#1
|
||||
|
||||
Motorprobleem
Ola!
Gister een probleem gekregen met de Golf. Reed net van de autobaan af en toen viel ie ineens uit. Starten wou niet meer. Vandaag de kap van de distr.riem los gehaald en toen gezien dat de waterpomp vast zat/zit. Doordat die niet draait krijgt ie geen compressie en hij vonkt ook niet. Mijn vraag, zijn de 8v blokjes van VW ook zo gemaakt dat ze dit soort dingen kunnen hebben? M.a.w. nieuwe waterpomp erop en gaan met de banaan weer? Of moet ik nu met meer dingen rekening houden? Let me know! Grt. Rene PS. een ander blok inbouwen...is that plug and play by VW? Zo ja, welke blokken? Of moet je de zekeringkast e.d. ook allemaal overbouwen? |
#2
|
||||
|
||||
is je riem geknapt of zoiets?
als je waterpomp alleen muurvast zou je m 'gewoon kunnen vervangen'.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Doordat de waterpomp vast zit is de riem over de pomp heen geslipt en dusdanig defect dat alleen de krukas nog rond gaat. Het is tijdens het rijden gebeurt, dus de vraag is of het vrij loop motoren zijn. |
#4
|
||||
|
||||
ik vrees ervoor.
toen ik de distributie één tandje verkeerd had staan hoorde je de kleppen al heftig tikken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.
Wellicht even handig om motortype te vermelden.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
1.3MH, sorry niet aan gedacht v-snaar, distr.riem....ik zie het allemaal als een en dezelfde haha Als het een vrij loop motor is dan is het goed. Nieuwe waterpomp, riempje/snaar en spanrollen en gaan met dat ding. Anders heb ik toch een serieus probleem, want een motorswap is niet zo eenvoudig...toch? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
loopt een RP(1.8i)vrij? (gewoon om te weten)
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Je kan geluk hebben Maar ik denk het niet Heb het nl ook gehad en dacht ook geluk te hebben,maar niet dus Wat je kan doen is de nokkenas draaien[1e zuiger op bdp zetten en dan een kwart slag doordraaien]en dan kijken of de kleppen goed teug komen |
#9
|
||||
|
||||
1.3 motor loopt niet vrij!!
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
da's jammer, want dan betekend dat einde verhaal voor het blok. zijn andere blokken plug and play? of moet je alles ombouwen t/m de zekeringkast etc? |
#11
|
|||
|
|||
Voor zover ik weet kun je (mits je eenzelfde blok regelt) gewoon stekkers loshalen, blok wisselen, stekkers aansluiten en rijden..
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
bij eenzelfde blok idd, dat snap ik. maar zat dan zelf te denken, als evt. optie, om er een "groter" blok in te gooien met sowieso een 5-bak. 1600 of 1800 ofzo. Maar heb niet echt verstand van VW, dus vandaar dat ik mn opties aan het bekijken ben |