Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2010, 09:12
bremsch's Avatar
bremsch bremsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 18
Default koplamp gaat om de paar maanden kapot

Ik heb een probleem met de koplamp van mijn golf IV hij gaat om de paar maanden kapot. Dit probleem heb ik vooral aan de bestuurderskant, die aan de bijrijderskant die gaat langer mee. heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het op moet lossen

groeten bram
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2010, 15:01
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Ik heb zo geen idee hoe je het kunt oplossen.
Wat ik wel weet dat ik regelmatig golfjes rond zie rijden met kapotte lampen.
Toen ik een jaar of 6 geleden mijn mk4 nog had, had ik dat probleem ook regelmatig.
Echter was het bij mij steeds de achterkant waar de lampen kapot gingen.
Is volgens mij wel eens eerder over geschreven dat mensen die vaak hadden.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2010, 15:20
TomB's Avatar
TomB TomB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 30
Default

gaat het om de lampen in je koplamp of de koplamp zelf?

in het geval van de lampjes:
heb je zeker de juiste lampjes met juiste wattage en juiste zekering erin?
om welk merk lampjes gaat het?
start je regelmatig met je lampen aan?
rijd je misschien meer dan gemiddelde persoon en dan ook nog vaak met lichten aan?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-10-2010, 14:20
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Volgens mij is dit een bekend probleem van deze generatie Golfjes. Of er ook een oplossing voor is weet ik niet.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #5  
Old 18-10-2010, 14:52
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

Een kennis van mij had dit probleem ook. Nieuw stukje kabelboom tussen gesoldeerd en nu is het al weer een aantal weken goed. Haar stekkers die op de koplamp zitten maakten steeds kortsluiting.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2010, 16:30
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by TomB
gaat het om de lampen in je koplamp of de koplamp zelf?

in het geval van de lampjes:
heb je zeker de juiste lampjes met juiste wattage en juiste zekering erin?
om welk merk lampjes gaat het?
start je regelmatig met je lampen aan?
rijd je misschien meer dan gemiddelde persoon en dan ook nog vaak met lichten aan?


ja gaan de juiste lampen in.
het gaat om philips bluevision lampen, die staan eigenlijk wel bekend om hun lange levensduur en zijn daarom ook flink aan de prijs (tegen de 50 euro voor compleet setje met stadslichten)


@JP-VW: is dat dan dat bekende probleem wat je nu beschrijft? of was dat toevallig zo bij haar?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2010, 11:55
TomB's Avatar
TomB TomB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 30
Default

[QUOTE=joostvw]ja gaan de juiste lampen in.
het gaat om philips bluevision lampen, die staan eigenlijk wel bekend om hun lange levensduur en zijn daarom ook flink aan de prijs (tegen de 50 euro voor compleet setje met stadslichten)


Dan mag je inderdaad verwachten dat ze iets langer meegaan. Ik heb ook wel eens van die supergoedkope lampjes gekocht maar waren sneller kapot leek het wel.

Misschien eens alle stekkers en kabeltjes nalopen en controleren.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2010, 16:38
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

kan dit probleem misschien liggen aan het bouwjaar?
ik heb in mijn mk4 van 2003 in 2 jaar tijd 1x een remlicht kapot gehad en that's it.
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #9  
Old 20-10-2010, 16:50
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Meet de spanning en de inschakelspanning eens door.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #10  
Old 20-10-2010, 18:50
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

jij heb ook H7 lampies?

Mijn waggie "vreet" ze ook en er is geen verklaring voor, behalve dat er op
google genoeg over te vinden is dat die lampjes snel kapot gaan en slecht
tegen overspanning kunnen.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-10-2010, 21:48
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Tip: altijd starten zonder lichten, en voordat je de motor uitdoet eerst de verlichting uit (voor zover dat nog niet het geval was).
Voorkomt piekspanning.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #12  
Old 21-10-2010, 06:36
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Tip: altijd starten zonder lichten, en voordat je de motor uitdoet eerst de verlichting uit (voor zover dat nog niet het geval was).
Voorkomt piekspanning.


doet ik altijd, maar de spanning die van de dynamo komt is 14,8 V en dat is WAY to high voor de 12V lampjes. De lampjes kunnen wel wat overspanning verdragen maar geen 3 V, dus het wolfraamdraadje is wel heel snel "op"

Vooral de lowriders onder de mk4's zullen er meer last van hebben, denk ik.
(ik behoor er niet toe)
Reply With Quote
  #13  
Old 23-10-2010, 21:35
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Ik heb ook een tijdje met philips bluevision rond gereden. Was er nog minder tevreden over dan die goedkope lampjes. Ben sinds kort over gegaan op LED stadslichten. Nog geen problemen mee, maar heb ze dan ook pas een week of 2.
Persoonlijk koop ik geen philips bluevision meer, daar kan je beter een dozijn goedkope lampjes voor in de plaats nemen.
Je zou LED kunnen proberen (zijn rond de 15euro), maar of dit echt beter gaat weet ik (nog) niet.
En je lampen pas aan zetten nadat je bent gestart en uitzetten voordat je je motor uitzet schijnt de levensduur te vergroten.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #14  
Old 24-10-2010, 09:30
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
doet ik altijd, maar de spanning die van de dynamo komt is 14,8 V en dat is WAY to high voor de 12V lampjes. De lampjes kunnen wel wat overspanning verdragen maar geen 3 V, dus het wolfraamdraadje is wel heel snel "op"

Vooral de lowriders onder de mk4's zullen er meer last van hebben, denk ik.
(ik behoor er niet toe)


Het is gewoon de bedoeling dat je dynamo met 14,8V bijlaadt... met 12V krijgt ie een 12V accu niet opgeladen
Reply With Quote
  #15  
Old 24-10-2010, 09:45
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Het is gewoon de bedoeling dat je dynamo met 14,8V bijlaadt... met 12V krijgt ie een 12V accu niet opgeladen


Ja weet m'n r@@t ook, maar ik bedoel er eigelijk mee te zeggen dat de lampontwerpers daar waarschijnlijk geen rekening mee gehouden hebben.

Mijn andere golfjes hebben een laadspanning van 13,8V en dat is 1V lager
dus als je daar dan een H7 lampie in zou zetten gaat deze aanzienlijk
langer mee, aangezien er minder warmte ontwikkeld wordt....... het gas dat
in de lamp zit kan dus bij een lagere temp beter zijn werk doen...... en dat
is dat mooie gloeidraadje weerhouden van snel verdampen.
Reply With Quote
  #16  
Old 25-10-2010, 09:07
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Ja weet m'n r@@t ook, maar ik bedoel er eigelijk mee te zeggen dat de lampontwerpers daar waarschijnlijk geen rekening mee gehouden hebben.

Mijn andere golfjes hebben een laadspanning van 13,8V en dat is 1V lager
dus als je daar dan een H7 lampie in zou zetten gaat deze aanzienlijk
langer mee, aangezien er minder warmte ontwikkeld wordt....... het gas dat
in de lamp zit kan dus bij een lagere temp beter zijn werk doen...... en dat
is dat mooie gloeidraadje weerhouden van snel verdampen.


Als het goed is, is de spanning bij je lampje ook niet 14,8V, daar heb je een spanningsregelaar voor...

Fijn voor je r@@t overigens, tis maar goed bedoeld advies hoor!
Reply With Quote
  #17  
Old 25-10-2010, 10:34
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default



mijn spanning bij de koplampen is 13,2V en net na het starten heb ik een piek van 14,5V voordat dus de spanningsregelaar zijn werk doet.

En mijn r@@t helpt bij het onderzoek, daar zit ik heel vaak op

Thx voor het advies Mellyville
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum