#1
|
|||
|
|||
Golf 3 Turbo??
Beste mede-forumers!
Ik had even een simpele vraag maar wist alleen niet in welk topic in hem moest/kon stellen... Het is de bedoeling om binnekort een mk3 aan te schaffen met of een 1.6 of een 1.8 motor, met eventuele plannen in de toekomst zit ik te denken aan * Even een kort-kort-kort lijstje: Spagetti spruitstuk en uitlaat van voor tot achter nog wat kleine motorische aanpassingen en een Eventuele turbo? Wat zou dan een geschikt motorblok hiervoor zijn? Let op!!! mijn motorische kennis is dusdanig dat je me alles wijs kan maken...(nouwja bijna alles ) alles valt natuurlijk te leren! MickaD
__________________
I shot you down *bang* *bang* |
#2
|
||||
|
||||
Bouw er een vr6 in, dan heb je ook 174 pk..
Van turbo's heb ik geen verstand, of die op een 1600 / 1800 zomaar kunnen.. Wel denk ik dat je veel qua uitlaatspruitstuk moet aanpassen. Er moet ook een intercooler in.. En het motormanagement (computer) moet ook worden aangepast. Echt van details weet ik niet. Misschien moet je de search functie gebruiken, er zijn vast wel meer mensen die dit gedaan hebben..
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Oftewel; niet aan beginnen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
||||
|
||||
de pul had een turbo op z`n 1.6 toch? maar gemakelijk lijkt het me niet en als je voor de pk`s gaat kun denk ik beter een vr6 nemen of een 2.0 16v die kun je met wat aanpasingen ook wel aardig vermogen geven.
|
#5
|
|||
|
|||
mk3 kas zonder motor of met motorschade kopen, g60 blokje zonder lader, beetje van google/search op het forum en je weet wat je moet doen en nodig hebt
|
#6
|
|||
|
|||
Een abf is met een aantal aanpassingen relatief eenvoudig naar de 200pk te brengen.
Eigenlijk zijn de duurste onderdelen de nokkenassen en toebehoren. Ik ben iets soortgelijks aan het bouwen met een 9A onderblok en ABF kop. Ik reviseer ook het blok met nieuwe lagers en oliepomp etc. Gr, Pim |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties!
Dan kan ik eigenlijk net zo goed gelijk een vr6 aanschaffen?? Alleen wat mij daarin tegenhoud is dat de meeste gewoon afgetrapt en afgeracht zijn... Wil wel graag een auto kopen die nog lang mee kan en geen motorische problemen gaat vertonen na aanschaf omdat de vorige eigenaar zo nodig moest raggen met eenn koude motor (voorbeeld) of weet ik wat. en een vr6 klinkt inderdaad lekker in het gehoor, alleen jammer dat alles voor een vr6 gelijk een smak geld moet kosten! Het was voor mij de intensie om eventueel dus een 1.6 of 1.8 aan te schaffen en die iets meer pk's te geven en een leuk geluidje wat best goed klinkt!!
__________________
I shot you down *bang* *bang* |
#8
|
||||
|
||||
ik zou een nette 2.0 16v zoeken.. rijd echt heerlijk!
en is bijna net zo snel als een vr6 (enige nadeel vind ik bij zowel gti als vr6 de kunststof lijsten)
__________________
www.facebook.com/basetheone Last edited by DUB : 20-10-2010 at 13:04. |
#9
|
|||
|
|||
Je kan ook een 8v kopen, 1.6 of 1.8.
Bij bolku een bewerkte kop met nokkenas en dat combineren met webers, solexxen of cv-carbs. Goede uitlaat lijn eronder. En dan wil dat motortje denk ik wel aardig brommen. Bij de VR-6 zit je ook nog met kettingrevisie waarbij de hele bak eraf moet, en natuurlijk loop je meer kans om een afgeragde auto te kopen. Gr, Pim |
#10
|
|||
|
|||
Voor 't geld dat t kost om het vermogen van een vr6 uit een 1.8 te halen kun je beter je vr6 laten reviseren. qua prijs staat dat ongeveer gelijk aan elkaar en je hebt er zelf geen omkijken naar.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#11
|
||||
|
||||
ik heb idd een geblazen smallblock gebouwd,maar net wat hierboven gezegd word; een dikke portemonnee en iig basiskennis van motoren zijn wel een must.en met basiskennis bedoel ik niet het foutloos aanwijzen van de olievuldop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Alleen heb je dan nog steeds een zware/luie vr6 en komt het 1800je je vrolijk langsgereden |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik meen te verstaan dat het de bedoeling is om met deze wagen dagdagelijks te gaan rijden. Het is altijd fijn om zelf dingen te bouwen maar ik denk dat je er dan rekening mee moet houden dat het eens kan mislopen of de wagen een aantal keren per jaar niet zal rijden. Als je een "standaard" blok met wat vermogen inbouwt en deze is nog in goede toestand of werd gereviseerd dan kan je er vanuit gaan dat hij je (bijna) nooit in de steek zal laten... Misschien ook niet onbelangrijk, succes ermee!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |