Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 20-10-2004, 12:04
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by Bolletje
Ik moet uit omgeving Rotterdam komen! Das nog al een eindje van hilversum vandaan he?


Tot 1 november woon ik nog in Utrecht, dat scheelt weer een paar tientallen km's.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #82  
Old 02-11-2004, 16:12
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Laatst had ik het over het inhouden van mijn 16v met een paar verschillende maten van mij op school. Op de een of andere manier kwamen op de brandstofpomp. het blijkt namelijk dat je maar heel even wat hoort als je je contact aan zet. (Het op druk brengen van het brandstofsysteem). Bij mij echter blijft er iets zoemen, en wij denken nu dat het de pomp is. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat doet hij bij jullie? Blijft die zoemen of niet???

Gr Bjorn.
Reply With Quote
  #83  
Old 02-11-2004, 18:06
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

als hij blijft zoemen, en het wordt steeds erger, is je benzinepomp aan zijn einde aan het komen... Binnenkort tijd voor een nieuwe dus..
Reply With Quote
  #84  
Old 03-11-2004, 22:25
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Heej Mark alles goed?? Ja daar ben ik ondertussen ook achter. Heb vandaag eens goed geluisterd en ik hoor hem indd errug goed rechts achter mijn achterbank zo'n beetje. En als ik het goed heb zit daar een opening in de carroserie naar de tank en zit daar een van de pompen?

Gr Bjorn
Reply With Quote
  #85  
Old 03-11-2004, 22:44
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

das je opvoerpomp, die gaan (bijna) nooit kapot.. Die andere moet je hebben, onder de auto, voor de tank aan de bijrijderszijde
Reply With Quote
  #86  
Old 03-11-2004, 23:04
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Ok thanx dan ga ik dat maar eens bekijken en luisteren. Maar er zitten er wel twee toch??
Reply With Quote
  #87  
Old 03-11-2004, 23:12
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Heb ik laatst ook verwisseld, voor een 2e hands pomp.
Motor loopt helaas zelfs slechter (plus het eene probleem). En de pomp klinkt ook als een koffie molen :S
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #88  
Old 03-11-2004, 23:30
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Dan lijkt het me dat de 2handse ook niet zo best was!
Reply With Quote
  #89  
Old 10-11-2004, 18:04
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Volgens Pieter was hij van een goed draaiende auto gekomen.
Maar vermoed niet dat het daar wel vandaan komt.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #90  
Old 19-11-2004, 23:55
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Ik moet het nog proberen. Nog ff en ik rij al een half jaar zo! Errug irri maar ja heb het druk he. Je hoort het als dat het was!!! Groeten
Reply With Quote
  #91  
Old 20-11-2004, 14:34
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Oude pomp terug geplaatst, gaf geen verschil (alleen dat die oude weer net iets meer als een koffie molen kninkt)
Geprobeer met blauwe koude start-injector. Hielp ook niet.
In mijn ogen met het wel in de computer zitten. Die maar eens wisselen.
Word er beetje gek van, als het zo door blijft gaan komt er ghewoon wat anders in. Aan een spook motor heb je nix
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #92  
Old 20-11-2004, 16:40
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

werkt de opvoer pomp in je tank wel naar behoren ?als deze niet voldoende pompt staat je drukpomp ook te weinig te pompen
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #93  
Old 20-11-2004, 19:18
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Daar zat ik ook aan te denken. Maar steedts valt alles weer af, als ik denk als bedrijfs-temeratuur is gewoon goed loopt. Alleen na minuutje lopen. gaat hij stotteren. Tot bedrijfs temperatuur dan houd het op. En tijdens stads gebruik. Begind hij ineens erg in te houden en hoor je een raar plofferig geroffel van onder auto (de uitlaat)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #94  
Old 21-11-2004, 15:02
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Bij mij is het iets anders. Ik heb trouwens ook nog aan die opvoerpomp gedacht. daar has ik het met Marcski ook al over zoals jullie kunnen lezen!!!
Reply With Quote
  #95  
Old 21-11-2004, 15:15
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Ik weet het, dat stotteren bij koud is er bij mij laatst pas bij gekomen. Gaat ook niet weg bij aan/af zetten contact,

Inhouden bij te warm wel. Zijn 2 problemen maar denk wel dat ze verband met elkaar hebben.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #96  
Old 21-11-2004, 21:07
Bolletje Bolletje is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 71
Default

Heej idd,

Bij mij lijkt het ook erger te worden. Eerder met inhouden beginnen. Lijkt erop dat misschien de pomp kan zijn of de opvoerpomp doordat hij steeds sneller slijt. maar toch nog steeds als ik opnieuw start even het probleem weg. Maar ja het systeem word natuurlijk dan wel op druk gebracht. Ga dat denk toch maar eens nader bekijken!.
Reply With Quote
  #97  
Old 26-07-2005, 11:35
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Het is alweer een tjidje geleden, maar zijn de oplossingen al gevonden?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #98  
Old 15-08-2005, 12:42
strijder strijder is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3
Default

Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een 16v pl uit 89'. maar die van mij doet dat ondertussen ook al met warm rijden. Het probleem is als volgt. De koppakking is kapot bij een koelkanaal. waardoor er lucht het koelkanaal wordt ingeblazen. Hoe er de problemen zijn hangt af in hoeverre de pakking al kapot is. Het is logisch dat het erger word als de motor warm word. alles zet uit en de "gaten" worden groter. Het slechte lopen komt voor als er lucht in het koelkanaal bij de temperatuur sensor komt. deze springt dan op storing. en nadat de auto van het contact is afgeweest is dit weer normaal. Totdat er weer lucht bij de sensor komt.
Reply With Quote
  #99  
Old 04-03-2008, 20:08
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ff omhoog halen want ik heb het zelfde probleem.thread is al van een tijd geleden,dus bij deze.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #100  
Old 04-03-2008, 21:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Bolletje
Heej idd,

Bij mij lijkt het ook erger te worden. Eerder met inhouden beginnen. Lijkt erop dat misschien de pomp kan zijn of de opvoerpomp doordat hij steeds sneller slijt. maar toch nog steeds als ik opnieuw start even het probleem weg. Maar ja het systeem word natuurlijk dan wel op druk gebracht. Ga dat denk toch maar eens nader bekijken!.

Als je de brandstoftank vol doet merk je dan verschil met een bijna lege tank???
Heb ook de opvoerpomp kapot gehad en met een kwart tank bijna niet te rijden en vol was het beter
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum