![]() |
Carbs Op Polo 1.3i
Hallo
Mijn naam is Joost en Ik rij nu al een paar maanden rond in mijn polo coupe 2f 1300Injectie(Multipoint). Nu lijkt het mij wel leuk om er carbs op te bouwen. Ben over het algemeen wel redelijk technisch dus kijke r wel positief tegenaan! Ik heb een setje Mikuni rondschuif 33mm's kunnen scoren met standaard Luchtfilterbox erbij. Nu is mijn vraag? Wat moet ik allemaal gaan veranderen wil ik dit lopend krijgen? met name de vraag? Brandstof pomp? Drukregelaar? Vacuum op de benzinepomp?! m.v.g Joost |
search gebruiken meerdere topics zijn er al van met veel info
|
ik kom alleen op eht topic uit van martiepartie? staat wel info wat betreftn het spruitstuk maar verder kom ik niet, of ik zoek niet goed? Mijn excuus als ik het over het hoofd zie maar kan iemand me helpen dan emt zoeken?
|
Op polo86c.nl is ook een hoop info te vinden.
Ik heb het ook op mijn Jetta 1300 blok gemaakt. Hoe het precies werkt met injectie naar carb weet ik niet, ik ben van carb naar carb gegaan. |
Dankje mede puchforummer!, ik ga even kijken heb al wat info gevonden in eht topic van gertjan wat betreft de lijn van de tank naar de carbs(pomp etc) Zit alleen met het vraagteken of de opvoerpomp in de tank moet blijven zitten.. en of ik mijn kabelboom moet aanpassen
|
Ook nog een vraag;
heb een retour leiding (brandsotf) een aanvoer (brandstof) en een leiding van de carbs. heb inmiddels een topic gevonden op polo86c.nl. Maar deze is vrij rommelig... en hier komt mijn volgende vraag uit, er wordt gepraat over een t stuk te plaatsen, van de retour,aanvoer, naar de aanvoer naar de carbs. en dan met een ristrictie richting de retour. Begrijp ik dit goed? |
33mm vlinderklep is veel te klein voor een 1.3.
De inlaatkleppen van een 1,3 zijn al 36mm in diameter, daar moet je ook vanuit gaan met de afmeting van je vlinderklep (doorlaat carburateur). Veel mensen denken dat ipv een enkele carb met +/- 38mm je ook best terug kan naar 4x een kleinere doorlaat, maar dat is niet waar:) Let ook op de hoek van de vlotterbak; Die moet ongeveer horizontaal staan, anders krijg je nooit een goed lopende motor ivm slecht gevulde vlotterbakken/lekkende vlotterbakken. Totale hoek van de polo motor (inclusief montagevlak inlaat) = 32 graden Voor een ombouw op een injectiemotor; *injectiepomp er tussenuit en een motorfietspomp plaatsen. De injectiepomp kán gebruikt worden, maar dan moet je gaan zitten beunen met restrictiestukjes richting retour en evt. aanvoer afknijpen etc. Dat kan goed werken, maar dat kan ook heel makkelijk mis gaan. Motorfietsbrandstofpomp stopt met pompen als de vlotters vol zitten ; ideaal! *retour heb je niet nodig, aangezien de vlotters niet overstromen icm een motorfietsbrandstofpomp. |
Kijk daar heb ik wat aan! zie wel mensen met 34mm rijden, wat is ideaal dan? 34 of 36 of.. pompje is beste om van een motor af te plukken, druk van de injectiepomp is te hoog?!
m.v.g Joost |
druk van de injectiepomp is ergens in de buurt van 3bar. Carburateurs hoeven vaak maar 0,15- 0,25 bar aan druk te hebben om goed gevuld te worden.
Pompje kan van alle motoren gehaald worden die met carbs rijden. 34mm carburateurs zouden evt. kunnen, 36mm heb je in ieder geval een doorlaat die groot genoeg is om de motor over het hele toerengebied van genoeg brandstof te voorzien. Bij te kleine doorlaat krijg je dat de luchtsnelheid door de doorlaat al aan zijn maximum zit, terwijl je motor nog meer toeren zou kunnen draaien. Voor een 1.3/1.4 zou een 36mm carburateur goed moeten voldoen. Een 1.0 of 1.1 zou ik eerder op 34mm carbs laten draaien. Fijnafstellen doe je toch dmv de naaldhoogte/ sproeiergrootte en mengselschroef voor de lagere toeren. Martijn |
Dus opzich hoef ik alleen de aanvoer te gebruiken, retour kan zo dichtgeknepen worden. En de benzine pomp in de tank, deze moet blijven zitten dus?! en de injectie pomp naast de tank bij een polo meot dus vervangen worden voor die van een motor!
begrijp ik dit goed? Alvast bedankt! |
zou iemand me nog kunnen helpen met bovenstaande, eigenlijk nog enige open staande vraag voor mij? :(
|
zwijgen is toestemmen ;)
volgens mij zit je helemaal goed, ik zou alleen niet met je 33mm gaan rijden, maar 36mm, zoals hierboven gezegd werd. Het is zonde om te gaan lassen om erachter te komen dat je geen gas kan geven... |
Quote:
Pomp mag max 0.2 bar hebben, liever 0.15 bar. Carbs hebben geen retour. |
All times are GMT +1. The time now is 20:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.