#41
|
||||
|
||||
Quote:
waar ligt dat
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#42
|
|||
|
|||
Quote:
jeetje wat grappig........ |
#43
|
||||
|
||||
Rijdt super zo een combo he..
Heb met de camper tweede jaar met deze motor gereden... Je kan heerlijk doorrijden en hebt in de bergen ook wat meer pit. Beste combo voor een T3 denk ik. Op de R36 biturbo van Caron na dan...hihihih... grtz, Vic
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D... Lupo GTI… Daily: Up and Mini Cooper ..Bruders...dubs and more... |
#44
|
|||
|
|||
ik heb helaas een td 1.6 jx in laten bouwen een jaar geleden en niks als problemen mee gehad was nog wel een nieuwe blok.. Momenteel aan het wachten op reactie van de garage die hem heeft ingebouwd..
een 1.9 was een heel wat beter plan geweest lijkt me zo.. mooi verhaal overigens :-) Greetz Dennis |
#45
|
|||
|
|||
ombouw
hallo val meteen met de deur in huis ik kan een caddy motor kopen sdi maar zit met de pomp want alles lijkt computer gestuurd zat jij daar ook mee of had die van jouw een mechanische pomp hoop op een snel antwoord want de motor iword even vastgehouden alvast bedankt voor je reaktie o ja de motor moet ook in een t3 mvg gerard
|
#46
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, Je moet een 1.9D motor hebben.Geen sdi! Je anders idd met de pomp die computer gestuurd is en dan moet je ook de computer inbouwen. Een 1.9d heeft een mechanische pomp en kun je compleet overzetten. Je moet alleen een deuk in je motorkap/plaat slaan, pomp steekt iets uit! En je moet het gaskabel steuntje iets verbouwen.. Succes! |
#47
|
|||
|
|||
Als je de verdeelpomp hebt, heb ik me laten vertellen dat de bovenkant van je oude T3 dieselpomp erop past. Hierdoor krijg je dan eem mechanische SDI. De motorkap hoeft niet aangepast te worden. Dát is alleen als je een motor met een turbo, met bijbehorende pomp monteerd. De LDA van een niet T3 turbo dieselpomp steekt nl te hoog uit, maakt dan niet uit of je 1.6 of 1.9 monteerd
de 1.9 SDI is een hele leuke keuze, ook omdat je qua koeling geheel geen problemen zult ondervinden. Enkel een oliekoeler is aan te bevelen. Ga je voor een elektronisch gestuurde SDI dan heb je de kabelboom van de wagen waar die uit komt nodig, de stuureenheid, kontaktslot en sleutel. http://www.diesel-service.nl is een bedrijf wat zich o.a. gespecialiseert heeft in de 1.9 TDi/SDi ombouw, en wat ook bekend is met de pompombouw van elektronisch naar mechanisch gestuurd
__________________
Groeten Ad |
#48
|
|||
|
|||
dat je er niet meteen een 1.9 tdi in legt nu je toch aan het ombouwen bent neem je er nog 1 met rottatiepomp ( golf 3 motor ) dan valt het aanpassen ook wel mee .
heb er zelf 1 omgebouwt naar een 150 PK tdi motor uit een golf 4 met 6 bak er op in opdracht van dan wel maar was zeker heel leerzaam en dat liep als de brandweer Gr jeroen
__________________
SL4M CR3W on Facebook Jordy MK4 on ccw and air Maikel vw bug 71 on air Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2 |
#49
|
|||
|
|||
Zijn de 1.6td dan zo zwak? ik ga morgen namelijk naar zo eentje kijken... had al verhalen gehoord van snelheden (rond de 100km/u ???)
bij diesel service zie ik een ombouw wel zitten maar wat is de gemiddelde prijs hiervan? |
#50
|
|||
|
|||
Quote:
Ze zijn niet zwak...maar een 1.9d zal toch wat lekkerder lopen! |
#51
|
|||
|
|||
Intussen een T3 gekocht met tdi motor erin lekker hoor
|
#52
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is het betere werk! En scheelt een hoop werk als je hem kant en klaar koopt! |
#53
|
|||
|
|||
Inderdaad, supertevreden van. Wat een verschil zeg
enkel wil ik nu nog het geluid tegen gaan. iemand hier ervaring mee? |
#54
|
||||
|
||||
Ook ik ga ombouwen... 1.9 of 1.9 Turbo?
Hallo allemaal,
Ook ik ga me storten op het ombouwen van mijn T3 camper, na 2 weken vakantie in Duitsland. Mijn doelstellingen: - Meer kracht heuvelop (nu soms max. 60 km. per uur op de snelweg ) - Hogere bruikbare topsnelheid (om vrachtauto's in te kunnen halen) - rond de ~ 110 op een vlakke weg vind ik voldoende (is nu ~ 95) - Hogere 'kruissnelheid': nu is ~90 echte km. max vanwege het motorlawaai--> wil naar ~ 100 echte km, dus moet de motor minder toeren gaan draaien. Begint dus met kiezen: Welke (diesel-)motor: 1.9 of 1.9 Turbo? (ik lees dat veel mensen hier al blij zijn met een 1.9, vraag me af of dit voldoende is met mijn hoge dakje en bijbehorende luchtweerstand...) --> wat is jullie mening hierover? Wat te doen met mijn versnellingsbak? Heb volgens mij al wel een nieuw type versnellingsbak (ACP), inruilen voor een andere? (wellicht 5-bak) of nieuwe tandwielen erin laten zetten? Kan dat wel in een ACP bak? Ik houd jullie op de hoogte van mijn speurtocht, elke input van jullie is natuurlijk ook meer dan welkom... Steven, ben benieuwd hoever je bent! Groeten, Remko. |
#55
|
|||
|
|||
eeuuhhh Allang klaar hoor..vorig jaar zomer zo een beetje.haha!
Neem aan dat je nu een 1.6 d hebt? dan zou ik voor een 1.9d gaan met een lange 4 bak. Als je een 1.9td wilt monteren kom je spullen te kort van de 1.6td....en een 4 bak omdat deze sterker zijn...wel zul je een aangpaste moeten zoeken.. Kijk voor een bak op m.plaats onder vw onderdelen bij Laumen in Beesel. Heeft echt een hoop spullen en weet waar hij over praat...heeft mij toendertijd ook veel geholpen. Mocht je verder wat willen weten...stuur even een pm Succes! |
#56
|
|||
|
|||
Quote:
Hallo, ik lees dat je een duitste handleiding hebt voor de ombouw van een 1.6 naar 1.9, ik ben hier ook mee bezig, zou je mij die ook willen sturen? Je zou me er erg mee helpen. Mijn email is bma3chem@hotmail.com Groetjes |
#57
|
||||
|
||||
hallo mensen,
zou iemand mij kunnen vertellen of dat ik een 1.9d automaat in mijn t3 zou kunnen zetten? automaatbak eraf en er een 3h in zetten? of geeft dat veel problemen? mvg ari |
#58
|
|||
|
|||
mocht de overbrenging tegenvallen zet er dan grotere wielen op. Kan al door op de originele velgen 215R14C te zetten (215/80R14C)
Die automaat zou mss kunnen als je het diffrentieel kunt omdraaien. Zo niet, dan zal de bak de verkeerde kant op draaien (3of4 versn achteruit 1 vooruit) tenzij het een t3 automaat is
__________________
Groeten Ad |
#59
|
|||
|
|||
Ombouw naar 1.9d
Quote:
Hallo Steven, Ik ben met hetzelfde bezig! Heb een bus met 1.6 diesel en ga ombouwen naar 1.9d. Heb wel een DK bak in de auto zitten, dus dat moet geen probleem zijn....Hoe sluit ik alle draden van de brandsotfpomp aan? Groet Imke |
#60
|
|||
|
|||
Hallo Steven,
Hoe sluit ik de draden van de 1.9d motor aan die op de brandstofpomp zitten? Groet Imke |