|
||||
|
||||
Wat raden jullie aan?
Hallo,
Kon via de search niets vinden dus maar zo. Ik ben op zoek naar een golf 3. Nu zijn deze met enkele verschillende motoren te koop . Nu had ik enkele vragen: Hoe staat het met de betrouwbaar? Hoe is het verbruik? En is het een beetje vooruit te branden Kortom, Ik ben op zoek golf 3 met een betrouwbare zuinige motor die ook nog een beetje van zijn plek komt. Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
ik heb zelf ruim twee jaar in een 1.8 met 90 PK gereden. Komt goed van z'n plek.
Heeft me 1x laten staan vanwege overleden bobine. Maar verder altijd zeer betrouwbaar geweest en liep altijd direct. Verbruik gemengd rond de 1:12. Zou wel voor een 1.8 of 2.0 gaan
|
|||
|
|||
2l is niet kapot te krijgen en gaat best goed vooruit. Ik heb nu een 1.8 90pk en die loopt ook lekker soepel.
|
|
||||
|
||||
Wil je een diesel of een benzinemodel?
Ik heb zelf een golf Mk3 variant Tdi ,110 pk , dat rijd natuurlijk erg lekker ,en is ook nog heel zuinig (1op19) Voor de vrouw heb ik ook een golf Mk3 variant ,maar dan met een 1,6 motor met 100 pk , een zg crosflow kop zit daar op ,en daar ben ik ook goed over te spreken . Die is ook nog best vlot , en rijd ong 1op14 , en dan is nog best goed ,want die word alleen gebruikt voor korte dagelijkse ritjes .
|
||||
|
||||
Ik had een 1.8 75 cabrio.. reed 1:8 .. en langzaam.
Nu een Golf 3,5 cabrio (IV) met de 1,6 motor 74KwH 101 pk Reed zondag uit bitburg 1:17,8 ! En normaal zo een 1:13 naar me werk (kort stukje) Dus ik zou een golf 1.6 met 74 kwh zoeken als ik jou was.
|
||||
|
||||
1,8 (90pk) en 2l (115pk) staan goed bekend om hun degelijkheid, zelf een 1,8 gehad en dat reed echt goed.
|
|
||||
|
||||
heb eerst een 1.6 gehad 75pk deze was niet echt snel maar wel zuinig
heb nu een GTI 20 jahre edition 2.0 deze rijdt super en een verbruikt rond de 1:12 korte stukjes en lange stukken 1:14 ongeveer hopelijk hen je er wat aan
|
|||
|
|||
Ik heb een 2.0 8v Gti en ben er zeer tevreden mee.
Enkel op wat slijtage delen na nooit gezeur mee gehad en rijd altijd. Verbruik gecombineerd woon/werk is 1:12/1:13. Op de lange stukken haal ik de 1:15 wel. Geef ik echter een keer goed gas dan heb ik de 1:9 ook wel gehaald. |
|
|||
|
|||
nog even een aanviulling op mijn eerdere reactie. ik heb een golf 3 2l gti gehad. Die liep ongeveer 1.13 gemiddeld. Nooit echte problemen mee gehad en ging best vlot vooruit. Mijn variant had ook een 2l motor ook altijd super gelopen. Op vakantie richting zwitserland 1:15 met een kruissnelheid van 150 op de duitse autobahn en de airco aan. Nu een 1.8 90pk. Deze loopt natuurlijk niet zo vlot als de 2l maar wel een fijn motortje. Alleen de bak is vrij kort uitgelegd waardoor die wat meer toeren maakt op de autoweg. Maar wel een verbruik gecombineerd van rond de 1:14,5
|
|
||||
|
||||
Ruud zoals ik al aangaf zou ik als ik jou was gewoon een 1.6 nemen. Als student zijnde en als beginend auto rijder én met een sprint scooter erbij is het toch veel te duur om een GTI te nemen. Een 1.6 is voor te starten een prima auto hoor
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als je dan meteen even doorzoekt naar een 1,6 met 74Kw( 100 pk) dan heb je ook nog een snel(lere) startersauto , staat nog wel een Witte Mk3 met zo'n blok op tforum te koop voor weinig trouwens 1
|
||||
|
||||
Bedankt voor de info allemaal! Ik ga eens op zoek naar een 1.6je denks idd De 74kw lijkt me wel intressant voor mij!
|
|
|||
|
|||
Ik heb er een te koop. Voor een nette prijs is die van jou. Je hoeft er alleen nog andere schoenen onder te gooien. Dan maak je de auto al compleet
|
|||
|
|||
zijn die 74 kw blokken hetzelfde als in de MK IV?
|
|
|||
|
|||
golf 3 101pk 74kw bevalt prima!
|
|
|||
|
|||
Heb zelf 1,5 jaar een GTI 2.0 8v gehad uit 1996. Geweldige auto!
Is mijn eerste en enige auto tot nu toe geweest en sindsdien ben ik verliefd geworden op Volkswagen.. :$