#1
|
||||
|
||||
16v PL vonkt niet.
Mijn 16v PL blokje geeft geen vonk.
Heb allerlei dingen geprobeerd maar weet het even niet meer. Heb andere topics al opgezocht met zelfde probleem, kon er maar 1 vinden, maar ook die heeft het weer iets anders. Bobine is vervangen, Andere ontsteking geprobeerd, werkt ook niet, Extra voeding geprobeerd, ook geen succes, Vanaf de bobine heb ik geen vonk. Laatste wat ik nog niet heb geprobeerd maar wat ik zelf nog weet is ontstekings module. Bekende van me had het over zekerings kast, maar draad van zekerings kast naar module geeft +/- 12V aan dus lijkt mij goed. Iemand een idee wat het kan zijn als het niet de ontstekings module is?!
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#2
|
||||
|
||||
hallgever zou mogelijk zijn.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb andere ontsteking geprobeerd dus tevens ook de halgever, die zit er aan vast.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#4
|
|||
|
|||
Heeft aansluiting 1 vd bobine wel een pulserend signaal? En nr 15 van de bobine wel stroom als je em op contact zet? massa niet geoxideerd van de onstekingsmodule?
|
#5
|
||||
|
||||
bedrading ziet er allemaal netjes uit dus oxidatie sluit ik uit.
welke kleuren draden zijn dat? ik heb namelijk geen schema of iets...
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#6
|
|||
|
|||
Schakelapparaat of de computer/regelunit [onder de voorruit]
|
#7
|
||||
|
||||
@ golf mkII 16v. Ja die bedoel ik met ontstekingsmodule.
Ook al andere op gezet werkt niet. Extra massa, werkt niet, Bij contact aan krijg ik 1 vonkje en verder niets... aansluiting 1 van de bobine heeft op contact zo'n 2 volt en op moment dat ik starte liep deze op naar 10 a 11 Volt. aansluiting 15 stond +/- 12 Volt op. Dus dat lijkt me verder wel in orde... Verdelerkap en kabels zijn nieuw dus ook daar kan het niet aan liggen... Ik weet het niet meer. Zekering kast lijkt me ook niet, zie er aan de buitenkant niets aan, slaan geen zekeringen door dus maakt ook geen kortsluiting. Iemand nog ideeën?
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#8
|
|||
|
|||
Schkelapparaat zit aan de bestuurderskant boven op de computer van de injectie
Aan de andere kant zit de regelunit van de ontsteking[zwart kastje met een gele dop op de zijkant] Heb je die bijde verwisseld door een andere? |
#9
|
||||
|
||||
Je zou van mij zo'n kastje kunnen lenen om te kijken of het daar aan ligt.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Ik heb het kastje wat aan de bestuurders kant van de auto zit verwisseld maar maakt niets.
Mij is verteld dat die voor de ontsteking is, aan de andere kant (bijrijders kant) zit volgens mij de hoofd computer?!
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#11
|
||||
|
||||
Mogelijk nieuw probleem gevonden, weet alleen niet heel zeker of dit er mee te maken kan hebben.
Bedrading en huisje van de pingelsensor zag er ook niet erg goed uit. Op internet al verder wezen zoeken, kwam vrij vaak tegen dat mense het over de BDP-sensor hadden. Ik dacht deze gevonden te hebben maar dat blijkt dus de pingelsensor te zijn, ik heb alleen geen flauw idee waar de BDP sensor dan zit
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#12
|
|||
|
|||
Bijrijderskant zit de regelunit van de ontsteking
Zit een vacuumslang aan en een grote stekker BDP sensor zit erniet op Pingelsensor kan ind storing geven |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Doosje bougievonken halen? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Gouden geven de beste geleiding, Rood gaat het snelste en Groen zit in hybrides toch?
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#15
|
||||
|
||||
Als je vanaf je bobine al geen stroom hebt dan ligt het probleem voor of je bobine.
Dus verkeerde aansturing naar je bobine toe(hallgever die geen signaal geeft) of de bobine zelf en anders een stekkerverbinding. En de onderdelen die je vervangen hebt zijn die nieuw? Want als ze 2ehands zijn hoe weet je dan of ze niet stuk zijn? |
#16
|
||||
|
||||
De spullen die ik gebruikt heb zijn 2ehands maar komen allemaal van een lopend blok af.
Heb wel nieuwe BDP/klopsensor besteld, deze zag er ook niet erg goed meer uit. Heb op andere forums gelezen dat dit ook een oorzaak kan zijn. De stekkers die op de bobine zitten hebben stroom maar de bobine geeft het niet door. Dus dacht ik ook aan de halgever. Maar ook dit is het probleem niet... Ik wacht af op de sensor, wie weet doet het wonderen...
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Beetje jammer
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Daar zijn wel 2 soorten in De stekker zit het verschil en ook het aanhaalmoment Zit het koolstiftje wel tegen de rotor? |
#19
|
||||
|
||||
De rotor staat hier buiten.
Aangezien de bobine kabel al geen vonk geeft als je deze los trekt van de vedeler kap en op blok legt. Zaak waar ik was geweest kon deze sensor niet krijgen, was dealer werk. Heb alleen pas gehoord dat de dealer geen golf 1 en golf 2 onderdelen meer levert, maar dit moet ik na vragen?
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#20
|
||||
|
||||
De dealer verkoopt gewoon nog steeds golf 1 en 2 onderdelen hoor.
Alleen sommige onderdelen zijn niet meer leverbaar. Maar ik denk zelf niet dat het aan jou pingelsensor ligt, en een bdp sensor heb je niet want hij haalt zijn signaal van de hallgever in je onsteking. Je kunt je hallgever controleren door er met een led stroomzoeker de pootjes een voor een door te meten tijdens het starten. Eentje moet constant branden eentje niet en de andere geeft een signaal en gaat dus uit en aan. |