![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
ongeveer 4 weken geleden heb ik een golf 2 1.3i gekocht waar ik dagelijks mee naar mijn werk rij. Maar na ongeveer 40 km gaat telkens het olie lampje even branden en gaat de zoemer af. Deze blijft ongeveer 5 sec aan. Nu is het gekke dat dit telkens op de zelfde plaats gebeurd ik kan ongeveer op 100 meter nauwkeurig zeggen wanneer het lampje gaat branden. ![]() Ik heb geen idee wat dit kan zijn misschien dat iemand van jullie een idee heeft? b.v.b. dank, Arjan
|
||||
|
||||
![]() dat je lampje gaat branden en dat die gaat zoemen is een teken dat je olieniveau te laag is
even stoppen en controleren is het echt zo dan gewoon olie bijvullen is het niet zo dan is het normaal gezien je oliesensor die het begeeft |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb de olie bij aanschaf van de auto ververst, en deze is op het juiste peil.
De sensor kan eventueel nog vervangen worden, alleen moet hij dan niet vaker afgaan als deze niet goed meer is?
|
||||
|
||||
![]() Trap volgende keer het gas eens goed door als je lampje weer aangaat. Gaat ie dan uit, is je oliedruk waarschijnlijk gewoon te laag, en zou ik 't bij de oliepomp zoeken.
Dat ie telkens op hetzelfde punt afgaat kan best. De motor heeft telkens ongeveer net zo lang nodig om op temperatuur te komen. De oliedruk wordt door de warmer en dunner wordende olie dus ook telkens op ongeveer hetzelfde moment en punt te laag.
|
||||
|
||||
![]() Had vroeger hetzelfde probleem en bij mij was het ook de olie pomp.
Wanneer de olie warm werd kreeg ik niet genoeg meer rondgepompt. (druk laag) Zoals hierboven gezegd, wanneer je gas gaf was het weer eventjes inorde. Pomp vervangen en nooit meer last gehad. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Nou zal morgen gelijk eens kijken of met gas geven het lampje uitgaat.
Bedankt alvast.
|
||||
|
||||
![]() oliedruk sensor?
|
|
|||
|
|||
![]() Ik had dat probleem ook, oliedruk gemeten en vergeleken met die van een andere 1300 nz motor, en deze was hetzelfde. Heb toen motorflush gebruikt, olie sensor vervangen en er 15w40 ipv 10w40 op gedaan, weg probleem.
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de tips, ik zal zaterdag ook eerst eens motorflush proberen en
hopen dat ik er dan vanaf ben. Het lampje brand niet lang maar irritant is het wel. Ook vind ik het vreemd dat de 20 km die ik daarna nog moet rijden het lampje niet meer aangaat ![]()