Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2010, 16:55
BadMuts's Avatar
BadMuts BadMuts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 239
Default Motorprobleem

Ola!

Gister een probleem gekregen met de Golf. Reed net van de autobaan af en toen viel ie ineens uit.
Starten wou niet meer.

Vandaag de kap van de distr.riem los gehaald en toen gezien dat de waterpomp vast zat/zit. Doordat die niet draait krijgt ie geen compressie en hij vonkt ook niet.

Mijn vraag, zijn de 8v blokjes van VW ook zo gemaakt dat ze dit soort dingen kunnen hebben? M.a.w. nieuwe waterpomp erop en gaan met de banaan weer?

Of moet ik nu met meer dingen rekening houden?

Let me know!

Grt. Rene

PS. een ander blok inbouwen...is that plug and play by VW? Zo ja, welke blokken? Of moet je de zekeringkast e.d. ook allemaal overbouwen?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2010, 17:28
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

is je riem geknapt of zoiets?

als je waterpomp alleen muurvast zou je m 'gewoon kunnen vervangen'.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2010, 17:43
BadMuts's Avatar
BadMuts BadMuts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 239
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
is je riem geknapt of zoiets?

als je waterpomp alleen muurvast zou je m 'gewoon kunnen vervangen'.


Doordat de waterpomp vast zit is de riem over de pomp heen geslipt en dusdanig defect dat alleen de krukas nog rond gaat.

Het is tijdens het rijden gebeurt, dus de vraag is of het vrij loop motoren zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2010, 18:13
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik vrees ervoor.
toen ik de distributie één tandje verkeerd had staan hoorde je de kleppen al heftig tikken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2010, 19:30
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.

Wellicht even handig om motortype te vermelden.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2010, 23:53
BadMuts's Avatar
BadMuts BadMuts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 239
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.

Wellicht even handig om motortype te vermelden.


1.3MH, sorry niet aan gedacht

v-snaar, distr.riem....ik zie het allemaal als een en dezelfde haha

Als het een vrij loop motor is dan is het goed. Nieuwe waterpomp, riempje/snaar en spanrollen en gaan met dat ding. Anders heb ik toch een serieus probleem, want een motorswap is niet zo eenvoudig...toch?
Reply With Quote
  #7  
Old 13-03-2010, 06:47
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.

Wellicht even handig om motortype te vermelden.

loopt een RP(1.8i)vrij? (gewoon om te weten)
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #8  
Old 13-03-2010, 07:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by BadMuts
1.3MH, sorry niet aan gedacht

v-snaar, distr.riem....ik zie het allemaal als een en dezelfde haha

Als het een vrij loop motor is dan is het goed. Nieuwe waterpomp, riempje/snaar en spanrollen en gaan met dat ding. Anders heb ik toch een serieus probleem, want een motorswap is niet zo eenvoudig...toch?

Je kan geluk hebben
Maar ik denk het niet
Heb het nl ook gehad en dacht ook geluk te hebben,maar niet dus
Wat je kan doen is de nokkenas draaien[1e zuiger op bdp zetten en dan een kwart slag doordraaien]en dan kijken of de kleppen goed teug komen
Reply With Quote
  #9  
Old 13-03-2010, 13:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

1.3 motor loopt niet vrij!!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 13-03-2010, 16:37
BadMuts's Avatar
BadMuts BadMuts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 239
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
1.3 motor loopt niet vrij!!


da's jammer, want dan betekend dat einde verhaal voor het blok.


zijn andere blokken plug and play? of moet je alles ombouwen t/m de zekeringkast etc?
Reply With Quote
  #11  
Old 13-03-2010, 16:44
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Voor zover ik weet kun je (mits je eenzelfde blok regelt) gewoon stekkers loshalen, blok wisselen, stekkers aansluiten en rijden..
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #12  
Old 14-03-2010, 01:58
BadMuts's Avatar
BadMuts BadMuts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 239
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Voor zover ik weet kun je (mits je eenzelfde blok regelt) gewoon stekkers loshalen, blok wisselen, stekkers aansluiten en rijden..


bij eenzelfde blok idd, dat snap ik.

maar zat dan zelf te denken, als evt. optie, om er een "groter" blok in te gooien met sowieso een 5-bak.

1600 of 1800 ofzo. Maar heb niet echt verstand van VW, dus vandaar dat ik mn opties aan het bekijken ben
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum