#1
|
||||
|
||||
Stuurbekrachtigings snaar loopt aan
Ik heb een klein probleempje met de daily,
Er piepte een v-snaar, dus ben ik daar eens naar gaan kijken, het was puur met fors insturen, en al snel bleek de snaar van de stuurbekrachtiging het probleem te zijn. Deze was niet goed gespannen en kon hem ook niet meer verder spannen. Dus wou ik vandaag even een nieuw riempje gaan halen maar met het eraf halen zag de oude er wel heel gehavend uit. Wat bleek nu, deze loopt aan tegen de poeli van de waterpomp. Wat kan ik hier aan doen. Foto voor de duidelijkheid: B.v.d.
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 26-10-2010 at 15:11. |
#2
|
||||
|
||||
Zo ver ik weet loopt die riem toch direct naar de krukas? Tenminste bij mijn GTI 16v was het zo. Weet niet hoe het bij andere motoren is. Want hij liep niet eens in de buurt van de waterpomp?
|
#3
|
||||
|
||||
Ja hij loopt ook meteen naar de krukas,
Maar de waterpomp zit boven de poeli van de stuurbekrachtigingspomp. |
#4
|
||||
|
||||
Is de binnenste rand van die waterpomppoelie nou lager dan de buitenrand.
Ik weet niet waarom,maar ik heb het idee dat die wp poelie niet origineel is. Gr Jan. |
#5
|
||||
|
||||
Ja op de foto lijkt het inderdaad overduidelijk.
|
#6
|
||||
|
||||
Omhoog
|
#7
|
|||
|
|||
die eerste poelie die je ziet zit die niet verkeerd om? dus het kommetje naar buiten toe wijzend en eventueel de riemen verleggen op de krukaspoelies
|
#8
|
||||
|
||||
VOlgens mij hoort die poelie ook anders om. heb je ook maar één vsnaar of twee?
|
#9
|
||||
|
||||
Als ik de poelie zou omdraaien dan komt de snaar toch helemaal scheef te zitten,
En ik heb 2snaren, 1 via de waterpomp - dynamo - krukas 1 via de stuurbekrachtigingspomp - krukas Heeft iemand een foto van hoe het bij zijn poelies zit? B.v.d. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
is de stuurbekrachtiging later erin gebouwd..? want stuurbekrachtiging en onbekracht stuurhuis hebben verschillende poulies als ik zou naar mijn foto bekijk en die van jouw lijkt wel op je een poulie mist op de waterpomp vandaar dat die aanloopt waarschijnlijk ik heb voor je net een foto gemaakt.. http://www.volksforum.com/albums/fi...39_original.jpg ps hierbij gaat het wel om een golf 2 maar dat moet niet uitmaken.. |
#11
|
||||
|
||||
Weet niet of hij later is ingebouwd, ga er iig niet van uit.
Het gaat iig om een 1600 Golf 2. Bij jouw ziet het er iig anders uit. Maar weet niet of het per motorinhoud verschilt? |
#12
|
||||
|
||||
bij mij gaat het om 1600 turbo diesel zover ik weet verschillenen de poulies wel op de waterpomp voor stuurbekrachtiging
|
#13
|
||||
|
||||
misschien loopt ie wel gewoon aan omdat hij op zn uiterste stand stond ?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#14
|
|||
|
|||
meestal een 1.6 is het achteraf bij gebouwd
maar denk toch een verkeerde poelie gebruikt als ik kijk bij oettinger zijn die is stuk minder diep. of even op etka kijken zit momenteel op werk dus kan niet kijken |
#15
|
||||
|
||||
Maar als het laterna word ingebouwd word er neem ik aan gebruikt gemaakt van dezelfde onderdelen dan orgineel is.
Aangezien de hij bij de TD heel anders eruit ziet als de Benzine. Als ik de een nieuwe riem erop leg dan staat hij ook redelijk in de uiterste stand, maar iig wel gespannen en raakt hem ook nog steeds. Dus een nieuwe erop leggen zal het niet verhelpen helaas. Dan gaat hij ook weer inslijten. |
#16
|
|||
|
|||
Hoort een vrijlooppoelie op de waterpomp
Krukas,waterpomp,stuurbekrachtegingspomp |
#17
|
||||
|
||||
Aha dus Snaar 1 moet:
Dynamo - Krukas - Waterpomp en Snaar 2 moet: Krukas - Waterpomp - Stuurbekrachtigingspomp lopen. Dus dan zal deze wel later zijn ingebouwd. |
#18
|
|||
|
|||
Kan zijn
Het kan ook dat de vrijlooppoelie kapot is gegaan Als je het zo wilt hebben als het zat moet je andere poelie's hebben[krukas 2 losse] Je kan het ook met een iets kortere V-snaar proberen[pomp verder naar onder Rechts de achterste is de vrijlooppoelie |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Als je voor de auto staat, Rechtse snaar (dus de binnenste) moet van de krukas naar de dynamo lopen. Linkse snaar (dus de buitenste) moet van de krukas naar de waterpomp en stb lopen Zo zat het tenminste bij mij GTI8v en bij mijn weten zit dit bij alle 8v bigblocks hetzelfde, bij de 16v loopt het weer allemaal iets anders (wat ik me kan herinneren van de plaatjes van etka). |
#20
|
||||
|
||||
Dus er zijn meerdere mogelijk heden?
Als iemand nog de poelie's heeft die ik nodig hebt hoor ik het graag. |