Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2007, 11:00
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default opboren G60 pg motor

omdat ik binnenkort begin met het motorisch gedeelte van mijn golf 1 G60 (eventueel te zien op http://www.edition38.com/forums/ind...8746&hl=belgium voor de geïnteresseerden) heb ik enkele vragen:

Ik ben van plan mijn mijn blok te laten boren, maar enkele dingen zijn me nog niet zo duidelijk:

plan 1: uitboren tot de eerste overmaat (81.5 dacht ik), overmaatse zuigers kopen, honen,...

plan 2:ik kan een kaal uitgeboord blok kopen (uitgeboord op 83 dacht ik)
zodat de cylinderinhoud op 1900cc komt, prijs hiervoor is 150€overmaatse zuigers kopen...

Wat lijkt jullie de beste oplossing?
Welke overmaat zuigers steek ik best?
Moet ik bij de 1900cc optie ook andere dingen wijzigen?
Is de G-lader nog in staat 1900cc te vullen (zonder naar een belachelijk klein poelie te gaan)


De kop wordt trouwens ook geflowd, er draait een assymetrische schrick nokkenas in, verstelbaar nokkenastandwiel,sprinter ic, 4-2-1 tot vanachter,volledige Glader revisie, luchtfilter,.....
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2007, 11:22
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

De Lader vult ook een 2.0, dus een 1.9 moet geen probleem zijn.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2007, 12:48
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Is dat zo!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2007, 13:20
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Voor zo ver ik weet wel ja.. Er rijden zat lui met een 2.0 G60, das niet voor nix denk ik..


[edit: @ Jan, misschien is een stukje motivatie geven beter dan een lose opmerking?]
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #5  
Old 17-10-2007, 16:07
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Een 2,0 G60 heb je niet zomaar gevuld hoor.
Daarvoor moet je een achterlijk kleine pouly monteren.
En dat kan niet met ieder type lader....

Arno Lader
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #6  
Old 17-10-2007, 16:37
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Ga hier niet de discussie voeren of een 2.0 wel gevuld kan worden maar weet wel dat er mensen zijn die dit geprobeerd hebben om er meer vermogen uit te kunnen halen als uit een 1.8 en deze dus niet goed gevuld kregen. Heb zelf al jaren ervaring met zowel g60 als 16vg60.

Last edited by Jan de Tuinman : 17-10-2007 at 16:39.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-10-2007, 16:42
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik zouvoor optie 1 gaan.

elke zuiger van alle merken verschillend hebben een verschillend uitzettings graad. dus als je een zuiger hebt die exact bewijzen van spreken 82mm is dan moet de cilinder bij de 1 geboord worden op 82,30 en bij de andere op 82.60( even als simpel voorbeeld).

je kunt dus wel dat blok gaan gebruiken maar dan zou je precies moeten weten welke zuiger er in gezeten heeft, van welke maat en welk merk en type enzo.

en boren kost gemiddeld 190 euro incl btw dus dan zou ik lekker 40 euro extra uitgeven dan weet je het zeker.

en dan kun je eventueel ook gewoon nieuwe 83mm zuigers kopen dan boren ze jouw blok voor die zuigers. ik denk dat dan alleen de zuiger 82,5 is en de cilinderwand dan 83 word maar dat weet ik niet zeker.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-10-2007, 17:28
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

hier hebben we al wat aan

graag nog wat meer meningen en ervaringen

ps vwmk2driver, jij komt uit schagen, ken jij toevallig geen Martijn die met een groene Golf 2 G60 rijdt??? of je bent hem zelf toch niet he
Reply With Quote
  #9  
Old 17-10-2007, 22:51
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by dubster.be
hier hebben we al wat aan

graag nog wat meer meningen en ervaringen

ps vwmk2driver, jij komt uit schagen, ken jij toevallig geen Martijn die met een groene Golf 2 G60 rijdt??? of je bent hem zelf toch niet he


martijn kan ik alleen van af en toe zien rijden.

heb hem persoonlijk nog nooit gesproken, hij rijd af en toe is langs bij me werk.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-10-2007, 11:20
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
martijn kan ik alleen van af en toe zien rijden.

heb hem persoonlijk nog nooit gesproken, hij rijd af en toe is langs bij me werk.


ow ja, is een heel verre vriend voor mij (ik woon in Brugge in België)

kan iemand me zeggen wat de totaalprijs is voor een revisie van een blok (boren honen en plaatsen...), en welke zuigers aan te raden zijn om te steken
Reply With Quote
  #11  
Old 18-10-2007, 15:25
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Jan de Tuinman
Ga hier niet de discussie voeren of een 2.0 wel gevuld kan worden maar weet wel dat er mensen zijn die dit geprobeerd hebben om er meer vermogen uit te kunnen halen als uit een 1.8 en deze dus niet goed gevuld kregen. Heb zelf al jaren ervaring met zowel g60 als 16vg60.


Dit doet toch anders vermoeden:
http://www.hulsenturbotuning.nl/Upg...t_18008VG60.htm

Maargoed, ik kan het best mis hebben, dat wil ik best toegeven hoor. Maar een stukje motivatie bij een reactie is wel zo duidelijk/handig, vind je niet?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #12  
Old 18-10-2007, 15:41
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

discussie over Hulsen zijn 240+ setje is er al geweest.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35477
2.0 zijn te vullen maar wel met een kleine poulie.
http://www.volksforum.com/forum/sho...&highlight=mibo
mibo heeft een 2.0 gebouwd
1.9/2.0 onderblok kant en klaar kan je zo ophalen bij sls in duitsland
http://www.slstuning.de/tuning/moto...toren/index.php
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #13  
Old 18-10-2007, 22:22
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik zou beginnen met opnoemen van wat je zelf eventueel wilt doen.

je kunt zelf de motor opbouwen, je kunt de motor laten opbouwen en deze zelf inbouwen, je kunt de motor oplaten bouwen en in laten bouwen.

is van groot belang voor een richtprijs.

Last edited by vwmk2driver : 18-10-2007 at 22:25.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-10-2007, 22:33
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by mibo motorsport
Hoi
Ik Rij Zelf Met Een Golf 1 G60 Deze Heeft Een Cilinderinhoud Van 2078 Cc
Ik Rij Nu Nog Met Een Standaard Poelie Maar Wel Een Geflowde G-lader Omdat Ik De Boel Nog Moet Inrijden Heb Er Nu 1000 Km Opzitten Met Originele Poelie En Geflowde G-lader Haal Ik Toch 0.8 Bar Druk En De Lader Heeft Geen Enkele Moeite Om De Cilinders Te Vullen (lader Is Van Bouwjaar 2000)
Wel Heb Ik Verder Ook Alles Aangepast Zoals Stalen Krukas,speciale Drijfstangen ,zuigers ,bewerkte Kop, Andere Nokkenas Enz Enz
Dus Het Verhaal Om Met Een Hele Kleine Poelie Te Moeten Rijden Om De Cilinders Te Kunnen Vullen Is Op Mijn Motor In Ieder Geval Niet Van Toepassing
Wel Ga Ik Straks Met Een 70 Mm Poelie Rijden Maar Das Puur Voor Het Vermogen Niet Voor Een Betere Vulling Van De Cilinders
Als Je Meer Info Nodig Hebt Mail Me Maar Even Dan
Mvg Mibo



We zijn niet op msn, en we houden niet van breezers, dit leest echt iritant zeg...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #15  
Old 18-10-2007, 22:53
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
We zijn niet op msn, en we houden niet van breezers, dit leest echt iritant zeg...

wat is nou eigenlijk het probleem mag je geen info en advies geven of zo
Reply With Quote
  #16  
Old 19-10-2007, 07:36
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Mag best, maar het kan toch ook zonder overal hoofdletters voor? Dat leest gewoon heel vervelend..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #17  
Old 19-10-2007, 07:57
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

dat komt omdat hij CAPS LOCK aan had staan, het forum maakt er dan woorden met hoofdletters van
Reply With Quote
  #18  
Old 19-10-2007, 08:49
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Aha, maar een post in capslock is net zo vervelend, maar haal al mijn posts hier in dit topic maar weg, en ben schijnbaar gewoon een zeur die te snel zijn mening geeft.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #19  
Old 19-10-2007, 09:05
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

absoluut, daarom past het forum het ook aan...

die post in dat andere topic was niet aan jou gericht, hoor
Reply With Quote
  #20  
Old 19-10-2007, 09:57
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

ok, laten we dus maar zeggen dat 1900cc ongeveer het maximum is...

Vwmk2driver:enkel het uitboren enzo gaat gedaan worden door een firma, de rest wordt gedaan door mezelf en een maat van me die in een vw garage werkt

Richard: heb je ervaringen met de onderblokken van SLS???

Nog een vraagje, vanaf wanneer wordt het interessant om met gesmeede zuigers te werken, rekening houdende met de set-up in de eerste post...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum