#1
|
||||
|
||||
Waar is ABU inlaat gelijk aan?
Ik zat even met een vraagje...
een 1600 ABU is op basis van een 1300 motor, kwa onderblok iig.. alleen grotere inhoud(correct me if I'm wrong)... Maar de kop? Ik vroeg me af waar de inlaat gelijk aan is. Stel voor bijvoorbeeld een Weber inlaatspruitstuk... Weet wel dat het uitlaatspruitstuk hetzelfde is als een 1300 sleeptuimelaar, want de uitlaatspruitstukken zijn uitwisselbaar was ik achter... Maar inlaatspruitstuk van een 1300 sleeptuimelaar is te "smal"... Past een inlaatspruitstuk van een 1600 t/m 2000 dan? Of hoe werkt het allemaal? naja... misschien zwam ik er allemaal wat raar in om... Maar ik wil dus gewoon weten wat voor inlaatspruitstuk past, waar ik eventueel naar zou moeten zoeken. ps. betekent niet dat ik overstap op Weber's ofzo... Maar wil het wel afwegen, omdat ik soms zie dat het werkelijk voor een prikje verkocht wordt... En kwa afstelling enzo kan ik bij wat meer mensen aankloppen omdat er wat meer ervaring mee is denk ik...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 Last edited by Tommy : 17-11-2004 at 22:02. Reason: typfout natuurlijk |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Hi-Torque vertanding is per modeljaar 1991 (dus vanaf 8-1990). De MH en HZ bestonden toen al niet meer... Heeft volgens mij niks te maken met het motorvermogen, de Polo 2 G40 heeft ook gewoon de "oude" riem.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
|||
|
|||
De overgang was trouwens iets eerder, vanaf 01-1990.
Er zijn dus Polo's 2 met een NZ (of ander blok), die tussen 01-1990 en 08-1990 (einde polo 2) gebouwd zijn, en dus een Hi-Torque riem hebben.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
oke, thanks voor de info!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#5
|
||||
|
||||
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
hebben die NZ, 3F en PY kopjes even grote kleppen als de ABU kop? als ik het zo lees kan ik haast nog het beste een hydau kop met "fijne tand nokker" monteren... en kan ik mijn spruitstuk behouden? (wat van een GF, sleeptuimelaar komt dus)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
deze kopjes hebben toch geen verbrandingsruimte in de kop? wat je wel nodig hebt omdat anders de compressie verhouding te hoog word. je kan ook je oude GF sleeptuimelaar kop gebruiken, daar zaten toch al grotere kleppen in? een nokkenas tandwiel kun je ook zelf fabrieken (als je een draaibank hebt tenminste). men neme het middelste gedeelte van het nokkenas tandwiel wat op het ouder type nokkenas past en het 'getande' gedeelte van een nieuwer type. zodat je hierop een high-torque riem kunt monteren. kun je hem ook gelijk verstelbaar maken, dit is ook beter, om de nokkenas precies op tijd te zetten.
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 Last edited by Ron polo1f : 18-11-2004 at 22:22. |
#8
|
||||
|
||||
zown tandwiel al liggen...
maar oke... ABU kop dus gewoon... alles gaat toch pas volgende winter worden denk ik, mits het niet veel beter uit kan om een 2.0 erin te hangen.... weeg ik ook nog af... ik ga voor eht goedkoopst en effectiefst...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
||||
|
||||
ik heb een 1.6 abu voor in de audi 50
nu nog helemaal standaard alleen met 40er webers maar na de zomer gaat hij er weer uit. (audi word nieuw gespoten) wil dan het blok ook onder handen nemen. wat kan ik er allemaal in gooien en bewerken. om het maximale eruit te halen. maar toch lang heel blijft.
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |