Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Motorprobleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67313)

BadMuts 12-03-2010 16:55

Motorprobleem
 
Ola!

Gister een probleem gekregen met de Golf. Reed net van de autobaan af en toen viel ie ineens uit.
Starten wou niet meer.

Vandaag de kap van de distr.riem los gehaald en toen gezien dat de waterpomp vast zat/zit. Doordat die niet draait krijgt ie geen compressie en hij vonkt ook niet.

Mijn vraag, zijn de 8v blokjes van VW ook zo gemaakt dat ze dit soort dingen kunnen hebben? M.a.w. nieuwe waterpomp erop en gaan met de banaan weer?

Of moet ik nu met meer dingen rekening houden?

Let me know! :)

Grt. Rene

PS. een ander blok inbouwen...is that plug and play by VW? Zo ja, welke blokken? Of moet je de zekeringkast e.d. ook allemaal overbouwen?

tim_j 12-03-2010 17:28

is je riem geknapt of zoiets?

als je waterpomp alleen muurvast zou je m 'gewoon kunnen vervangen'.

BadMuts 12-03-2010 17:43

Quote:
Originally Posted by tim_j
is je riem geknapt of zoiets?

als je waterpomp alleen muurvast zou je m 'gewoon kunnen vervangen'.


Doordat de waterpomp vast zit is de riem over de pomp heen geslipt en dusdanig defect dat alleen de krukas nog rond gaat.

Het is tijdens het rijden gebeurt, dus de vraag is of het vrij loop motoren zijn.

tim_j 12-03-2010 18:13

ik vrees ervoor.
toen ik de distributie één tandje verkeerd had staan hoorde je de kleppen al heftig tikken.

Turbo-Variant 12-03-2010 19:30

Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.

Wellicht even handig om motortype te vermelden. ;)

BadMuts 12-03-2010 23:53

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.

Wellicht even handig om motortype te vermelden. ;)


1.3MH, sorry niet aan gedacht ;)

v-snaar, distr.riem....ik zie het allemaal als een en dezelfde :screwy: :D haha

Als het een vrij loop motor is dan is het goed. Nieuwe waterpomp, riempje/snaar en spanrollen en gaan met dat ding. Anders heb ik toch een serieus probleem, want een motorswap is niet zo eenvoudig...toch?

Madison 13-03-2010 06:47

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Meeste 1.8 motoren zijn lopen vrij, maar ik denk dat dit een 1.3 is omdat je het over waterpomp en distributieriem in één zin hebt. Bij de 1.3 wordt deze door de dist.riem aangedreven, bij een bigblock Golf 2 door de v-snaar.

Wellicht even handig om motortype te vermelden. ;)

loopt een RP(1.8i)vrij? :) (gewoon om te weten)

golf mkII 16v 13-03-2010 07:41

Quote:
Originally Posted by BadMuts
1.3MH, sorry niet aan gedacht ;)

v-snaar, distr.riem....ik zie het allemaal als een en dezelfde :screwy: :D haha

Als het een vrij loop motor is dan is het goed. Nieuwe waterpomp, riempje/snaar en spanrollen en gaan met dat ding. Anders heb ik toch een serieus probleem, want een motorswap is niet zo eenvoudig...toch?

Je kan geluk hebben
Maar ik denk het niet
Heb het nl ook gehad en dacht ook geluk te hebben,maar niet dus
Wat je kan doen is de nokkenas draaien[1e zuiger op bdp zetten en dan een kwart slag doordraaien]en dan kijken of de kleppen goed teug komen

Johan1982MK1 13-03-2010 13:01

1.3 motor loopt niet vrij!!

BadMuts 13-03-2010 16:37

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
1.3 motor loopt niet vrij!!


da's jammer, want dan betekend dat einde verhaal voor het blok.


zijn andere blokken plug and play? of moet je alles ombouwen t/m de zekeringkast etc?

LuukGTI 13-03-2010 16:44

Voor zover ik weet kun je (mits je eenzelfde blok regelt) gewoon stekkers loshalen, blok wisselen, stekkers aansluiten en rijden..

BadMuts 14-03-2010 01:58

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Voor zover ik weet kun je (mits je eenzelfde blok regelt) gewoon stekkers loshalen, blok wisselen, stekkers aansluiten en rijden..


bij eenzelfde blok idd, dat snap ik.

maar zat dan zelf te denken, als evt. optie, om er een "groter" blok in te gooien met sowieso een 5-bak.

1600 of 1800 ofzo. Maar heb niet echt verstand van VW, dus vandaar dat ik mn opties aan het bekijken ben ;)


All times are GMT +1. The time now is 17:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.