Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   1.8 16V Weber motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68027)

knedel16vweber 27-03-2010 17:34

1.8 16V Weber motor
 
NIEUWE FOTO`S!!

te koop een nieuw opgebouwde 16v ex pl motor.

onderblok nagekeken niets aan vervangen is in zeeg goede staat.
kop maximaal gevlakt.
compressie 14:1
kleppen opnieuw ingeslepen
uitlaat nokkenas aangepast en als inlaat gemonteerd.
nieuw 16v Weber spruitstuk.
2 in zeer goede staat verkerende DCOE 45mm carborateurs.
onderblok mat zwart gespoten.
kleppendeksel met 1.8 16V Weber er in gegraveerd.
onsteking bougikabels etc erbij.
kabelboom heb ik er ook nog wel van. (even zoeken :) )
eventueel met 02a g60 versnellings bak erbij tegen meer prijs.
167***km
prijs 995,-
met g60 bak 1150,-

*edit* nu € 1000,- samen

foto`s:

webers:



spruitstuk:



bak:



NIEUWE FOTO`S












olie koeler (DX) krijg je er ook wel bij.















ik heb de motor van de bok moeten halen omdat de 16v turbo er nu inhangt :rolleyes:

groet frank

De Pul 28-03-2010 00:31

hoeveel paardjes heeft dit blok frank?

knedel16vweber 28-03-2010 08:23

Quote:
Originally Posted by De Pul
hoeveel paardjes heeft dit blok frank?

ik heb nog niet gereden met dit blok dus ook nog niet op de bank geweest.
maar gezien mijn vorige m16vweber motor moet deze minimaal 160/170pk op de wielen brengen met deze compressie verhouding.
de oude motor had maar 7:1 :shake:
en de onsteking is aangepast en loopt tegen de 9500rpm aan.

MelG60 28-03-2010 13:10

Hoe kom je aan die compressie van 14:1?

knedel16vweber 28-03-2010 13:28

Quote:
Originally Posted by MelG60
Hoe kom je aan die compressie van 14:1?

doormiddel van vlakken.
compressie meter aanwezig bij bezichtiging van de motor!

De Pul 28-03-2010 14:06

hoe ga je met een compressie meter de verhouding meten?
dat het oude blok een verhouding had van 7:1 valt voor mij ook niet helemaal:confused:

knedel16vweber 28-03-2010 15:14

misschien verkeert beschreven, maar ik bedoel daar mee dat hij nu 14bar compressie geeft per cilinder (14:1)
en dus de oude motor goed verleten was op het eind. 7bar per cilinder (7:1)
hoop dat het nu wat duidelijker is.

De Pul 28-03-2010 15:22

okee gewoon 14 bar compressie per cilinder dus....beetje verwarrend idd.
maakt niet uit verder,je weet dus de compressieVERHOUDING niet?

knedel16vweber 28-03-2010 15:23

Quote:
Originally Posted by De Pul
okee gewoon 14 bar compressie per cilinder dus....beetje verwarrend idd.
maakt niet uit verder,je weet dus de compressieVERHOUDING niet?

hoe bereken ik die dan?

De Pul 28-03-2010 15:27

boringxslag=....
inhoud verbrandingskamer kop=...mlx4
inhoud verbrandingskamer zuiger op bdp=...mlx4
dikte koppakking=...mmxboring=...mlx4
laatste 3 bij elkaar optellen,
dan de eerste uitkomst delen door de tweede;)

knedel16vweber 28-03-2010 15:31

Quote:
Originally Posted by De Pul
boringxslag=....
inhoud verbrandingskamer kop=...mlx4
inhoud verbrandingskamer zuiger op bdp=...mlx4
dikte koppakking=...mmxboring=...mlx4
laatste 3 bij elkaar optellen,
dan de eerste uitkomst delen door de tweede;)

juist ja... :D

knedel16vweber 30-03-2010 17:33

motor moet weg! 1000,- met bak erbij!
heb een vr6 nodig voor de passie :)

Typ 81 01-04-2010 20:35

Te koop zonder bak, webers en inlaatspruitstuk?
En kunnen de zuigers/drijfstangen zo'n hoge compressie wel aan?

knedel16vweber 01-04-2010 21:00

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Te koop zonder bak, webers en inlaatspruitstuk?
En kunnen de zuigers/drijfstangen zo'n hoge compressie wel aan?

kan eventueel ook los weg.
het is vaker gedaan de compressie verhogen en heb er nog geen negative berichten van gehoord.
het enigste waar je op moet letten is dat hij onbegrenst is en dat boven de 9000 rpm de kans bestaat dat de kleppen gaan zweven.
dat wil je met deze kop niet mee maken.
de speling tussen klep en zuiger zijn minimaal.
maar een setje mechanische kleppen zou wel het puntje op de i zijn.
maar ik denk ook dat het niet mooi loopt als je er bijv een injectie op zou zetten.
de kans op pingelen is natuurlijk aanwezig.
met weber en een scheutje octaanbooster kan dat nog al makkelijk opgevangen worden.
blokje kaal met nokkenassen en onsteking mag voor 300,- weg.

knedel16vweber 02-04-2010 18:28

nieuwe foto`s toegevoegd in de start post!

knedel16vweber 03-04-2010 09:25

kleine aanbouwdelen ook aanwezig!
dynamosteun etc.
up!

knedel16vweber 04-04-2010 14:58

up!

Typ 81 04-04-2010 18:35

Lijkt me dus niet echt geschikt voor daily straatgebruik?

knedel16vweber 04-04-2010 18:48

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Lijkt me dus niet echt geschikt voor daily straatgebruik?

het kan wel hoor, ik heb het ook gedaan toen met mijn mk2.
alleen op webers zal hij wel de nodige liters benzine nodig hebben, dat wel.

edit* je wou het blokje zoder webers :)

ik weet niet hoe hij zich zal gedragen op injectie.
tis wel een lekker fris blokje.
misschien het proberen waard.

knedel16vweber 05-04-2010 10:58

1000,- mensen, zo goed als kompleet blok met G60bak!
kabelschakeling (pook) ook erbij!!!


All times are GMT +1. The time now is 20:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.