#1
|
|||
|
|||
afstellen jh motor
hoi mede vw liefhebbers.
zoals jullie ondertussen mischien wel weten. ben ik in het bezit van een cabrio mk1 uit 85 nou is voor de apk mij co waarde te hoog. nu is mijn vraag hoe stel ik mijn jh motortje juist af ? zo ver ik weet heb je 3 dingen . stationair schroef / bout bij gaskleppen huis. . stelschroef bij de benzine verdeler. (co schroef?) . de stelschroef van de gaskabel. bij bovenkant blok. hoe stel ik dit af? welke volgorde? alvsst bedankt. vrtjerk6 |
#2
|
|||
|
|||
Vorige week ook apk gehad met cabrio jh 1.6. Zelfde probleem. Alles afgesteld en de CO waarde nog steeds te hoog. Je moet gewoon ff de snelweg opgaan en lekker 120 vlammen in zn´n 3 op 5-6 Duizend toeren. Wel eerst een beetje warm rijden. 10 minuten lekker schoonplazen dat ding. Mocht dit nog niet werken dan kan je motorreiniger in je motor mikken.
It worked fine for me!! New apk tot 13 nov 2011 Rutger Last edited by rutgerz : 24-09-2010 at 11:54. |
#3
|
|||
|
|||
nou zal het bij mij iets anders liggen.
ik.heb de cabby nog niet zo heel lang. en heb laatst de luchtfilter buis schoon gemaakt. nu zag ik dat deze niet helemaal goed op de brandstof verdeler zat. nadat ik deze goed had aangesloten begon het gedonder. auto liep veel te rijk. nu na beetje onderzoek kwam ik erachter dat er dus een stel schroef bij de brandstof verdeler behoort te zitten. deze zat er helemaal niet in. nu heb ik er een boutje in kunnen draaien. waarmee ik hem nu kan stellen. raar maar waar liep die eigelijk prima op valse lucht. maarja nu maar goed afstellen. maar hoe ? greets tjerk |
#4
|
|||
|
|||
niemand?
|
#5
|
|||
|
|||
nog steeds niemand ?
|
#6
|
|||
|
|||
Volgens mij zit de stelschroef in de spinnekop.
|
#7
|
|||
|
|||
ja dat klopt.
maar in welke volgorde stel je die 3 dingen af? eerst stationair of eerst co schroef of de afstelling van gaskabel ? |
#8
|
|||
|
|||
gewoon bij de apk co afstellen en indien nodig stationair toerental bijstellen beetje keurmeester regelt dat voor je
|
#9
|
||||
|
||||
__________________
Jetta MK1 '82 F@ck JDM, i'll go VAG only Vorige VW's Golf MK4 TDI GTI Golf MK2 Wolfsburg G60 Polo MK2 |
#10
|
|||
|
|||
Er staat ergens op het forum een uitleg over afstellen van carb's.
Neem aan dat op een JH ook een solex carb zit ... Als je hem niet kunt vinden , zoek ik even...
__________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. |
#11
|
||||
|
||||
Nopes geen Solex waarschijnlijk
1.5 motor heeft Pierburg, zo uit het hoofd!! Geloof ik...
__________________
Jetta MK1 '82 F@ck JDM, i'll go VAG only Vorige VW's Golf MK4 TDI GTI Golf MK2 Wolfsburg G60 Polo MK2 Last edited by sebastiaanmk1 : 12-10-2010 at 20:37. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
JH is injectie |
#13
|
||||
|
||||
yeps en altijd een 1.8
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |