Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-09-2010, 17:29
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default stotteren? iemand idee??

hallo mensen,

nou kijk ik heb een golf 4 1.6sr

en normaal lig de toeren begrenzer bij de 6500 toeren
maar mijne doe het zelfde 'toerenbegrenzer idee' bij 5000 toeren
en hij heb veeeeel minder power,
het enigste wat ik laatst gedaan heb is,
bougies vervangen voor precies de zelfde

iemand idee??
alvast bedankt

laterzz
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2010, 19:56
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Heb je de bougie`s niet laten vallen?
Of is de electrode afstand ergens door verandert?

Dan heb je een heele andere vonk en kan je je kracht ook kwijtraken
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2010, 20:14
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

nee, ik heb ze niet laten vallen,
wat voor afstand moeten die pikkies hebben met het middelste bolletje??
want dan kenk dat morgen eerst ff doen,

laterzz
Reply With Quote
  #4  
Old 13-09-2010, 21:01
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

heb net nog gekeken, zitten nu allemaal 0.5mm van dat pikkie vandaan,
en nog steeds niks, iemand een idee??

laterzz
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2010, 17:44
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

zo'n sr is een 16 klepper toch?
je kunt vrij lastig bij de bougiekabels en het kan zijn dan je 1 beschadigd hebt.
laat de motor stationair draaien en spuit dan met een bloem spuit water over de kabels, dan zie je vaak wel of er wat met de kabels is.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2010, 21:33
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

jupz zo een is het,
ik heb vandaag alle bougie kabels vervangen, was wel te doen, maar nog geen verschil, heb ook gelijk de gasklep schoongemaakt, buis naar de luchtfilter ook, zat olie in, ik heb gewoon al het logische gedaan, luchtfilter ook ff vervangen
en bak schoongeblazen met compressor, maar ik weet het niet meer, waar zit het benzine filter eigenlijk bij een mk4? miss is die wel helemaal verstopt, waardoor hij zo dom doe...

gr
Reply With Quote
  #7  
Old 17-09-2010, 11:42
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Het is toch gekomen nadat je de bougie`s heb vervangen?
Dan heeft het waarschijnlijk daar wel iets mee te maken.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #8  
Old 18-09-2010, 13:45
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

nope, was daarvoor al, dus toen heb ik bougies en kabels pas vervangen

laterzz
Reply With Quote
  #9  
Old 18-09-2010, 20:18
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Is de benzine druk wel goed?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2010, 10:44
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

weet ik niet,
mij pa had het over een of andere lamsal sensor ofzo in de uitlaat voor de uitlaatgassen te meten, en dan hoeveel benzine te geven.. en dat dan die sensor kapot is..
ken dit kloppen??

laterz
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2010, 20:36
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Dat kan kloppen dat is de lambda sensor.
Die kan je ook doormeten dan weet je zeker of die kapot is.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #12  
Old 22-09-2010, 08:00
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Quote:
Originally Posted by ids
zo'n sr is een 16 klepper toch?
je kunt vrij lastig bij de bougiekabels en het kan zijn dan je 1 beschadigd hebt.
laat de motor stationair draaien en spuit dan met een bloem spuit water over de kabels, dan zie je vaak wel of er wat met de kabels is.




Even voor de duidelijkheid, een 1.6sr is een 8v en geen 16v. Maakt in dit geval waarschijnlijk niet heel veel verschil, maar toch...
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #13  
Old 03-10-2010, 17:07
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

Kijk ik had er nog niks aangedaan...
en toen, ging hij in eens weer normaal rijden:O...
en na 25km ging hij weer stom rijden.. miss weet iemand iets:$? miss ook niet maar
dat eerst zou wel beter zijn

groetjes
Reply With Quote
  #14  
Old 03-10-2010, 23:14
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

de luchtmassameters willen vaak ook nog wel eens kapot gaan.
Reply With Quote
  #15  
Old 04-10-2010, 20:16
reuvekampie reuvekampie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3
Default

pak de plantenspuit nog eens en spuit water op de bobine.....die kan ook doorslaan namelijk. als je er water opspuit en er springen vonken over,dan is die kapot.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-10-2010, 22:39
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Laat de auto eens uitlezen, van achter de pc gokken helpt je ook niet echt verder...
heb ook wel eens een zo'n golfje gehad die stotterde ook, een weekje later zat er een gat in de versn,bak...
Reply With Quote
  #17  
Old 05-10-2010, 19:13
reuvekampie reuvekampie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by ids
Laat de auto eens uitlezen, van achter de pc gokken helpt je ook niet echt verder...
heb ook wel eens een zo'n golfje gehad die stotterde ook, een weekje later zat er een gat in de versn,bak...



je hebt motorisch stotteren en mechanisch stotteren....

ik heb een Golf IV v6 4motion,had dezelfde kenmerken ongeveer..auto is 4 keer uitgelezen,maar gaf geen foutcodes. rijdend uitgelezen leken de lambda waardes niet 100%. plantenspuit op de bobine,en ja hoor kapot.

daarvoor de bougies vervangen en de kabels. nieuwe luchtmassameter opgekomen niets hielp,geen foutcodes. soms moet je sleutelen met je hoofd ipv al die computer shit.

naja uitlezen kan iig geen kwaad,maar bij geen foutcodes...word het een lastig verhaal
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum