|
|||
|
|||
Speling versnellingspook
Hallo,
Sinds een paar weken naar tevredenheid in bezit van een golf 3 van '97. Wat mij echter opvalt is dat de pook een speling (vrije slag) van een centimeter of 3 heeft in de lengte richting van de auto. In elke versnelling kun je de pook dus een paar centimeter heen en weer bewegen. Zijwaarts is er nagenoeg geen speling. Is dit op een of andere wijze te verhelpen.
|
|||
|
|||
Hoi Lady-M,
Dit zou makelijk te verhelpen moeten zijn vaak is het alleen maar een veertje dat uitgerekt of kapot is.Maar bij de golf 3 is het volgens mij iets met een stangen systeem.Maar er is vast wel iemand die mij kan aanvullen op dit forum die hier bekender mee is. Maar het is dus vrij eenvoudig te verhelpen. Gr Michael |
|
|||
|
|||
meestal de rubbers die tussen de stangen zitten
ff iemand de pook laten bewegen (speling) en jij kijkt ff onder de motorkap dan kun je ook wel zien welke rubbers er moeten worden vervangen bij de dealer nieuwe halen, desnoods sleep je die vent achter de balie vandaan om te laten kijken welke je precies nodig hebt |
|
|||
|
|||
Is inderdaad vaak gewoon een kwestie van kijken waar de speling zit, persoonlijk zou ik meteen alle busjes etc. meteen vervangen.
Wacht momenteel op mijn complete set inclusief schakelverkorting voor mijn golf 2. Heb hem besteld bij claus von essen, complete set voor een golf 3 kost 56 euro (iets waar de dealer niet aan kan tippen) http://www.clausvonessen.de/pi40/pd345.html |
|
|||
|
|||
Iemand toevallig enig idee hoe ik de losgedraaide pookknop, uit de pookzak kan halen.
Dit omdat ik een Wolfsburg Edition pookknop heb. Eechte blijft de huidige pookknop door middel van een ''ring'' aan de zak bevestigd. |
|
|||
|
|||
Quote:
Kun je mij op de hoogte houden wanneer je dit setje gemonteerd heb. Ben wel benieuwd of dat makkelijk zelf te doen is. Op de betreffende site wordt gesproken over 5 minuten werk, lijkt mij wel erg optimistisch als ik de hoeveelheid losse onderdeeltjes zie. Ook even onder mijn golf (3) gekeken maar het lijkt erop dat je er niet echt makkelijk bij kan. Ron.
|
|||
|
|||
Quote:
Duurt nog wel even voordat ik eraan begin maar het is geen 5 minuten werk Voor het kogelgewricht van de pook moet je volgens mij de hele behuizing van de pook uit en inbouwen omdat je er anders niet bijkomt. Dit moest ik bij mijn oude golf 2 (4bak) ook doen maar kan zijn dat het bij een 5 bak wel iets anders is. Voor alle overige rubbers en stangetjes zal je de rest ook los moeten halen en daarna het schakelmechanisme af moeten stellen. |
|
|||
|
|||
Speling is vaak de omkeeras
Daar zit een losse bol van plastic op Deze gaan vaak kapot bij de 020 bakken |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het eens los gehad voor alles gewoon eens te controleren. Het is echt goed te doen als je stap voor stap te werk gaat maar inderdaad, op 5 min ben je niet klaar