 uit '96 zodra het contact wordt omgezet gaat hij zoemen. Maar starten doet hij wel gewoon bij mij. Dat zoemen lijkt me normaal? Als je hem start moet je die op die positie houden en luisteren of je een relais ofzo hoort.
|
||||
|
||||
Eerst eens aanduwen en warm rijden, daarna nog eens opnieuw proberen te starten.