Inhouden 16v
Ik heb last als mijn motor goed warm is (stadsverkeer) dat mijn motor begint in te houden (lijkt dan wel of hij niet genoeg zuurstof krijgt) Bij volgas heeft hij nergens last van. Zodra ik mijn contact uit en weer aan zet is dit over (lijkt wel of comp dan opnieuw opstart). Ook bij koude start heb ik hier last van.
Zou dit aan me comp zelf kunnen liggen en een kapotte sensor die verkeerd en/of geen gegevens door zend. Gek dat hij bij het uit en weer aanzetten van het contact meestal over is :( Wie kent dit probleem en weet waar het aan kan liggen? |
Oww... dit gaat trouwens over een GTI 16v pl- uit 89'
|
Nog steedts niemand een idee? hmm...
|
Quote:
Ik heb wel ideeën, maar probeer het zo juist mogelijk te maken..Het kan namelijk een hoop oorzaken hebben, tot en met een verkeerde koelwatertemperatuur.. Ik zou eerst een kijken of je thermotijdschakelaar correct werkt...Luchtschuif controleren op gangbaarheid...Bougies checken of ze van het juiste type zijn..enz enz.. |
Probleem is minder geworden na monteren andere themoswitch ;)
Probleem moet in de electronica zitten denk ik omdat het zo is dat het moeilijk lopen gelijk ophoud na het herstarten van me auto. Ook als ik volgas rij is er nix aan de hand. Mensen met een kapotte Lambda sonde? Kregen die niet dit soort problemen? |
reset de computer eens en kijk of het probleem dan betert...
Dit doe je door plus en min af te koppelen , tegen elkaar te houden gedurende 20 seconden en dan beide op de minpool leggen van de batterij gedurende 20 seconden Alles terug aansluiten en testrijden maar... |
Quote:
Dussssssssss, daarom zei ik al kijk de thermotijdswitch eens na. Dat is wat anders dan de schakelaar die jij hebt vervangen. Deze zit op de cylinderkop... |
ik heb nou net hetzelfde probleem met m'n gti 8v (PF) soms.
Als ik start draait ie mooi, maar van de moment ik gas geef heeft ie lood in z'n schoenen zeg maar. Als ik dan herstart is er nix aan de hand :confused: m'n digifant is al een keertje vervangen, misschien ligt het daar aan? ('t is niet te hopen :( ) |
Er zitten 3 sensors op de zijkant van me cilinderkop,1 van me watertemp meter, een bruine koude startsensor en een witte.
Welke bedoel je met thermotijdschakelaar? |
Die die jij bruine koude startsensor noemt (grote messing zekantige sensor met een bruine stekker erop)
|
Quote:
Dat is hem ja....Die meet de koelwater temp, met name tijdens een koude start, en zorg o.a voor extra brandstof... Als die defect is krijgt de inspuiting verkeerde info...temeer daar het verschijnsel na aan en uitzetten van de boel wel enige tijd goed werkt |
Die sensor zit er nieuw in, Was best prijzig maar heeft nix geholpen.
Kan het niet zo zijn dat dat als een lambdasonde kapot is , hoe warmer hij word hoe slechter hij t gaat doen? Iemand trouwens een idee, wat die zou moeten kosten? |
Is er al een verbetering in de situatie?
|
Nee nog niet :( Wil eigenlijk de lambdasonda gaan vervangen maar kost 160€. Beetje veel voor als ik geen zekerheid heb of hij kapot is. (ff automaterialen zaken langs dan maar) Of er heeft er toevallig nog iemand 1tje liggen die van de vrachtwagen is gevallen en toch niet kapot is? :D
|
Kun je er niet eentje van de sloop opzetten om te proberen of er verbetering is? Niet echt een superslimme aanpak, meer trial and error, maar je moet wat.
|
Ik heb er nog eentje liggen. Hoeft niet veel op te brengen en als het probleem daar niet in zit, geef je 'm maar terug.
|
Dubstreme, wat is "niet veel" en waar op te halen? :) met stukje kabelboom?
|
Nog ff up..
|
Heej jongens
ik heb precies het zelfde probleem. Van koud naar warm rijden geen probleem. Als die warm is lijkt het wel alsof je in de derde versnelling wil weg trekken terwijl je gewoon in de eerste versnelling zit. Ik ga hem denk ik maar laten uitlezen (als dat kan) . Ik heb trouwens ook een type pl uit 1989 |
er valt weinig uit te lezen,
|
All times are GMT +1. The time now is 18:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.