Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2010, 17:34
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default 1.8 16V Weber motor

NIEUWE FOTO`S!!

te koop een nieuw opgebouwde 16v ex pl motor.

onderblok nagekeken niets aan vervangen is in zeeg goede staat.
kop maximaal gevlakt.
compressie 14:1
kleppen opnieuw ingeslepen
uitlaat nokkenas aangepast en als inlaat gemonteerd.
nieuw 16v Weber spruitstuk.
2 in zeer goede staat verkerende DCOE 45mm carborateurs.
onderblok mat zwart gespoten.
kleppendeksel met 1.8 16V Weber er in gegraveerd.
onsteking bougikabels etc erbij.
kabelboom heb ik er ook nog wel van. (even zoeken )
eventueel met 02a g60 versnellings bak erbij tegen meer prijs.
167***km
prijs 995,-
met g60 bak 1150,-

*edit* nu € 1000,- samen

foto`s:

webers:



spruitstuk:



bak:



NIEUWE FOTO`S












olie koeler (DX) krijg je er ook wel bij.















ik heb de motor van de bok moeten halen omdat de 16v turbo er nu inhangt

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is

Last edited by knedel16vweber : 02-04-2010 at 18:27.
  #2  
Old 28-03-2010, 00:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

hoeveel paardjes heeft dit blok frank?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #3  
Old 28-03-2010, 08:23
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
hoeveel paardjes heeft dit blok frank?

ik heb nog niet gereden met dit blok dus ook nog niet op de bank geweest.
maar gezien mijn vorige m16vweber motor moet deze minimaal 160/170pk op de wielen brengen met deze compressie verhouding.
de oude motor had maar 7:1
en de onsteking is aangepast en loopt tegen de 9500rpm aan.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #4  
Old 28-03-2010, 13:10
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Hoe kom je aan die compressie van 14:1?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
  #5  
Old 28-03-2010, 13:28
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Hoe kom je aan die compressie van 14:1?

doormiddel van vlakken.
compressie meter aanwezig bij bezichtiging van de motor!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #6  
Old 28-03-2010, 14:06
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

hoe ga je met een compressie meter de verhouding meten?
dat het oude blok een verhouding had van 7:1 valt voor mij ook niet helemaal
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #7  
Old 28-03-2010, 15:14
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

misschien verkeert beschreven, maar ik bedoel daar mee dat hij nu 14bar compressie geeft per cilinder (14:1)
en dus de oude motor goed verleten was op het eind. 7bar per cilinder (7:1)
hoop dat het nu wat duidelijker is.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #8  
Old 28-03-2010, 15:22
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

okee gewoon 14 bar compressie per cilinder dus....beetje verwarrend idd.
maakt niet uit verder,je weet dus de compressieVERHOUDING niet?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #9  
Old 28-03-2010, 15:23
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
okee gewoon 14 bar compressie per cilinder dus....beetje verwarrend idd.
maakt niet uit verder,je weet dus de compressieVERHOUDING niet?

hoe bereken ik die dan?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #10  
Old 28-03-2010, 15:27
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

boringxslag=....
inhoud verbrandingskamer kop=...mlx4
inhoud verbrandingskamer zuiger op bdp=...mlx4
dikte koppakking=...mmxboring=...mlx4
laatste 3 bij elkaar optellen,
dan de eerste uitkomst delen door de tweede
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #11  
Old 28-03-2010, 15:31
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
boringxslag=....
inhoud verbrandingskamer kop=...mlx4
inhoud verbrandingskamer zuiger op bdp=...mlx4
dikte koppakking=...mmxboring=...mlx4
laatste 3 bij elkaar optellen,
dan de eerste uitkomst delen door de tweede

juist ja...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #12  
Old 30-03-2010, 17:33
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

motor moet weg! 1000,- met bak erbij!
heb een vr6 nodig voor de passie
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #13  
Old 01-04-2010, 20:35
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Te koop zonder bak, webers en inlaatspruitstuk?
En kunnen de zuigers/drijfstangen zo'n hoge compressie wel aan?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
  #14  
Old 01-04-2010, 21:00
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Te koop zonder bak, webers en inlaatspruitstuk?
En kunnen de zuigers/drijfstangen zo'n hoge compressie wel aan?

kan eventueel ook los weg.
het is vaker gedaan de compressie verhogen en heb er nog geen negative berichten van gehoord.
het enigste waar je op moet letten is dat hij onbegrenst is en dat boven de 9000 rpm de kans bestaat dat de kleppen gaan zweven.
dat wil je met deze kop niet mee maken.
de speling tussen klep en zuiger zijn minimaal.
maar een setje mechanische kleppen zou wel het puntje op de i zijn.
maar ik denk ook dat het niet mooi loopt als je er bijv een injectie op zou zetten.
de kans op pingelen is natuurlijk aanwezig.
met weber en een scheutje octaanbooster kan dat nog al makkelijk opgevangen worden.
blokje kaal met nokkenassen en onsteking mag voor 300,- weg.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #15  
Old 02-04-2010, 18:28
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

nieuwe foto`s toegevoegd in de start post!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #16  
Old 03-04-2010, 09:25
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

kleine aanbouwdelen ook aanwezig!
dynamosteun etc.
up!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #17  
Old 04-04-2010, 14:58
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

up!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #18  
Old 04-04-2010, 18:35
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Lijkt me dus niet echt geschikt voor daily straatgebruik?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
  #19  
Old 04-04-2010, 18:48
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Lijkt me dus niet echt geschikt voor daily straatgebruik?

het kan wel hoor, ik heb het ook gedaan toen met mijn mk2.
alleen op webers zal hij wel de nodige liters benzine nodig hebben, dat wel.

edit* je wou het blokje zoder webers

ik weet niet hoe hij zich zal gedragen op injectie.
tis wel een lekker fris blokje.
misschien het proberen waard.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
  #20  
Old 05-04-2010, 10:58
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

1000,- mensen, zo goed als kompleet blok met G60bak!
kabelschakeling (pook) ook erbij!!!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum