Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-11-2010, 21:43
Lady-M Lady-M is offline
Forum Newbee

Default Speling versnellingspook

Hallo,

Sinds een paar weken naar tevredenheid in bezit van een golf 3 van '97. Wat mij echter opvalt is dat de pook een speling (vrije slag) van een centimeter of 3 heeft in de lengte richting van de auto. In elke versnelling kun je de pook dus een paar centimeter heen en weer bewegen. Zijwaarts is er nagenoeg geen speling.

Is dit op een of andere wijze te verhelpen.
Old 03-11-2010, 22:03
Golftd3 Golftd3 is offline
Forum Newbee

Hoi Lady-M,
Dit zou makelijk te verhelpen moeten zijn vaak is het alleen maar een veertje dat uitgerekt of kapot is.Maar bij de golf 3 is het volgens mij iets met een stangen systeem.Maar er is vast wel iemand die mij kan aanvullen op dit forum die hier bekender mee is. Maar het is dus vrij eenvoudig te verhelpen.
Gr Michael
Reply With Quote
Old 03-11-2010, 22:19
Pondjaby Pondjaby is offline
Forum Regular

meestal de rubbers die tussen de stangen zitten
ff iemand de pook laten bewegen (speling) en jij kijkt ff onder de motorkap
dan kun je ook wel zien welke rubbers er moeten worden vervangen
bij de dealer nieuwe halen, desnoods sleep je die vent achter de balie vandaan om te laten kijken welke je precies nodig hebt
Reply With Quote
Old 03-11-2010, 22:40
Spierings Spierings is offline
No personal life

Is inderdaad vaak gewoon een kwestie van kijken waar de speling zit, persoonlijk zou ik meteen alle busjes etc. meteen vervangen.

Wacht momenteel op mijn complete set inclusief schakelverkorting voor mijn golf 2.
Heb hem besteld bij claus von essen, complete set voor een golf 3 kost 56 euro (iets waar de dealer niet aan kan tippen)
http://www.clausvonessen.de/pi40/pd345.html
Reply With Quote
Old 08-11-2010, 22:13
pittbull pittbull is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to pittbull

Iemand toevallig enig idee hoe ik de losgedraaide pookknop, uit de pookzak kan halen.
Dit omdat ik een Wolfsburg Edition pookknop heb.
Eechte blijft de huidige pookknop door middel van een ''ring'' aan de zak bevestigd.
Reply With Quote
Old 11-11-2010, 16:14
Lady-M Lady-M is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Spierings
Is inderdaad vaak gewoon een kwestie van kijken waar de speling zit, persoonlijk zou ik meteen alle busjes etc. meteen vervangen.

Wacht momenteel op mijn complete set inclusief schakelverkorting voor mijn golf 2.
Heb hem besteld bij claus von essen, complete set voor een golf 3 kost 56 euro (iets waar de dealer niet aan kan tippen)
http://www.clausvonessen.de/pi40/pd345.html

Kun je mij op de hoogte houden wanneer je dit setje gemonteerd heb. Ben wel benieuwd of dat makkelijk zelf te doen is. Op de betreffende site wordt gesproken over 5 minuten werk, lijkt mij wel erg optimistisch als ik de hoeveelheid losse onderdeeltjes zie. Ook even onder mijn golf (3) gekeken maar het lijkt erop dat je er niet echt makkelijk bij kan.

Ron.
Old 11-11-2010, 19:35
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Lady-M
Kun je mij op de hoogte houden wanneer je dit setje gemonteerd heb. Ben wel benieuwd of dat makkelijk zelf te doen is. Op de betreffende site wordt gesproken over 5 minuten werk, lijkt mij wel erg optimistisch als ik de hoeveelheid losse onderdeeltjes zie. Ook even onder mijn golf (3) gekeken maar het lijkt erop dat je er niet echt makkelijk bij kan.

Ron.

Duurt nog wel even voordat ik eraan begin maar het is geen 5 minuten werk

Voor het kogelgewricht van de pook moet je volgens mij de hele behuizing van de pook uit en inbouwen omdat je er anders niet bijkomt. Dit moest ik bij mijn oude golf 2 (4bak) ook doen maar kan zijn dat het bij een 5 bak wel iets anders is.

Voor alle overige rubbers en stangetjes zal je de rest ook los moeten halen en daarna het schakelmechanisme af moeten stellen.
Reply With Quote
Old 13-11-2010, 11:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Speling is vaak de omkeeras
Daar zit een losse bol van plastic op
Deze gaan vaak kapot bij de 020 bakken
Reply With Quote
Old 13-11-2010, 11:51
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Lady-M

Ron.

Ik heb het eens los gehad voor alles gewoon eens te controleren.
Het is echt goed te doen als je stap voor stap te werk gaat maar inderdaad, op 5 min ben je niet klaar
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Reply

Posting Rules