|
||||
|
||||
Quote:
Bekend probleem. Succes ermee in ieder geval, ben benieuwd wat bij jou nu precies 't probleem blijkt te zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ga ervan uit dat je hiermee bedoeld dat je rechtstreeks de + van je accu op je startter hebt gezet en deze nx doet. Dan zal je starter zelf wel overleden zijn, wss koolstofborstels helemaal op en dan doet ie nx meer. Want aanduwen in 2de is geen probleem zeg je en dan draait hij gewoon. Of heb ik het verkeerd begrepen?
|
||||
|
||||
@Breadfan, gelukkig heb ik dat niet alleen. Maar heb wel even achteruit geroepen nadat ik uitschoot
Wat het aanduwen betreft: helemaal goed begrepen. Aanduwen in 2 is koppeling op en meteen draaien... |
|
|||
|
|||
Als ik het zo lees is de startmotor overleden
Als met het starten niets gebeurt en alles gaat verder uit zit er wss kortsluiting/zwaarlopen door versleten lager]in de startmotor |
|
||||
|
||||
Dit kunnen twee dingen zijn.
Of je startmotor is overleden, of de massa naar je blok is niet goed meer. ALs je met een startkabel op de minpool en op het blok nog geen reactie hebt is het je startmotor zeker weten. |
|
||||
|
||||
en wat was het?
|
|
||||
|
||||
misschien een raar antwoord
je zegt wel dat je accu heb getest en dat die vol zit ma als er wel spanning is te vinden en geen ampere's start die nog niet heb het zelf ook gehad met de audi, spanning te vinden maaer geen ampere |
|
||||
|
||||
Tja... nog enkele dagen vanalles geprobeerd, maar niet echt een oplossing. Dus enkele andere zaken geelimineerd. Als er veel mogelijkheden overblijven dan maar stuk voor stuk wegstrepen wat het in ieder geval niet kan zijn. Bleef uiteindelijk alleen het startrelais over.
Extra zuur was dat de auto verkocht ging worden dit weekend. Hij heeft het al die jaren echt altijd gedaan en juist nu niet meer... Maar ik heb de koper netjes alles uitgelegd en het was op zich geen probleem want er komt toch een nieuw blok in de auto. Dus de auto is verkocht en het probleem dus niet meer actueel. Voor ons dan toch Nogmaals enorm bedankt voor het meedenken en aandragen van mogelijke oplossingen! |
|
||||
|
||||
Mooi eerlijk geweest tegen de nieuwe eigenaar en toch van de auto afgekomen, mooi toch!
|
||||
|
||||
Die broodfanaat heeft er wel kaas van gegeten..
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hahaha, al doende leert men, of zoiets. Heb zelf zitten klooien met die startmotor van me waarbij ook ieder afzonderlijk onderdeel prima leek te werken, maar alles samen zorgde voor gespook.
|
||||
|
||||
Bleek uiteindelijk toch het startrelais te zijn. Dacht ik in eerste instantie al, maar de nieuwe eigenaar had er nog eentje liggen en startte vervolgens meteen.
Opgelost dus! |