#1
|
||||
|
||||
KR loopt koud op 2cil's
Hoi forumers,
Ik zit een beetje met een probleempje in mijn maag. Ik ben bezig mijn golf weer aan de praat te krijgen nadat ik de kop heb vervangen. Nu heb ik hem eerst lopend gemaakt op de standaart nokken en toen liep ie eerst niet goed. Mijn fout bougie kabels verkeerd Maar toen ik proef gereden had en de vin was ingeslagen heb ik hem weer weg gezet. En toen ik hem s'maandags na het werk mee wou nemen liep ie op twee cilinders.Dus dacht het zijn de stotters die los moeten komen. Maar nu heb ik andere stotters erin gezet en de scherpe nokken. Maar weer slecht lopen en toen de olie warm werd ging het beter, maar na afkoelen weer op 2 cilinders lopen. Nu heb ik compressie gemeten en had de 2e en derde cil geen tot bijna geen compressie. Waarna we een druk test deden en erachter kwamen dat de inlaat kleppen van de 2e en 3e cil open stonden. MAAAAR na ff druk erop gingen ze wel dicht. Licht dit nu aan mijn stotters of is er iets met mijn klepveren aan de hand? De eerste stotters waren wat oud. maar de andere kwamen uit de oude kop waar ik dus gewoon goed mee heb gereden. Wie o wie kan mij helpen |
#2
|
|||
|
|||
Zijn je klepgeleiders nog wel goed?
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
Ja de klepgeleiders waren nog goed. en buiten dat als hij daardoor zou blijven hangen zou het na een paar km weg gesleten moeten zijn.
|
#4
|
||||
|
||||
Niemand enig idee hier??
|
#5
|
|||
|
|||
Zijn je klepstoters wel goed?
Als die zig te veel oppompen dan blijven je kleppen open staan.
__________________
Jetta mk2 |
#6
|
|||
|
|||
Nieuwe stoTers erin doen. Lijkt erop dat je oude vast zitten.
Of je oude even heel goed reinigen (ultrsoon) en even een nacht in een oliebad leggen zodat ze mooi vollopen. Scheelt je een hoop getik bij de eerste start |
#7
|
|||
|
|||
Na inbouwen van nieuwe klepstoters minimaal 30 minuten wachten
Anders komen de kleppen tegen de zuiger Als je de oude gebruikt moeten ze bij de zelfde cilinder terug |
#8
|
|||
|
|||
Is het al gelukt?
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
||||
|
||||
Nee het is nog niet gelukt. ik heb nammelijk even iets anders aan me hooft(de gezondheid van me pa) Maar ben wel al bezig geweest om de klepveren te vv doormiddel van de cil op druk te zetten. Eentje is al gelukt.
En als alles erin zit doe ik de stotters van de 2e naar de 1e. en die van de 3e naar de 4e. kijken of het zich dan verplaats. hoop dat ik na de vervanging van mijn klepveren het probleem weg is. |
#10
|
|||
|
|||
Klepveren testen
1Oude en nieuwe verbinden met een bout[er doorheen] Gaat de oude eerder in dan de nieuwe dan moet je ze vervangen |
#11
|
||||
|
||||
Nou mensen ik heb de klepveren vervangen. En zoals het nu is doet ie het weer goed.
De compressie is weer terug en het motortje loopt lekker. stationere nog niet helemaal super maar de stotters moeten ook weer ff los komen, en heb er scherpe nokken in liggen. Ik zal kijken of ik wat foto bij het verhaaltje kan zetten die ik met mijn mobiel heb geschoten. |