#21
|
||||
|
||||
Er zit nu een pierburg carb. Idd op alleen kwam ik erachter dat deze zich toebehoord aan een passat 1.8 dus zal al weleens vervangen zijn. Welke carb. Kan ik op een 1.5 automaat allemaal plaatsen? En wat is dan verstandiger kwa choke aangezien deze automatisch is.
__________________
Vag is alles wat wat hier voor de deur komen mag |
#22
|
||||
|
||||
Ik had toen bij mij onder het rijden dat ie ook wel is afsloer en ging stotteren.
Collega vertelde toen: luchtfilter eraf halen. Gas geven tot 4-5000rpm. met je hand de carb afdichten. Net voor ie afslaat je hand eraf halen. (motor moet dus blijven lopen) Dit paar keer herhalen. 2 of 3 keer is genoeg. Hiermee zorg je ervoor dat er heel veel onderdruk alle kanaaltjes komen. Wanneer je je hand er weer af haalt zuigt ie zoveel benz en lucht aan dat deze kanaaltes schoon geblazen/gezogen worden. Bij mij heeft dit geholpen. Heeft na de tijd niet meer ingehouden of stotteren... Maar misschien is er bij jou wel ander probleem, maar wie niet waagt die wint niks... |
#23
|
||||
|
||||
Volgens mij is bij mij het probleem nog steeds niet verholpen......
Hij blijft nu wel lopen, maar houdt nog steeds in bij het gasgeven. Ook stottert hij nog steeds. Denk dat het toch in de buurt van de carb is, maar daar ken ik me echt niet mee uit. Weet iemand toevallig iemand in Zuid-Limburg iemand die hier erg veel verstand van heeft en mij hiermee wil helpen? Of eventueel welke andere carb's er allemaal op kunnen en wat ik allemaal nodig heb. Please help! Mijn vrouw wil hem namelijk al gaan verkopen hierdoor en zo langzaam begin ik hier ook aan te denken...... |
#24
|
||||
|
||||
hallo Svennie,
Ik heb even op mn oude carburateur gekeken die inmiddels vervangen is door een Weber en daar staat de volgende code op: Pierburg 1B 055129024P. Wellicht ben je hier wat mee geholpen..
__________________
Golf MK1 1.5 GLS '80 BMW 323i '80 Suzuki GSX 750 Katana Streetfighter |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij is dat dezelfde als ik erin heb. Maar op de een of andere manier krijg ik hem niet afgesteld..... Zoek echt iemand die me ermee op weg kan helpen. Weet zo ook geen garage in de omgeving die hier echt verstand van hebben.... |
#26
|
||||
|
||||
Ik weet dat die carbs lastig af te stellen zijn, heb er zelf ook hulp bij geroepen.. helaas kan ik je er niet mee helpen.. hou er ook rekening mee dat na 30 jaar die carb wellicht ook wel zn beste tijd heeft gehad..
maar ja, ik ben nou eenmaal fan vd weber die er nu bij mij op zit..
__________________
Golf MK1 1.5 GLS '80 BMW 323i '80 Suzuki GSX 750 Katana Streetfighter Last edited by Rockyrockx : 03-11-2010 at 20:05. |
#27
|
|||
|
|||
Misschien stond dit er al maar ik zeg het toch maar even
alle MASSA punten op nieuw schoon en Blank maken
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#28
|
|||
|
|||
ik heb het probleem ook met mijn 76, koud draait hij goed, wel kleine blofjes (niezen); vanaf ik de autostrade opga houd hij constant in en begint de toerenteller raar te doen, zelf als ik pink gaat hij mee, dus mijn gedacht is dat het iets elektronisch is, benzinepomp is juist vervangen en bougies, kabels, delko en rotor heeft hij over 100km gekrege... voluit gas kan ik ook niet geven van dan houd hij in, dan gaat mijn gedacht weer naar de carburatie, wie kan mij helpen?
|
#29
|
||||
|
||||
Stotteren in combinatie met het op en neer slaan van de toerenteller heeft te maken met verkeerd afgestelde kontaktpunten.
Even afstellen op 0,4 - 0,45mm en het zou goed moeten zijn.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#30
|
||||
|
||||
1500 jb?
rubber pakking tussen carburateur en inlaat spruitstuk? |
#31
|
||||
|
||||
ga eens even langs bij VPC in buchten...
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? |
#32
|
||||
|
||||
Kontaktpuntjes kontroleren kun je gewoon zelf hoor. Is niet zo moeilijk. Als het dat niet is, kun je nog altijd je geld aan een garagier uitgeven
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |