#1
|
|||
|
|||
stotteren? iemand idee??
hallo mensen,
nou kijk ik heb een golf 4 1.6sr en normaal lig de toeren begrenzer bij de 6500 toeren maar mijne doe het zelfde 'toerenbegrenzer idee' bij 5000 toeren en hij heb veeeeel minder power, het enigste wat ik laatst gedaan heb is, bougies vervangen voor precies de zelfde iemand idee?? alvast bedankt laterzz |
#2
|
|||
|
|||
Heb je de bougie`s niet laten vallen?
Of is de electrode afstand ergens door verandert? Dan heb je een heele andere vonk en kan je je kracht ook kwijtraken
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
|||
|
|||
nee, ik heb ze niet laten vallen,
wat voor afstand moeten die pikkies hebben met het middelste bolletje?? want dan kenk dat morgen eerst ff doen, laterzz |
#4
|
|||
|
|||
heb net nog gekeken, zitten nu allemaal 0.5mm van dat pikkie vandaan,
en nog steeds niks, iemand een idee?? laterzz |
#5
|
|||
|
|||
zo'n sr is een 16 klepper toch?
je kunt vrij lastig bij de bougiekabels en het kan zijn dan je 1 beschadigd hebt. laat de motor stationair draaien en spuit dan met een bloem spuit water over de kabels, dan zie je vaak wel of er wat met de kabels is. |
#6
|
|||
|
|||
jupz zo een is het,
ik heb vandaag alle bougie kabels vervangen, was wel te doen, maar nog geen verschil, heb ook gelijk de gasklep schoongemaakt, buis naar de luchtfilter ook, zat olie in, ik heb gewoon al het logische gedaan, luchtfilter ook ff vervangen en bak schoongeblazen met compressor, maar ik weet het niet meer, waar zit het benzine filter eigenlijk bij een mk4? miss is die wel helemaal verstopt, waardoor hij zo dom doe... gr |
#7
|
|||
|
|||
Het is toch gekomen nadat je de bougie`s heb vervangen?
Dan heeft het waarschijnlijk daar wel iets mee te maken.
__________________
Jetta mk2 |
#8
|
|||
|
|||
nope, was daarvoor al, dus toen heb ik bougies en kabels pas vervangen
laterzz |
#9
|
|||
|
|||
Is de benzine druk wel goed?
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
|||
|
|||
weet ik niet,
mij pa had het over een of andere lamsal sensor ofzo in de uitlaat voor de uitlaatgassen te meten, en dan hoeveel benzine te geven.. en dat dan die sensor kapot is.. ken dit kloppen?? laterz |
#11
|
|||
|
|||
Dat kan kloppen dat is de lambda sensor.
Die kan je ook doormeten dan weet je zeker of die kapot is.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Even voor de duidelijkheid, een 1.6sr is een 8v en geen 16v. Maakt in dit geval waarschijnlijk niet heel veel verschil, maar toch...
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster spare car; 2001 VW Jetta GLS Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited |
#13
|
|||
|
|||
Kijk ik had er nog niks aangedaan...
en toen, ging hij in eens weer normaal rijden:O... en na 25km ging hij weer stom rijden.. miss weet iemand iets:$? miss ook niet maar dat eerst zou wel beter zijn groetjes |
#14
|
|||
|
|||
de luchtmassameters willen vaak ook nog wel eens kapot gaan.
|
#15
|
|||
|
|||
pak de plantenspuit nog eens en spuit water op de bobine.....die kan ook doorslaan namelijk. als je er water opspuit en er springen vonken over,dan is die kapot.
|
#16
|
|||
|
|||
Laat de auto eens uitlezen, van achter de pc gokken helpt je ook niet echt verder...
heb ook wel eens een zo'n golfje gehad die stotterde ook, een weekje later zat er een gat in de versn,bak... |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
je hebt motorisch stotteren en mechanisch stotteren.... ik heb een Golf IV v6 4motion,had dezelfde kenmerken ongeveer..auto is 4 keer uitgelezen,maar gaf geen foutcodes. rijdend uitgelezen leken de lambda waardes niet 100%. plantenspuit op de bobine,en ja hoor kapot. daarvoor de bougies vervangen en de kabels. nieuwe luchtmassameter opgekomen niets hielp,geen foutcodes. soms moet je sleutelen met je hoofd ipv al die computer shit. naja uitlezen kan iig geen kwaad,maar bij geen foutcodes...word het een lastig verhaal |