#1
|
||||
|
||||
koplamp gaat om de paar maanden kapot
Ik heb een probleem met de koplamp van mijn golf IV hij gaat om de paar maanden kapot. Dit probleem heb ik vooral aan de bestuurderskant, die aan de bijrijderskant die gaat langer mee. heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het op moet lossen
groeten bram |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb zo geen idee hoe je het kunt oplossen.
Wat ik wel weet dat ik regelmatig golfjes rond zie rijden met kapotte lampen. Toen ik een jaar of 6 geleden mijn mk4 nog had, had ik dat probleem ook regelmatig. Echter was het bij mij steeds de achterkant waar de lampen kapot gingen. Is volgens mij wel eens eerder over geschreven dat mensen die vaak hadden.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#3
|
||||
|
||||
gaat het om de lampen in je koplamp of de koplamp zelf?
in het geval van de lampjes: heb je zeker de juiste lampjes met juiste wattage en juiste zekering erin? om welk merk lampjes gaat het? start je regelmatig met je lampen aan? rijd je misschien meer dan gemiddelde persoon en dan ook nog vaak met lichten aan? |
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij is dit een bekend probleem van deze generatie Golfjes. Of er ook een oplossing voor is weet ik niet.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#5
|
||||
|
||||
Een kennis van mij had dit probleem ook. Nieuw stukje kabelboom tussen gesoldeerd en nu is het al weer een aantal weken goed. Haar stekkers die op de koplamp zitten maakten steeds kortsluiting.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ja gaan de juiste lampen in. het gaat om philips bluevision lampen, die staan eigenlijk wel bekend om hun lange levensduur en zijn daarom ook flink aan de prijs (tegen de 50 euro voor compleet setje met stadslichten) @JP-VW: is dat dan dat bekende probleem wat je nu beschrijft? of was dat toevallig zo bij haar?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#7
|
||||
|
||||
[QUOTE=joostvw]ja gaan de juiste lampen in.
het gaat om philips bluevision lampen, die staan eigenlijk wel bekend om hun lange levensduur en zijn daarom ook flink aan de prijs (tegen de 50 euro voor compleet setje met stadslichten) Dan mag je inderdaad verwachten dat ze iets langer meegaan. Ik heb ook wel eens van die supergoedkope lampjes gekocht maar waren sneller kapot leek het wel. Misschien eens alle stekkers en kabeltjes nalopen en controleren. |
#8
|
||||
|
||||
kan dit probleem misschien liggen aan het bouwjaar?
ik heb in mijn mk4 van 2003 in 2 jaar tijd 1x een remlicht kapot gehad en that's it.
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#9
|
||||
|
||||
Meet de spanning en de inschakelspanning eens door.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
|||
|
|||
jij heb ook H7 lampies?
Mijn waggie "vreet" ze ook en er is geen verklaring voor, behalve dat er op google genoeg over te vinden is dat die lampjes snel kapot gaan en slecht tegen overspanning kunnen. |
#11
|
||||
|
||||
Tip: altijd starten zonder lichten, en voordat je de motor uitdoet eerst de verlichting uit (voor zover dat nog niet het geval was).
Voorkomt piekspanning.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
doet ik altijd, maar de spanning die van de dynamo komt is 14,8 V en dat is WAY to high voor de 12V lampjes. De lampjes kunnen wel wat overspanning verdragen maar geen 3 V, dus het wolfraamdraadje is wel heel snel "op" Vooral de lowriders onder de mk4's zullen er meer last van hebben, denk ik. (ik behoor er niet toe) |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb ook een tijdje met philips bluevision rond gereden. Was er nog minder tevreden over dan die goedkope lampjes. Ben sinds kort over gegaan op LED stadslichten. Nog geen problemen mee, maar heb ze dan ook pas een week of 2.
Persoonlijk koop ik geen philips bluevision meer, daar kan je beter een dozijn goedkope lampjes voor in de plaats nemen. Je zou LED kunnen proberen (zijn rond de 15euro), maar of dit echt beter gaat weet ik (nog) niet. En je lampen pas aan zetten nadat je bent gestart en uitzetten voordat je je motor uitzet schijnt de levensduur te vergroten.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster spare car; 2001 VW Jetta GLS Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Het is gewoon de bedoeling dat je dynamo met 14,8V bijlaadt... met 12V krijgt ie een 12V accu niet opgeladen |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Ja weet m'n r@@t ook, maar ik bedoel er eigelijk mee te zeggen dat de lampontwerpers daar waarschijnlijk geen rekening mee gehouden hebben. Mijn andere golfjes hebben een laadspanning van 13,8V en dat is 1V lager dus als je daar dan een H7 lampie in zou zetten gaat deze aanzienlijk langer mee, aangezien er minder warmte ontwikkeld wordt....... het gas dat in de lamp zit kan dus bij een lagere temp beter zijn werk doen...... en dat is dat mooie gloeidraadje weerhouden van snel verdampen. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Als het goed is, is de spanning bij je lampje ook niet 14,8V, daar heb je een spanningsregelaar voor... Fijn voor je r@@t overigens, tis maar goed bedoeld advies hoor! |
#17
|
|||
|
|||
mijn spanning bij de koplampen is 13,2V en net na het starten heb ik een piek van 14,5V voordat dus de spanningsregelaar zijn werk doet. En mijn r@@t helpt bij het onderzoek, daar zit ik heel vaak op Thx voor het advies Mellyville |