Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-10-2008, 20:31
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default Carbs Op Polo 1.3i

Hallo

Mijn naam is Joost en Ik rij nu al een paar maanden rond in mijn polo coupe 2f 1300Injectie(Multipoint). Nu lijkt het mij wel leuk om er carbs op te bouwen. Ben over het algemeen wel redelijk technisch dus kijke r wel positief tegenaan! Ik heb een setje Mikuni rondschuif 33mm's kunnen scoren met standaard Luchtfilterbox erbij. Nu is mijn vraag? Wat moet ik allemaal gaan veranderen wil ik dit lopend krijgen?

met name de vraag? Brandstof pomp? Drukregelaar? Vacuum op de benzinepomp?!

m.v.g Joost
Reply With Quote
  #2  
Old 19-10-2008, 21:13
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

search gebruiken meerdere topics zijn er al van met veel info
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-10-2008, 21:32
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

ik kom alleen op eht topic uit van martiepartie? staat wel info wat betreftn het spruitstuk maar verder kom ik niet, of ik zoek niet goed? Mijn excuus als ik het over het hoofd zie maar kan iemand me helpen dan emt zoeken?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2008, 21:42
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Op polo86c.nl is ook een hoop info te vinden.
Ik heb het ook op mijn Jetta 1300 blok gemaakt.
Hoe het precies werkt met injectie naar carb weet ik niet, ik ben van carb naar carb gegaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2008, 22:12
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Dankje mede puchforummer!, ik ga even kijken heb al wat info gevonden in eht topic van gertjan wat betreft de lijn van de tank naar de carbs(pomp etc) Zit alleen met het vraagteken of de opvoerpomp in de tank moet blijven zitten.. en of ik mijn kabelboom moet aanpassen
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2008, 23:19
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Ook nog een vraag;

heb een retour leiding (brandsotf)
een aanvoer (brandstof)
en een leiding van de carbs.

heb inmiddels een topic gevonden op polo86c.nl. Maar deze is vrij rommelig... en hier komt mijn volgende vraag uit, er wordt gepraat over een t stuk te plaatsen, van de retour,aanvoer, naar de aanvoer naar de carbs. en dan met een ristrictie richting de retour.

Begrijp ik dit goed?
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2008, 09:05
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

33mm vlinderklep is veel te klein voor een 1.3.
De inlaatkleppen van een 1,3 zijn al 36mm in diameter, daar moet je ook vanuit gaan met de afmeting van je vlinderklep (doorlaat carburateur).

Veel mensen denken dat ipv een enkele carb met +/- 38mm je ook best terug kan naar 4x een kleinere doorlaat, maar dat is niet waar

Let ook op de hoek van de vlotterbak; Die moet ongeveer horizontaal staan, anders krijg je nooit een goed lopende motor ivm slecht gevulde vlotterbakken/lekkende vlotterbakken.
Totale hoek van de polo motor (inclusief montagevlak inlaat) = 32 graden

Voor een ombouw op een injectiemotor;

*injectiepomp er tussenuit en een motorfietspomp plaatsen. De injectiepomp kán gebruikt worden, maar dan moet je gaan zitten beunen met restrictiestukjes richting retour en evt. aanvoer afknijpen etc. Dat kan goed werken, maar dat kan ook heel makkelijk mis gaan.
Motorfietsbrandstofpomp stopt met pompen als de vlotters vol zitten ; ideaal!
*retour heb je niet nodig, aangezien de vlotters niet overstromen icm een motorfietsbrandstofpomp.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987

Last edited by martiepartie : 20-10-2008 at 09:11.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2008, 22:27
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Kijk daar heb ik wat aan! zie wel mensen met 34mm rijden, wat is ideaal dan? 34 of 36 of.. pompje is beste om van een motor af te plukken, druk van de injectiepomp is te hoog?!

m.v.g Joost
Reply With Quote
  #9  
Old 21-10-2008, 08:56
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

druk van de injectiepomp is ergens in de buurt van 3bar. Carburateurs hoeven vaak maar 0,15- 0,25 bar aan druk te hebben om goed gevuld te worden.
Pompje kan van alle motoren gehaald worden die met carbs rijden.

34mm carburateurs zouden evt. kunnen, 36mm heb je in ieder geval een doorlaat die groot genoeg is om de motor over het hele toerengebied van genoeg brandstof te voorzien. Bij te kleine doorlaat krijg je dat de luchtsnelheid door de doorlaat al aan zijn maximum zit, terwijl je motor nog meer toeren zou kunnen draaien. Voor een 1.3/1.4 zou een 36mm carburateur goed moeten voldoen. Een 1.0 of 1.1 zou ik eerder op 34mm carbs laten draaien.

Fijnafstellen doe je toch dmv de naaldhoogte/ sproeiergrootte en mengselschroef voor de lagere toeren.

Martijn
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2008, 12:20
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Dus opzich hoef ik alleen de aanvoer te gebruiken, retour kan zo dichtgeknepen worden. En de benzine pomp in de tank, deze moet blijven zitten dus?! en de injectie pomp naast de tank bij een polo meot dus vervangen worden voor die van een motor!

begrijp ik dit goed? Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #11  
Old 22-10-2008, 22:32
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

zou iemand me nog kunnen helpen met bovenstaande, eigenlijk nog enige open staande vraag voor mij?
Reply With Quote
  #12  
Old 18-11-2008, 00:24
OuwePolo OuwePolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 29
Default

zwijgen is toestemmen

volgens mij zit je helemaal goed, ik zou alleen niet met je 33mm gaan rijden, maar 36mm, zoals hierboven gezegd werd. Het is zonde om te gaan lassen om erachter te komen dat je geen gas kan geven...
Reply With Quote
  #13  
Old 18-11-2008, 11:09
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by Mu!s
Dus opzich hoef ik alleen de aanvoer te gebruiken, retour kan zo dichtgeknepen worden. En de benzine pomp in de tank, deze moet blijven zitten dus?! en de injectie pomp naast de tank bij een polo meot dus vervangen worden voor die van een motor!

begrijp ik dit goed? Alvast bedankt!


Pomp mag max 0.2 bar hebben, liever 0.15 bar.
Carbs hebben geen retour.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum